Kall-El skrev:Det är fraperande hur mycket en vinst betyder för vissa härinne. Det skrivs om vändningar hit och dit efter att man vunnit en hemmamatch. Återigen det kan inte anses som en vändning för man lyckas slå en bottenkollega hemma. OM man skall snacka vändning så krävs det i alla fall 5 segrar på 7 matcher Där helst dessutom 2 av segrarna bör komma borta. 5 segrar på sju matcher är en vändning, att vinna en match hemma för att sedan torska med 3-0 borta mot MoDo för att sedan vinna hemma igen är ingen vändning...
Precis.
Kan det ha att göra med den relativt låga snittårlder här på forumet?
Jag menar har man varit med ett tag så flyger man inte i taket precis bara för att vi slår ett bottenlag hemma.
Men .......det är inte säkert att DIF måste plocka en massa poäng i bortaspelet om man kan ta full pott på hemmais, det kan räcka.
Dvs, så länge man torskar "rätt" bortamatcher & kryssar mot Mora,SAIK,MIF.
Idag då?
3-3.
Att många yngre härjar här inne är väl en del i sanningen, men visst fan är det roligare när det är en positiv jargong efter segrar än att man håller sig kylig och ska vara en sån tråkig jävla realist hela tiden.
Det skulle komma 2 bussar från gbg med frölunda-fans och några från dalarna. Så jag hoppas ni sjunger ut dom ändå :) Jag kan tyvärr inte närvara då jag som sagt bor långt ifrån, men jag var uppe i torsdags och vill en gång till tacka för en underbar stämning.