Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Man skulle ha nyttjat Gidlöf redan när han åkte ut med Leksands J20.
Nu är det för sent, vad hinner han göra, en träning och en matchvärmning? Man skulle haft honom på träningarna och låtit honom bekanta sig med laget och gett det tid.
Nu är det istället megapress på honom att komma hit och frälsa oss i en måstematch om två dagar. Snacka om att ge usla förutsättningar till både honom och våra backar.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

Ja, man borde ha tagit in Gidlöf mycket tidigare. Nu blir det panikartat istället. Men det är nog ändå det bästa av en dålig situation.

Vem vet, det kanske är bra att att få in en "outsider" som inte är lika tyngd av situationens allvar som resten av laget.

Det får bära eller brista...
Babek

Säsongen 2024/25

Inlägg av Babek »

Vikas skrev: 2025-04-08 22:40:37 Ja, man borde ha tagit in Gidlöf mycket tidigare. Nu blir det panikartat istället. Men det är nog ändå det bästa av en dålig situation.

Vem vet, det kanske är bra att att få in en "outsider" som inte är lika tyngd av situationens allvar som resten av laget.

Det får bära eller brista...
Ja, förhoppningsvis kanske han utstrålar lite mer trygghet till backarna. Stor skillnad att spela med en målvakt som man faktiskt litar på.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-08 22:35:41 Man skulle ha nyttjat Gidlöf redan när han åkte ut med Leksands J20.
Nu är det för sent, vad hinner han göra, en träning och en matchvärmning? Man skulle haft honom på träningarna och låtit honom bekanta sig med laget och gett det tid.
Nu är det istället megapress på honom att komma hit och frälsa oss i en måstematch om två dagar. Snacka om att ge usla förutsättningar till både honom och våra backar.
Pucken låg hela tiden hos oss (Wiken o co ), förjävligt.

Hoppas Dalapojken, vill bli ihågkommen på ett positivt sätt. Av miljontals Djurgårdare !
Användarvisningsbild
jool08

Säsongen 2024/25

Inlägg av jool08 »

Osten östlund skrev: 2025-04-08 22:32:26
BigJ skrev: 2025-04-08 22:27:55
jool08 skrev: 2025-04-08 22:22:53 Jag tror ärligt talat inte att Gidlöf är så mycket bättre än Hävelid. Hävelid var en stark förstamålvakt i JVM förra året, Gidlöf var backup till en ganska blek Thelin i år. Gidlöf hade en riktigt stark period efter årsskiftet men av det jag läst på sociala medier var leksingarna inte alls nöjda med honom de sista j20-matcherna. Att lyfta in en omotiverad(?) leksandsmålvakt med tveksam form i en helt avgörande match är enligt mig inte värdigt vår förening (vilket förvisso inte dagens insats heller var). Hävelid har gjort ett ganska bra slutspel om man räknar bort dagens stora misstag (övriga mål är inte hans fel). Man får tänka på att även utespelarna har betydelse för målvakternas prestation, Hävelid blir såklart fullständigt överglänst i de senaste matcherna men det beror delvis en obefintlig hjälp från försvaret i kombination med en väldigt uddlös offensiv. Trots att vi gör en riktig plattmatch vinner vi skottstatistiken och har ändå tillräckligt med chanser för att göra ett par mål men avsluten är inte tillräckligt bra. Skulle vi byta plats på Hävelid och ssk-målvaken så är jag övertygad om att Hävelid skulle se bättre ut och deras kille sämre. Det är såklart inte hela sanningen, ssk har en starkare målvaktsuppsättning än vi men skillnaden är inte så stor som många skriver här. Jag hade definitivt ställt Hävelid i målet på torsdag, det kan såklart bli fiasko men av de alternativ som finns tror jag att segerchansen är störst med Hävelid. Nu måste Hugo och hela laget stöttas, självklart kan vi fortfarande vända på detta.

Kom igen nu, vi har vunnit serien, nollat Mora och varit det bättre laget i 4 (åtminstone 3) av 5 matcher i semifinalen. Vi är fortfarande bara två matcher från final. Visst, vi har satt oss i en risig sits men nu måste vi samla alla krafter och göra en bra insats på torsdag. Deppa kan vi göra på fredag om vi upprepar dagens insats på torsdag.
Onekligen panik om man tar in honom nu, som sagt inte Hugos fel att vi inte gör mål och att vårt tidigare bra förvar darrat betänkligt idag men delvis sist också
Så är det. Sedan måste man även förstå att Hugo är 20 år, han orkar nog inte mentalt längre.

