Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
thelinho
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Molnen bara hopar sig. Vi kommer ut på Hovet men kör inte? Vem ska kliva fram? Krüger har sett gles ut hela säsongen. Klasen mer malplacerad på den här nivån för varje power play som går. Energi-fimpen ”hålls tillbaka” enligt Renen.

Släpp lös allt på torsdag. Klubbens framtid står på spel.
Senast redigerad av thelinho den 2025-04-08 21:18:15, redigerad totalt 1 gånger.
Sväva i det blå
Användarvisningsbild
Nelson Muntz

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nelson Muntz »

Va fan har vi att förlora. Se till att Gidlöf sitter på tåget ner till Sthlm redan i natt.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

thelinho skrev: 2025-04-08 21:17:53 Molnen bara hopar sig. Vi kommer ut på Hovet och kör inte? Vem ska kliva fram? Krüger har sett gles ut hela säsongen. Klasen mer malplacerad på den här nivån för varje power play som går. Energi-fimpen ”hålls tillbaka” enligt Renen.

Släpp lös allt på torsdag. Klubbens framtid står på spel.
Ingen press bara :D
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Nelson Muntz skrev: 2025-04-08 21:17:57 Va fan har vi att förlora. Se till att Gidlöf sitter på tåget ner till Sthlm redan i natt.
Det är för sent nu tyvärr.
Avskaffa tre mot tre.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Mattias_87 skrev: 2025-04-08 21:21:55
Nelson Muntz skrev: 2025-04-08 21:17:57 Va fan har vi att förlora. Se till att Gidlöf sitter på tåget ner till Sthlm redan i natt.
Spontant ja. Men det enda som möjligtvis skulle kunna vända detta är. Ifall vi blir desperat nu!

Slänga in Gidlöf är en sådan grej, bara kör. Åk hem på fredag till dalarna. Ifall vi åkte ut!

Varken Andren eller Hävelid lär vilja stå på torsdag!
Djurgårdsgubben

Säsongen 2024/25

Inlägg av Djurgårdsgubben »

Jahapp. Det var den säsongen, det. Råtta kommer att gå upp i SHL medan vi får fortsätta harva i fucking allsvenskan för evigt. :(
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Djurgårdsgubben skrev: 2025-04-08 22:07:24 Jahapp. Det var den säsongen, det. Råtta kommer att gå upp i SHL medan vi får fortsätta harva i fucking allsvenskan för evigt. :(
"Blir så när man ej kan vara ödmjuk eller prestigelös"!

- Bl a Klasen och Dicks "hjärnor" är precis som dom alltid varit, bäst före har dock passerat. Båda ser ju sig som SHL spelare fortfarande.

- Wikegård, när han var tydlig ( Wikegård informerar) att vi ej skulle plocka in Gidlöf . Avslutade med punkt, typ en magister som vet bäst!
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Gidlöf på G in nu!
Felix.32

Säsongen 2024/25

Inlägg av Felix.32 »

Osten östlund skrev: 2025-04-08 22:19:45 Gidlöf på G in nu!
”JVM-målvakten har storspelat för Leksands J20 i slutspelet efter att säsongen tog slut för a-laget i klubben” skriver HN.
Hade han inte 80% i semins 3 sista matcher?
Janzoo

Säsongen 2024/25

Inlägg av Janzoo »

Osten östlund skrev: 2025-04-08 21:53:22
Mattias_87 skrev: 2025-04-08 21:21:55
Spontant ja. Men det enda som möjligtvis skulle kunna vända detta är. Ifall vi blir desperat nu!

Slänga in Gidlöf är en sådan grej, bara kör. Åk hem på fredag till dalarna. Ifall vi åkte ut!

