Rocker skrev:Satte inte Larsson klubbrekord i antal hållna nollor nu?
om han gjorde det så får jag nästan säga att det var Djurgården som slog det rekordet för DIF har hjälpt Danne bra mycket också även fall han är en bidragande del själv
espen21 skrev:Blir det mycket fok, verkar inte vara något drag kring denna match? De sista matcherna har ju varit enormt bra. Borde kunna va fullsatt, eller?
Fullsatt är jag extremt tveksam till.... tror inte riktigt stockholmspubliken har uppfattat att Elitserien dragit igång igen efter uppehållet. Det är min känsla iallafall.
Hoppas på 6000+ i vilket fall som helst, annars blir jag grymt besviken nu när det verkligen börjar dra ihop sig.
Det är min känsla med. Det är fruktasnvärt märkligt att man på ett par veckor kan gå ifrån ett snitt under 3-4 matcher på runt 10 000 till att (förmodligen) "inte ens" fylla hovet.
Ja, lite märkligt är det helt klart. Men 6006 är iaf 6000+, så SÅ grymt besviken är jag inte. Dock lite besviken på första perioden som kändes sömnig från alla håll & kanter, i andra & tredje bjöd både publiken, och laget upp till rejäl kamp.
Förövrigt är jag grymt nöjd över den här matchen, också tabelläget ser riktigt trevligt ut just nu... vad sägs om 5:a? Visserligen med minsta tänkbara marginal.
Nu gäller det bara att tvåla dit fiskmånglarna på lördag, så tar vi an Södertälje på tisdag. Mot 6 ytterligare sköna poäng! (drömma får man väl, eller hur?)
Underbar seger! Glädjade är att Larsson nu hållt nollan i sex matcher hittills. Bremberg var också magnifik idag. Nu kör vi över götet innan vi tar oss an ssk inför en över tusenmannaklack!
Härlig seger, kul match, men uselt powerplay. Tror nog att Montén ljög när han sa att de övat på detta under uppehållet! Kvällens kille var Daniel Larsson! Grattis till rekordet! Kvällens onödigaste utvisning är väl Ölvestads slag på Krizans klubba, även om han säkert släppte den jäkligt enkelt!
Arkivbild från bortamatch och Bäcker stänkte in pucken, hmmm, jag som trodde han styrde in den, jaja! Det var hur som helst en underbar kväll och nu ligger vi femma i tabellen!!!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Sedan när då blev Fimpen en sniper & avslutar ett friläge klockrent i krysset?!!!
Det frilägesavslut (mest straffar) jag sett Fimpen göra hittills har han tryckt in pucken under benskydden på målvakten så att den glidit med knapp styrfart över mållinjen.
Men det kanske blev lite fel den här gången:)
Linkans 3-0 var ju mindre överraskande, som en smekning bara......underbaaart!
Nästan komiskt vilket Stockholmskomplex MoDo har.
Mindre komiskt är att DIF har "Lapp-sjuka"
Grymt viktig fight imorgon, kommer knappt ihåg när DIF spöa Frölunda i gtb sist.