Andren borde ha skickats iväg för länge sedan. Han är klar här, kontraktet går ut om 3 veckor.

Hoppas Gidlöf blir en hjälte!
Visst, Hävelid är ung men Gidlöf är ännu yngre. Han har gått igenom ett stort misslyckande för leksand (som lag) och han misslyckades med att bli hjälte i J20-slutspelet, har han mer mental ork kvar? Hävelid har bättre siffror i slutspelet än Gidlöf hade med J20.
Det finns en enorm frustration bland supportrar (och troligen inom laget) över att motståndarna får enklare mål men jag har svårt att tro att lösningen på det problemet är Gidlöf. Vi har ett antal utespelare som måste kliva fram och spela distinkt åt bägge hållen och sätta dit pucken när chansen ges. Gör våra utespelare en bra match så tror jag att vi vinner med Hävelid i målet. Med det sagt, om vi ändå väljer att plocka in Gidlöf så är det bara att hoppas att han kommer in och storspelar, omöjligt är det inte. Personligen tycker jag dock att man borde flytta fokus lite från målvaktsfrågan, satsa på Hävelid hela vägen och se till att hela laget gör en stabil insats.
thelinho
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Enligt uppgifter till Hockeynews kallas nu Leksandsmålvakten Marcus Gidlöf in i laget inför måstematchen om två dagar
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Än finns det god chans att vända på detta men det måste ske en markant scenförändring. Lite samma scenförändring som SSK lyckades med från match 3 till 4. Men kan de lyckas så kan DIF det också. Men dags att bänka lite spelare och ge andra chansen. Ragnarsson måste bänkas efter matchen idag. Hans angerande idag är inte godkänt. Inne på de tre första målen och spelar otroligt naivt. Ge Hammarlund chansen istället. Tycker ändå att man visar ju längre matchen går att det inte är orken det är fel på, utan att man måste komma på något annat sätt att komma under skinnet på ssk så de tappar fokus. De har en del humörspelare som man kan störa. Nu finns ingen återvändo bara ge allt man har och visa hjärta.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Osten östlund

Säsongen 2024/25

jool08 skrev: 2025-04-08 22:52:46
Osten östlund skrev: 2025-04-08 22:32:26
BigJ skrev: 2025-04-08 22:27:55
jool08 skrev: 2025-04-08 22:22:53 Jag tror ärligt talat inte att Gidlöf är så mycket bättre än Hävelid. Hävelid var en stark förstamålvakt i JVM förra året, Gidlöf var backup till en ganska blek Thelin i år. Gidlöf hade en riktigt stark period efter årsskiftet men av det jag läst på sociala medier var leksingarna inte alls nöjda med honom de sista j20-matcherna. Att lyfta in en omotiverad(?) leksandsmålvakt med tveksam form i en helt avgörande match är enligt mig inte värdigt vår förening (vilket förvisso inte dagens insats heller var). Hävelid har gjort ett ganska bra slutspel om man räknar bort dagens stora misstag (övriga mål är inte hans fel). Man får tänka på att även utespelarna har betydelse för målvakternas prestation, Hävelid blir såklart fullständigt överglänst i de senaste matcherna men det beror delvis en obefintlig hjälp från försvaret i kombination med en väldigt uddlös offensiv. Trots att vi gör en riktig plattmatch vinner vi skottstatistiken och har ändå tillräckligt med chanser för att göra ett par mål men avsluten är inte tillräckligt bra. Skulle vi byta plats på Hävelid och ssk-målvaken så är jag övertygad om att Hävelid skulle se bättre ut och deras kille sämre. Det är såklart inte hela sanningen, ssk har en starkare målvaktsuppsättning än vi men skillnaden är inte så stor som många skriver här. Jag hade definitivt ställt Hävelid i målet på torsdag, det kan såklart bli fiasko men av de alternativ som finns tror jag att segerchansen är störst med Hävelid. Nu måste Hugo och hela laget stöttas, självklart kan vi fortfarande vända på detta.

