Målvaktsfrågan
-
Har bara sett en träningsmatch men i den såg han ut att vara säker och stabil, så där känner jag mig inte orolig.jensa öhling skrev:Vi vann skotten med 24-21 men föll med 5-1 i dag. Har inte sett matchen och ska inte såga Larsson för dagens insats, men frågan är om han håller som givet förstaval och utan rutinerad back-up.
Någon som sett träningsmatcher och fått en känsla för hur Larsson känns i år?
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Hoppas inte att de gör som förra året och byter målvakt efter att en dålig match. Det gör att målvakten ifråga aldrig får bygga upp någon säkerhet. Det behövs ihållande matchträning för att bli stabil. Jag tycker därför att det enda riktiga denna säsong är att låta Larson stå minst 75% av matcherna.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Frågan är om Larsson pallar med att spela 40 matcher.
Skall inte döma ut honom på förhand men det är dock hans andra säsong på högsta nivån och det kommer bli slitsamt för Boden-sonen.
Skall inte döma ut honom på förhand men det är dock hans andra säsong på högsta nivån och det kommer bli slitsamt för Boden-sonen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
-
-
Fel att skylla på Larsson!!!!
Fattar inte hur Dif kan, i sin officiella rapport från matchen, såga sin egen målvakt på det sättet. Tycker att det är rent skitsnack att Larsson ska klandras för 3-4 målet. Han tar skottet, sedan står båda våra backar vid en och samma stolpe och ger totalt fritt läge att raka in returen.
Re: Fel att skylla på Larsson!!!!
Håller med. Man klandrar varandra internt, ALDRIG utåt och offentligt!rikkard skrev:Fattar inte hur DIF kan, i sin officiella rapport från matchen, såga sin egen målvakt på det sättet. Tycker att det är rent skitsnack att Larsson ska klandras för 3-4 målet. Han tar skottet, sedan står båda våra backar vid en och samma stolpe och ger totalt fritt läge att raka in returen.

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl

Re: Fel att skylla på Larsson!!!!
Hej,
jag skrev matchrapporten. Att Daniel Larsson var den enda orsaken till förlusten var inte något som jag tyckte efter att ha sett matchen på TV. Så om det från matchrapporten framstår som jag är av den uppfattningen att han är ensam syndabock måste jag ha formulerat mig på ett osedvanligt slarvigt sätt. Jag tyckte inte målen var några "jättetavlor", utan som jag skriver ett par olyckliga ingripanden. Mer än så tycker jag inte det är, ingen är väl så bra att han aldrig gör något olyckligt ingripande då och då? Med det inte sagt att han ska stå med hundhuvudet. Jag har sett Larsson göra många kanoninsatser i Djurgårdskassen och som jag hoppades framgick i slutklämmen hyser jag inte direkt några tvivel om hans kapacitet.
Jag tycker alltså inte det riktigt stämmer att jag "sågade" honom eller "skyller" på Larsson. Men sidan är ju faktiskt till för er besökare så om ni anser att jag bör arbeta om det jag skrev eller allmänt uttrycka mig mindre kritiskt mot Djurgården så tar jag givetvis till mig av den kritiken och lovar bättring.
Tar gärna emot fler synpunkter vad gäller matchrapporter per mail,
daniel.uhlin1@comhem.se
mvh Daniel Uhlin
jag skrev matchrapporten. Att Daniel Larsson var den enda orsaken till förlusten var inte något som jag tyckte efter att ha sett matchen på TV. Så om det från matchrapporten framstår som jag är av den uppfattningen att han är ensam syndabock måste jag ha formulerat mig på ett osedvanligt slarvigt sätt. Jag tyckte inte målen var några "jättetavlor", utan som jag skriver ett par olyckliga ingripanden. Mer än så tycker jag inte det är, ingen är väl så bra att han aldrig gör något olyckligt ingripande då och då? Med det inte sagt att han ska stå med hundhuvudet. Jag har sett Larsson göra många kanoninsatser i Djurgårdskassen och som jag hoppades framgick i slutklämmen hyser jag inte direkt några tvivel om hans kapacitet.