Varken Andren eller Hävelid lär vilja stå på torsdag!
Hur är det målvaktsfrågan som är det enda som kan vända detta nu, när vi inte gör ett enda mål på två matcher? Hugo är absolut inte en matchräddande målvakt, men det är helt otroligt hur ni sitter och circlejerkar varandra om hur målvaktsfrågan skulle vara det viktigaste. Är ni på riktigt så här efterblivna, utan att hålla på bajen eller ajk?
Osten östlund skrev: 2025-04-08 22:19:45 Gidlöf på G in nu!
Snälla lär er att länka källor när ni spottar ur er grejer. Herregud.

https://hockeynews.se/nyheter/avslojar- ... -kallas-in
Senast redigerad av Janzoo den 2025-04-08 22:30:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
jool08

Säsongen 2024/25

Inlägg av jool08 »

Jag tror ärligt talat inte att Gidlöf är så mycket bättre än Hävelid. Hävelid var en stark förstamålvakt i JVM förra året, Gidlöf var backup till en ganska blek Thelin i år. Gidlöf hade en riktigt stark period efter årsskiftet men av det jag läst på sociala medier var leksingarna inte alls nöjda med honom de sista j20-matcherna. Att lyfta in en omotiverad(?) leksandsmålvakt med tveksam form i en helt avgörande match är enligt mig inte värdigt vår förening (vilket förvisso inte dagens insats heller var). Hävelid har gjort ett ganska bra slutspel om man räknar bort dagens stora misstag (övriga mål är inte hans fel). Man får tänka på att även utespelarna har betydelse för målvakternas prestation, Hävelid blir såklart fullständigt överglänst i de senaste matcherna men det beror delvis en obefintlig hjälp från försvaret i kombination med en väldigt uddlös offensiv. Trots att vi gör en riktig plattmatch vinner vi skottstatistiken och har ändå tillräckligt med chanser för att göra ett par mål men avsluten är inte tillräckligt bra. Skulle vi byta plats på Hävelid och ssk-målvaken så är jag övertygad om att Hävelid skulle se bättre ut och deras kille sämre. Det är såklart inte hela sanningen, ssk har en starkare målvaktsuppsättning än vi men skillnaden är inte så stor som många skriver här. Jag hade definitivt ställt Hävelid i målet på torsdag, det kan såklart bli fiasko men av de alternativ som finns tror jag att segerchansen är störst med Hävelid. Nu måste Hugo och hela laget stöttas, självklart kan vi fortfarande vända på detta.

Kom igen nu, vi har vunnit serien, nollat Mora och varit det bättre laget i 4 (åtminstone 3) av 5 matcher i semifinalen. Vi är fortfarande bara två matcher från final. Visst, vi har satt oss i en risig sits men nu måste vi samla alla krafter och göra en bra insats på torsdag. Deppa kan vi göra på fredag om vi upprepar dagens insats på torsdag.
Janzoo

Säsongen 2024/25

Inlägg av Janzoo »

jool08 skrev: 2025-04-08 22:22:53Att lyfta in en omotiverad(?) leksandsmålvakt med tveksam form i en helt avgörande match är enligt mig inte värdigt vår förening
Han har ingenting att bevisa i ett lag som han inte tillhör, så varför skulle han stå på huvudet? Om något så lär hans intåg bidra till oroligheter i hela laget, där det absolut mest avgörande problemet är att vi inte gör några mål framåt.
BigJ

Säsongen 2024/25

Inlägg av BigJ »