Kom igen nu, vi har vunnit serien, nollat Mora och varit det bättre laget i 4 (åtminstone 3) av 5 matcher i semifinalen. Vi är fortfarande bara två matcher från final. Visst, vi har satt oss i en risig sits men nu måste vi samla alla krafter och göra en bra insats på torsdag. Deppa kan vi göra på fredag om vi upprepar dagens insats på torsdag.
Onekligen panik om man tar in honom nu, som sagt inte Hugos fel att vi inte gör mål och att vårt tidigare bra förvar darrat betänkligt idag men delvis sist också
Så är det. Sedan måste man även förstå att Hugo är 20 år, han orkar nog inte mentalt längre.

Andren borde ha skickats iväg för länge sedan. Han är klar här, kontraktet går ut om 3 veckor.

Hoppas Gidlöf blir en hjälte!
Visst, Hävelid är ung men Gidlöf är ännu yngre. Han har gått igenom ett stort misslyckande för leksand (som lag) och han misslyckades med att bli hjälte i J20-slutspelet, har han mer mental ork kvar? Hävelid har bättre siffror i slutspelet än Gidlöf hade med J20.
Det finns en enorm frustration bland supportrar (och troligen inom laget) över att motståndarna får enklare mål men jag har svårt att tro att lösningen på det problemet är Gidlöf. Vi har ett antal utespelare som måste kliva fram och spela distinkt åt bägge hållen och sätta dit pucken när chansen ges. Gör våra utespelare en bra match så tror jag att vi vinner med Hävelid i målet. Med det sagt, om vi ändå väljer att plocka in Gidlöf så är det bara att hoppas att han kommer in och storspelar, omöjligt är det inte. Personligen tycker jag dock att man borde flytta fokus lite från målvaktsfrågan, satsa på Hävelid hela vägen och se till att hela laget gör en stabil insats.
Jag lägger ingenting på Hävelid, eller Gidlöf.

Frans T är 12 år äldre än Hugo. Precis som du exempelvis kör bil. När du blir äldre. Så slappnar du av på ett helt annat sätt. Spar energi.

Är Wikegårds ansvar, vi har en etablerad 1:a målvakt. Förmodligen topp 3 betald i HA. Som inte håller. Man skulle då ha löst detta för länge sedan.

Hävelid skulle ha stått 2 max 3 matcher i denna serie. Samt skulle den etablerade slipsen stått ngr matcher.
thelinho

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Inte heller helt nöjd men fuck it. Chansningen är att det är en målvakt SSK inte läst in sig på? 198cm mr X vaktar plötsligt kassen på torsdag. Kan ju bli så att Gidlöf håller nollan och då har man mentalt övertag igen. Roll the dice

Och ja, Hugo är klart godkänt i serien men har trots allt spelat för mycket på kort tid. Andrén fick chansen sent idag men hann med en tabbe även han, enkelt motiverat ”spelat för lite”.
Senast redigerad av thelinho den 2025-04-08 23:04:07, redigerad totalt 1 gånger.
Sväva i det blå
Babek

Säsongen 2024/25

Inlägg av Babek »

Ja ja finns inte så mycket mer än försöka tänka positivt. Hoppas många tar sig till Tälje på torsdag trots fotbollen. Tälje kan fortfarande chokea nu när dom har lite press på sig och Gidlöf kanske inte är frälsaren och det borde vi inte förvänta oss heller. Men bara hans storlek skänker ju en del trygghet bara där och Tälje har ju inte skjutit in sig på honom heller.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

thelinho skrev: 2025-04-08 23:02:09 Inte heller helt nöjd men fuck it. Chansningen är att det är en målvakt SSK inte läst in sig på? 198cm mr X vaktar plötsligt kassen på torsdag. Kan ju bli så att Gidlöf håller nollan och då har man mentalt övertag igen. Roll the dice

Och ja, Hugo är klart godkänt i serien men har trots allt spelat för mycket på kort tid. Andrén fick chansen sent idag men hann med en tabbe även han, enkelt motiverat ”spelat för lite”.
Känns som det inte blir ett mellanting iallafall.

Antingen åker vi ut klart och tydligt med huvudet före.

Eller så sprattlar liket till!?

