Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/1 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 24/1 2009

Inlägg av sthlm_dif »

5e raka? Vågar knappt tänka på saken... Men visst skulle det sitta fint. Skulle varit kul att se när vi vann 5 raka senast.

Vi har en stor klack, så i första perioden när Markström står nära klacken kan man ju alltid få honom ur balans...
-VAD TYCKER VI OM MARKSTRÖM?
- ILLA!
- HUR ILLA?
- JÄVLIGT ILLA!
- VAD TYCKER VI OM WESSLAU?
- BRA
- HUR BRA?
- JÄVLIGT BRA!
Wesslau, klapp, klapp, klapp!

Wesslau är värd vårt fulla stöd efter alla hans starka insatser under de senaste matcherna!

KÄMPA DIF!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tycker då fan inte illa om Markström!
Säg den glädje som varar
Honken

Inlägg av Honken »

sthlm_dif skrev:5e raka? Vågar knappt tänka på saken... Men visst skulle det sitta fint. Skulle varit kul att se när vi vann 5 raka senast.
Det gjorde vi säsongen 2003/04 2003-12-13 / 2004-01-06
Säsongen 2002/3 blev det två gånger 6 segrar 2002-12-10 / 2003-01-02 samt
2003-01-09 / 2003-01-25

Slow starter
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

DIF_Soldier skrev:Jag tycker då fan inte illa om Markström!
Jag kan inte direkt påstå att jag heller gör det... Men jag är beredd att göra allt för att psyka honom så mycket som det krävs för att han ska komma ur balans... Djurgården brukar ha problem med att göra mål på honom, så lite hjälp vore kanske inte helt fel. :wink:
Honken skrev:Det gjorde vi säsongen 2003/04 2003-12-13 / 2004-01-06
Säsongen 2002/3 blev det två gånger 6 segrar 2002-12-10 / 2003-01-02 samt
2003-01-09 / 2003-01-25

Slow starter
Ok, tack för den informationen!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Vi och då menar jag spelare och publik måste göra allt för att få Markström ur balans. Jag är beredd att ta en utvisning om t ex Ölvestad, Fimpen eller Danielsson kör över honom ordentligt. Utan Markström är Brynäs ingenting. Med Markström kan det mycket väl bli torsk. Så bra är han.
100% DJURGÅRDSJ***L
Honken

Inlägg av Honken »

Ticnets hemsida

Länge sedan man såg en gul "skylt" på en Djurgårds
match = Fåtal biljetter kvar.
Mycket som är bra just nu.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Med räddsla över att få hjärtsvikt eller stroke så tittade jag mest på TIK-BIF igår istället för DIF-frölunda.

Markström är strålande, med en vanlig keeper i mål hade det blivit 10-1 till TIK...minst.
Dom var totalt överlägsna på alla punkter & ska sanningen fram så var det inte bara brynäs som vek ner sig, timrå spelade en bländande anfallshockey som kan räcka långt i ett slutspel.
Är glad att vi inte har nån match kvar i "Ollon-Arena"

Imorgon måste DIF få in folk framför kassen, mycket trafik i ansiktet på Markström helt enkelt så han inte ser skotten, då tror jag DIF tar en 5:e raka (känns konstigt att ta det orden i munnen :o )
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Lee Harvey Oswald skrev:Med räddsla över att få hjärtsvikt eller stroke så tittade jag mest på TIK-BIF igår istället för DIF-frölunda.

Markström är strålande, med en vanlig keeper i mål hade det blivit 10-1 till TIK...minst.
Dom var totalt överlägsna på alla punkter & ska sanningen fram så var det inte bara brynäs som vek ner sig, timrå spelade en bländande anfallshockey som kan räcka långt i ett slutspel.

Imorgon måste DIF få in folk framför kassen, mycket trafik i ansiktet på Markström helt enkelt så han inte ser skotten, då tror jag DIF tar en 5:e raka (känns konstigt att ta det orden i munnen :o )
Det hör egentligen inte hit men jäklar vad Timrå var bra. De spelade bättre igår än när de mosade MoDo i kvarten förra året. När Timrå är en skadefritt lag så bör man med lätthet ta sig till semi med de nya kanadensarna.

Markström är ändå inte mer än en målvakt, så om vi kan åka mycket skridskor kommer Brynäs återigen att hamna i knät på honom och skymma sin egen keeper. Det är inte i egen zon man gör målen (men fråga Printz så kanske du får ett annat svar :D).

Tips:

DIF - BIF 4-3 (2-0, 1-2, 1-1)
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Tror vi kör på denna igen:

I den här matchen blir det dyngstryk, 6-0, samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau.
janne08

Inlägg av janne08 »

odburt skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Med räddsla över att få hjärtsvikt eller stroke så tittade jag mest på TIK-BIF igår istället för DIF-frölunda.

Det hör egentligen inte hit men jäklar vad Timrå var bra. De spelade bättre igår än när de mosade MoDo i kvarten förra året. När Timrå är en skadefritt lag så bör man med lätthet ta sig till semi med de nya kanadensarna.

Markström är ändå inte mer än en målvakt, så om vi kan åka mycket skridskor kommer Brynäs återigen att hamna i knät på honom och skymma sin egen keeper. Det är inte i egen zon man gör målen (men fråga Printz så kanske du får ett annat svar :D).

Tips:

DIF - BIF 4-3 (2-0, 1-2, 1-1)

Taskmört !

Det kommer Printzen få leva med länge eller :wink:
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Drömmer jag? Eller är det slutsålt mot Brynäs på en vanlig seriematch?

Vem sa att hockeyn var död i Stockholm?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Edin skrev:Drömmer jag? Eller är det slutsålt mot Brynäs på en vanlig seriematch?

Vem sa att hockeyn var död i Stockholm?
Det är ju helg också. Och en otroligt viktig match (Som alla senaste 10 också).
Avskaffa tre mot tre.
Niklas88

Inlägg av Niklas88 »

pinsamt att sjunga om wesslau när det finns en 100 ggr bättre målvakt på andra sidan
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Du menar att vi ska hylla Markström och heja fram honom? :lol: Även om du var oseriös så vafan...
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Niklas88 skrev:pinsamt att sjunga om wesslau när det finns en 100 ggr bättre målvakt på andra sidan
Ja, ni har honom helt att tacka att ni inte ligger på kvalserieplats tillsammans med Södertälje. Det var länge sedan ett lag blev så utspelat och var så bleka som ni mot Timrå.
Men det är inget snack om att "Divestrom" är en bättre målvakt än Wesslau, men utöver honom imponerar inte ert lag alls.

Det blir en enkel seger i morgon, även om Markström står i Brynäs mål.
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2009-01-23 18:19:41, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Skriv svar