jool08 skrev: 2025-04-08 22:22:53 Jag tror ärligt talat inte att Gidlöf är så mycket bättre än Hävelid. Hävelid var en stark förstamålvakt i JVM förra året, Gidlöf var backup till en ganska blek Thelin i år. Gidlöf hade en riktigt stark period efter årsskiftet men av det jag läst på sociala medier var leksingarna inte alls nöjda med honom de sista j20-matcherna. Att lyfta in en omotiverad(?) leksandsmålvakt med tveksam form i en helt avgörande match är enligt mig inte värdigt vår förening (vilket förvisso inte dagens insats heller var). Hävelid har gjort ett ganska bra slutspel om man räknar bort dagens stora misstag (övriga mål är inte hans fel). Man får tänka på att även utespelarna har betydelse för målvakternas prestation, Hävelid blir såklart fullständigt överglänst i de senaste matcherna men det beror delvis en obefintlig hjälp från försvaret i kombination med en väldigt uddlös offensiv. Trots att vi gör en riktig plattmatch vinner vi skottstatistiken och har ändå tillräckligt med chanser för att göra ett par mål men avsluten är inte tillräckligt bra. Skulle vi byta plats på Hävelid och ssk-målvaken så är jag övertygad om att Hävelid skulle se bättre ut och deras kille sämre. Det är såklart inte hela sanningen, ssk har en starkare målvaktsuppsättning än vi men skillnaden är inte så stor som många skriver här. Jag hade definitivt ställt Hävelid i målet på torsdag, det kan såklart bli fiasko men av de alternativ som finns tror jag att segerchansen är störst med Hävelid. Nu måste Hugo och hela laget stöttas, självklart kan vi fortfarande vända på detta.

Kom igen nu, vi har vunnit serien, nollat Mora och varit det bättre laget i 4 (åtminstone 3) av 5 matcher i semifinalen. Vi är fortfarande bara två matcher från final. Visst, vi har satt oss i en risig sits men nu måste vi samla alla krafter och göra en bra insats på torsdag. Deppa kan vi göra på fredag om vi upprepar dagens insats på torsdag.
Onekligen panik om man tar in honom nu, som sagt inte Hugos fel att vi inte gör mål och att vårt tidigare bra förvar darrat betänkligt idag men delvis sist också
Osten östlund

Säsongen 2024/25

BigJ skrev: 2025-04-08 22:27:55
jool08 skrev: 2025-04-08 22:22:53 Jag tror ärligt talat inte att Gidlöf är så mycket bättre än Hävelid. Hävelid var en stark förstamålvakt i JVM förra året, Gidlöf var backup till en ganska blek Thelin i år. Gidlöf hade en riktigt stark period efter årsskiftet men av det jag läst på sociala medier var leksingarna inte alls nöjda med honom de sista j20-matcherna. Att lyfta in en omotiverad(?) leksandsmålvakt med tveksam form i en helt avgörande match är enligt mig inte värdigt vår förening (vilket förvisso inte dagens insats heller var). Hävelid har gjort ett ganska bra slutspel om man räknar bort dagens stora misstag (övriga mål är inte hans fel). Man får tänka på att även utespelarna har betydelse för målvakternas prestation, Hävelid blir såklart fullständigt överglänst i de senaste matcherna men det beror delvis en obefintlig hjälp från försvaret i kombination med en väldigt uddlös offensiv. Trots att vi gör en riktig plattmatch vinner vi skottstatistiken och har ändå tillräckligt med chanser för att göra ett par mål men avsluten är inte tillräckligt bra. Skulle vi byta plats på Hävelid och ssk-målvaken så är jag övertygad om att Hävelid skulle se bättre ut och deras kille sämre. Det är såklart inte hela sanningen, ssk har en starkare målvaktsuppsättning än vi men skillnaden är inte så stor som många skriver här. Jag hade definitivt ställt Hävelid i målet på torsdag, det kan såklart bli fiasko men av de alternativ som finns tror jag att segerchansen är störst med Hävelid. Nu måste Hugo och hela laget stöttas, självklart kan vi fortfarande vända på detta.

Onekligen panik om man tar in honom nu, som sagt inte Hugos fel att vi inte gör mål och att vårt tidigare bra förvar darrat betänkligt idag men delvis sist också
Så är det. Sedan måste man även förstå att Hugo är 20 år, han orkar nog inte mentalt längre.

Andren borde ha skickats iväg för länge sedan. Han är klar här, kontraktet går ut om 3 veckor.

Hoppas Gidlöf blir en hjälte!
Donkels-3.0

Säsongen 2024/25

Inlägg av Donkels-3.0 »

In med Gidlöf för bövelen
Skriv svar