Är det någon mer än Costmar, som riskerar avstängning?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Felix.32 skrev: 2025-04-08 22:21:34
Osten östlund skrev: 2025-04-08 22:19:45 Gidlöf på G in nu!
”JVM-målvakten har storspelat för Leksands J20 i slutspelet efter att säsongen tog slut för a-laget i klubben” skriver HN.
Hade han inte 80% i semins 3 sista matcher?
Det här gör mig heligt förbannad. Det är en riktig jävla spel för galleriet-åtgärd. Wikegård försöker motverka sin egen impotens i frågan genom att "göra något" fullt medveten om att han behöver dämpa sin egen kommande skitstorm. Så att han i efterhand kan peka och säga "vadå jag försökte ju röra om grytan!" när folk kommer borra honom ett nytt rövhål för att han lyssnade på sin polare Miccccccce för länge.

Än mer komiskt blir det ju, för det är ju knappast målvaktsfrågan som varit det största problemet nu. Vi gör inga mål! Wikegård byter vindruta på en bil med punka.

Rent sportsligt gör detta mycket mer skada än nytta så här sent. Gidlöf hade behövt flera veckor att växa in i gruppen och känna sig som en del av laget.

Nu sätter han en orimlig press på Gidlöf samtidigt som han sår fler tvivel ien grupp spelare som över allt annat behöver arbetsro och stå enade, och han gör det för att rädda sitt eget skinn.

Fy fan.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-04-09 00:08:50, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
thelinho

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

DIF_Soldier skrev: 2025-04-08 23:57:11
Felix.32 skrev: 2025-04-08 22:21:34
Osten östlund skrev: 2025-04-08 22:19:45 Gidlöf på G in nu!
”JVM-målvakten har storspelat för Leksands J20 i slutspelet efter att säsongen tog slut för a-laget i klubben” skriver HN.
Hade han inte 80% i semins 3 sista matcher?
Det här gör mig heligt förbannad. Det är en riktig jävla spel för galleriet-åtgärd. Wikegård försöker motverka sin egen impotens i frågan genom att "göra något" fullt medveten om att han behöver dämpa sin egen kommande skitstorm. Så att han i efterhand kan peka och säga "vadå jag försökte ju röra om grytan!" när folk kommer borra honom ett nytt rövhål för att han lyssnade på sin polare Miccccccce för länge.

Än mer komiskt blir det ju, för det är ju knappast målvaktsfrågan som varit det största problemet nu. Vi gör inga mål! Wikegård byter vindruta på en bil med punka.

Rent sportsligt gör detta mycket mer skada än nytta så här sent. Gidlöf hade behövt flera veckor att växa in i gruppen och känna sig som en del av laget.

Nu sätter han en orimlig press på Gidlöf samtidigt som han sår tvivel ien grupp spelare som över allt annat behöver arbetsro och stå enade, och han gör det för att rädda sitt eget skinn.

Fy fan.
Gidlöf har väl inget att förlora på att spela en avgörande bortamatch i Södertälje? Vinner han däremot - då är han kung. Kan handla om slitage / skavanker på Hugo också som vi inte känner till. Helt klart har han spelat många matcher på kort tid. Går vi till final så kommer Hugo knappast stå på huvudet en hel serie på egen hand.
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
sauron

Säsongen 2024/25

Inlägg av sauron »

Gidlöf i all ära, men jag saknar grit, vilja och desperation hos våra utespelare... Låt våra slitvargar vara med och leka (Brodda, Hammarlund, Rensa, Grewe och eventuellt Costmar, om han inte blir avstängd). Krossa dem fysiskt, skit i finlir och snygga passningar, hata in pucken, målvakten och gärna nån utespelare samtidigt.

Edit, när det gäller Hugo så är han ung, visst. Men samma sak hände på JVM förra året. Han kroknar efter ett antal matcher...
Senast redigerad av sauron den 2025-04-09 01:06:27, redigerad totalt 1 gånger.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

Gidlöf in alltså. Kanske just det som behövs när hjärnor och kroppar är trötta. Något som väcker laget lite och kanske ger spelarna, lite omedvetet, 5% mer vilja att gå in i varje närkamp och steppa upp.
It's easier to be an asshole to words than to people
Skriv svar