Jag tycker alltså inte det riktigt stämmer att jag "sågade" honom eller "skyller" på Larsson. Men sidan är ju faktiskt till för er besökare så om ni anser att jag bör arbeta om det jag skrev eller allmänt uttrycka mig mindre kritiskt mot Djurgården så tar jag givetvis till mig av den kritiken och lovar bättring.
Tar gärna emot fler synpunkter vad gäller matchrapporter per mail,
daniel.uhlin1@comhem.se
mvh Daniel Uhlin
Larsson kan hålla, men han gör det inte ännu...
Frågan är bara när han håller och hur mycket Djurgården har tappat fram till dess.
Med det laget och den backbesättning vi sitter inne med så skulle vi behöva en klippa längst bak, nån som står på huvudet och räddar omöjliga puckar.
Larsson kan bli en sån, men han är inte där än.
Forwards i Elitserien är obarmhärtiga och hänsynslösa i sina avslut, släpper du en lucka eller retur, då sitter den.
larsson slarvar lite och detta kan bero på att han är uttalat Djurgårdens 1:a målvakt och han ser på träningar att det inte finns nån konkurrans.
Frågan är bara när han håller och hur mycket Djurgården har tappat fram till dess.
Med det laget och den backbesättning vi sitter inne med så skulle vi behöva en klippa längst bak, nån som står på huvudet och räddar omöjliga puckar.
Larsson kan bli en sån, men han är inte där än.
Forwards i Elitserien är obarmhärtiga och hänsynslösa i sina avslut, släpper du en lucka eller retur, då sitter den.
larsson slarvar lite och detta kan bero på att han är uttalat Djurgårdens 1:a målvakt och han ser på träningar att det inte finns nån konkurrans.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hur kan man som målvakt i ett lag i Elittserien släppa retur på ett skot ifrån mittzon och dessutom släppa denna retur rätt ut i banan ?Fattar inte hur Dif kan, i sin officiella rapport från matchen, såga sin egen målvakt på det sättet. Tycker att det är rent skitsnack att Larsson ska klandras för 3-4 målet. Han tar skottet, sedan står båda våra backar vid en och samma stolpe och ger totalt fritt läge att raka in returen.
Inte acceptabelt på något sätt, samtidigt måste man fråga sig vad våra backar sysslade med i går?
Thomas Johansson hade inte ENDA rätt igår och satte unge Dennis Persson i trångmål gång efter gång.
Skall vi han någon chans mot de tippade "topplagen" måste vi skärpa vårt försvarsspel.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
Förra året gjorde han några riktiga plattmatcher, men revancherade sig oftast direkt i nästa match och gjorde ofta kanonmatcher då.Andy skrev:Frågan är bara:
A. Reser hans sig och går stärkt ur detta?
Eller
B. Har unge herr Larsson blivit knäckt mentalt utan förmåga att ta sig upp igen?
Larsson är en riktig kanonmålvakt, men är fortfarande lite ojämn. Jag tror inte att han viker ner sig för detta utan är säkert riktigt taggad inför nästa match.
Man ska också komma ihåg att detta var första matchen för säsongen och att det ofta innebär en ökad anspänning, samtidigt som man är matchotränad.
Flera målvakter gjorde mindre bra insatser i den första matchen, tänker exempelvis på Gistedt, Liv, Gusten (i Luleå) m.fl.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vill bara förtydliga att jag gillar Larsson. Han har en lysande framtid.rikkard skrev:Förra året gjorde han några riktiga plattmatcher, men revancherade sig oftast direkt i nästa match och gjorde ofta kanonmatcher då.Andy skrev:Frågan är bara:
A. Reser hans sig och går stärkt ur detta?
Eller
B. Har unge herr Larsson blivit knäckt mentalt utan förmåga att ta sig upp igen?
Larsson är en riktig kanonmålvakt, men är fortfarande lite ojämn. Jag tror inte att han viker ner sig för detta utan är säkert riktigt taggad inför nästa match.
Man ska också komma ihåg att detta var första matchen för säsongen och att det ofta innebär en ökad anspänning, samtidigt som man är matchotränad.
Flera målvakter gjorde mindre bra insatser i den första matchen, tänker exempelvis på Gistedt, Liv, Gusten (i Luleå) m.fl.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad