Ska vi ha kvar Säcken?
Betvivlar att en redan avdankad gammal elittränare är rätt medicin för DIF just nu. Känns snarast som att de behöver komma in helt nytt blod, dvs en tränare som tittar till på allting med helt nya ögon utan några förutfattade meningar osv. Vem denna någon borde vara har jag inte en susning om, men skulle fortfarande gärna se rysk stenhård tränare som dessutom skickade hela laget på träningsläger i Sibirien under juluppehållet om inte spelarna krigat på rätt sätt.
Säcken har det inte lätt, men samtdigt måste man ju säga att dagens laguttagning var märklig. Sätta tre spelare, som i mitt tycke borde leda var sin kedja, i samma kedja kan ju knappast bli annat än fiasko. Hattandet mellan de olika målisarna skaparinte heller direktnågon trygghet.
Hade nog hellre sett följande uppställning:
Eklund - Bremberg - Hörnqvist
Ronnie - Ribben
Eklund skall tackla, Bremberg skall slå passningarna och Hörnqvist skall sätta baljorna. Ronnie och Ribben funkade bra förra säsongen, läge att pröva igen!
Danielsson - Bäcker - Umicevic
Timmy - Lindman
Bäcker och Danielsson skall se till att ge Dragan utrymme. I utbyte får de ta emot finfina passningar. Lindman eller Liwing? Öppen fråga tycker båda är svaga just nu.
Ölvestad - Ottosson - Ask
Johansson - Fernholm
Ask och Ölvestad skall pumpa skiten ur motståndarna och ge öppna ytor för Ottos fina passningar. Johansson - Fernholm borde vara ett klockrent backpar.
valfri junis - Falk - Valfri junis
Avlastar de andra kedjorna.
Avslutningsvis tänk OM man efter jul kunde få möjlighet att slänga in Dick Axelsson tillsammans med Otto och Ölvestad. Om man sedan dessutom kunde locka hem Mattias Tjärnqvist och slänga in honom eller Hannula istället för Danielsson tror jag nästan att vi skulle få igång 3 kedjor av bra elitklass.
Med dessa två spelare in i truppen skulle vi dessutom få en hyfsad fjärdelina med Danielsson - Falk - Ask.
Vi har knappt 6 backar av klass. Att då gå runt på 8 är bara korkat.
Säcken har det inte lätt, men samtdigt måste man ju säga att dagens laguttagning var märklig. Sätta tre spelare, som i mitt tycke borde leda var sin kedja, i samma kedja kan ju knappast bli annat än fiasko. Hattandet mellan de olika målisarna skaparinte heller direktnågon trygghet.
Hade nog hellre sett följande uppställning:
Eklund - Bremberg - Hörnqvist
Ronnie - Ribben
Eklund skall tackla, Bremberg skall slå passningarna och Hörnqvist skall sätta baljorna. Ronnie och Ribben funkade bra förra säsongen, läge att pröva igen!
Danielsson - Bäcker - Umicevic
Timmy - Lindman
Bäcker och Danielsson skall se till att ge Dragan utrymme. I utbyte får de ta emot finfina passningar. Lindman eller Liwing? Öppen fråga tycker båda är svaga just nu.
Ölvestad - Ottosson - Ask
Johansson - Fernholm
Ask och Ölvestad skall pumpa skiten ur motståndarna och ge öppna ytor för Ottos fina passningar. Johansson - Fernholm borde vara ett klockrent backpar.
valfri junis - Falk - Valfri junis
Avlastar de andra kedjorna.
Avslutningsvis tänk OM man efter jul kunde få möjlighet att slänga in Dick Axelsson tillsammans med Otto och Ölvestad. Om man sedan dessutom kunde locka hem Mattias Tjärnqvist och slänga in honom eller Hannula istället för Danielsson tror jag nästan att vi skulle få igång 3 kedjor av bra elitklass.
Med dessa två spelare in i truppen skulle vi dessutom få en hyfsad fjärdelina med Danielsson - Falk - Ask.
Vi har knappt 6 backar av klass. Att då gå runt på 8 är bara korkat.
'Kall-El skrev:Betvivlar att en redan avdankad gammal elittränare är rätt medicin för DIF just nu. Känns snarast som att de behöver komma in helt nytt blod, dvs en tränare som tittar till på allting med helt nya ögon utan några förutfattade meningar osv. Vem denna någon borde vara har jag inte en susning om, men skulle fortfarande gärna se rysk stenhård tränare som dessutom skickade hela laget på träningsläger i Sibirien under juluppehållet om inte spelarna krigat på rätt sätt..
Visst, men de kan vara svårt att på en sådan nu. Sen sa jag att Boustedt var ett exempel på en som kan ta över för resten av säsongen så tar man in en annan till nästa.
Snälla Särkijärvi och gör oss alla en stor tjänst och avgå innan du kör ner vårt kära gamla Djurgårn ännu mer i träsket, avgå inte senare, inte om en stund utan NU!
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
-
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 45,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 44,00.html
Jaha, då kanske dom tar och rycker upp sig.
In magical hands I trust.
"Han tror inte att problemet sitter i spelartruppen eller lagledningen.Djurgår'n Hockey<3 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 45,00.html
- Jag tror inte på att byta ut folk. "
Uppenbarligen inte...
Mats Larsson din jävla nolla! Du har förstört DIF!
Jag tror inte på idén att sparka Säcken. Inte för att jag tycker att Säcken är en fantastisk tränare, inte för att jag inte retar mig på hans loja matchcoachning utan för att det historiskt sätt i princip aldrig har gett resultat att fota tränaren i elitserien. Får jag välja mellan att lägga resurser på ett nyförvärv eller fota Säcken så väljer jag ett nyförvärv 7 dar i veckan. Samtidigt är den första tanken som kommer upp i mitt huvud när jag på texttv ser att man återigen släppt in de 3 första puckarna i säsongens kanske viktigaste match just "Jäääävla Säcken".
"Forum-mobben" har också låtit Challe komma undan ganska billigt, Challe har också en stor del av ansvaret för säsongens fiasko. Jag kan ibland tycka att Challe/Säcken är för lika varandra som tränare. Lugna och taktiska och att dom båda borde kompletteras med någon av deras egen motsats, alltså mer energisk och tempramentsfull matchcoach.
Han (Säcken) kunde dock hitta en ljuspunkt under gårdagens match.
- Vi vinner faktiskt andra och tredje perioden med 1-0. Vi får ta med oss det.
Saxat från dagens DN. Om man inte fotar Säcken får man fan sätta munkavel på honom. Han sprutar ur sig så många floskler att tom Jojje hamnar helt i lä.
"Forum-mobben" har också låtit Challe komma undan ganska billigt, Challe har också en stor del av ansvaret för säsongens fiasko. Jag kan ibland tycka att Challe/Säcken är för lika varandra som tränare. Lugna och taktiska och att dom båda borde kompletteras med någon av deras egen motsats, alltså mer energisk och tempramentsfull matchcoach.
Saxat från dagens DN. Om man inte fotar Säcken får man fan sätta munkavel på honom. Han sprutar ur sig så många floskler att tom Jojje hamnar helt i lä.
- Lee Harvey Oswald
Fricke skrev:Jag tror inte på idén att sparka Säcken. Inte för att jag tycker att Säcken är en fantastisk tränare, inte för att jag inte retar mig på hans loja matchcoachning utan för att det historiskt sätt i princip aldrig har gett resultat att fota tränaren i elitserien. Får jag välja mellan att lägga resurser på ett nyförvärv eller fota Säcken så väljer jag ett nyförvärv 7 dar i veckan. Samtidigt är den första tanken som kommer upp i mitt huvud när jag på texttv ser att man återigen släppt in de 3 första puckarna i säsongens kanske viktigaste match just "Jäääävla Säcken".
Är inne på samma linje.
Topplag som kört fast kan möjligen "skrikas till liv" av någon ny förmåga. Men med ett så på pappret mediokert lag som årets DIF är så kvittar det om självaste Tichonov skulle stå & skrika i båset så att saliven stänker.
Det gör förbannat ont, men vi är inte bättre än så här.
Dessutom som någon nämt tidigare så har väl DIF knappast råd att kicka Säcken [betala hans lön säsongen ut].
Tragiskt att se spelare som Falk, Bremberg, Ottosson & Pettersson som verkligen gjort en hel del nytta genom åren, att dom ska behöva uppleva detta innan dom lägger av.
Det är inget värdigt slut.
Ledsen i ögat:(
-
Det finns ju fler tränare inom DIF. Skulle man inte kunna göra en tillfällig rokad på Säcken/Challe och J20:s Montén/Zabel? J20 är ju redan klara för Top8 och Säcken har ju visat sig vara en duglig junistränare förr. Om man då i samband med det bönar och ber på sina bara knän att Putte kommer in och tillsammans med Säcken/Challe utarbetar(förtydligar?) en fungerande spelidé för laget innan man roterar tillbaka kanske det kan bli såpass mycket bättre att vi slipper kvala iaf. Som det ser ut idag med resultatet och med spelet kan det knappast bli värre.Lee Harvey Oswald skrev: Dessutom som någon nämt tidigare så har väl DIF knappast råd att kicka Säcken [betala hans lön säsongen ut].
Peter skrev:Det finns ju fler tränare inom DIF. Skulle man inte kunna göra en tillfällig rokad på Säcken/Challe och J20:s Montén/Zabel? J20 är ju redan klara för Top8 och Säcken har ju visat sig vara en duglig junistränare förr. Om man då i samband med det bönar och ber på sina bara knän att Putte kommer in och tillsammans med Säcken/Challe utarbetar(förtydligar?) en fungerande spelidé för laget innan man roterar tillbaka kanske det kan bli såpass mycket bättre att vi slipper kvala iaf. Som det ser ut idag med resultatet och med spelet kan det knappast bli värre.Lee Harvey Oswald skrev: Dessutom som någon nämt tidigare så har väl DIF knappast råd att kicka Säcken [betala hans lön säsongen ut].
Gå på mötet och föreslå detta