Patrik Berglund är väl en sjuk chansning med tanke på hans mentala status.Praetori skrev: ↑2022-01-08 08:38:19Det är två helt totalt olika spelartyper och i olika faser. Söderlund är en ung talanglirare som det inte lossnat för än (kanske för mycket "talang" för sin ålder när det begav sig). Berglund var en etablerad stjärnspelare i NHL som hamnat på glid utför av olika anledningar.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
Hela familjen Söderlund är väl djurgårdare. Cmore intervjuade väl Tim när vi mötte Skellefteå i slutspelet för några år sedan och frågade då Tim vilket lag hans farsa höll på och fick till svar nåt i stil med att det självklart var Djurgården. Nästan så man där och då tyckte lite synd om den unga grabben (nästan
). Bra, behövs folk som brinner för det här sjunkande skeppet.

Sluta nämna Berglund, han ska INTE hit. Han kan stanna hemma och göra vad han nu gör. Han ska inte förknippas med Dif längre!
7/4-2014
Helt riktigt, den kopplingen är tydlig, men jag är inte så säker på hur kräsna man anser sig ha råd att vara. Och vi har värvat mer aik än så tidigare. Minns Rikard Franzén…EspenK skrev: ↑2022-01-08 11:36:56supreme skrev: ↑2022-01-08 11:29:13 Filip Sandberg lämnar TPS. Är vi där och hugger?
https://hockeysverige.se/2022/01/08/fil ... lamnar-tps
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... p-sandberg
Nej tack! Ajk så det skriker om det. Vanligtvis hade jag inte brytt mig men det här vore som att värva Kovac.
Sandberg verkar f.ö. vara klar för SAIK.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi kan ju inte ta in spelare som mer eller mindre firat i vanliga fall om vi brakar ur.supreme skrev: ↑2022-01-08 11:51:05Helt riktigt, den kopplingen är tydlig, men jag är inte så säker på hur kräsna man anser sig ha råd att vara. Och vi har värvat mer aik än så tidigare. Minns Rikard Franzén…EspenK skrev: ↑2022-01-08 11:36:56supreme skrev: ↑2022-01-08 11:29:13 Filip Sandberg lämnar TPS. Är vi där och hugger?
Nej tack! Ajk så det skriker om det. Vanligtvis hade jag inte brytt mig men det här vore som att värva Kovac.
-
- Säsongskort: Ja
Exakt så. han är ju för sjutton lillebror till Christian "gnomen" Sandberg så det gör ju det hela totalt otänkbart men skitsamma nu kan vi släppa honom iom. att norrlandsgnaget nöp honomAlltidoavsettDIF skrev: ↑2022-01-08 12:54:57Vi kan ju inte ta in spelare som mer eller mindre firat i vanliga fall om vi brakar ur.supreme skrev: ↑2022-01-08 11:51:05Helt riktigt, den kopplingen är tydlig, men jag är inte så säker på hur kräsna man anser sig ha råd att vara. Och vi har värvat mer aik än så tidigare. Minns Rikard Franzén…EspenK skrev: ↑2022-01-08 11:36:56supreme skrev: ↑2022-01-08 11:29:13 Filip Sandberg lämnar TPS. Är vi där och hugger?
- diftobbe89
Hade ju hellre sett att man skeppat Pontus J direkt istället, Ingman krigade ju åtminstone någorlunda för skölden. Valpen Johansson har redan tankarna på annat håll fråga Frölunda om dom vill ha honom nu och kalla upp Odelius.
Spela fult
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hörde något om att vi är på om lån av Thoresen
Kan det vara så ? Någon annan som hört något om det ?
Kan det vara så ? Någon annan som hört något om det ?
The DIF ONE
Det går i linje med att hämta hem spelare av hyfsad klass och kyla med ett Djurgårdshjärta, t.ex Dick och Thore.
Spelare som inte viker ner sig i ett kval och kämpar, med viss skill kvar i handlederna
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Jo men i ett kval behöver man poängspelare och spelare med rutin.dr111DIF skrev: ↑2022-01-08 10:44:10Söderlund är nog inte tänkt som poängspelare i första hand utan en tydlig roll i 3-4e med PK vilket vi absolut också behöver bättre spelare för. Har aldrig haft en top6-roll i SHL även om en del offensiv uppsida finns. Av de 20-25 möten vi haft mot honom senaste åren har han trots liten poängproduktion verkligen synts på isen i positiv bemärkelse tycker jag. Bra skridskoåkning och sticker in näsan på obekväma ställen, jobbig att möta. Motsatsen till vad vi såg från Berglund, men båda delarna behövs såklart. Vi rustar för ett kval och inte en all star-match.klintan85 skrev: ↑2022-01-08 06:14:24 Inte ytterligare en transatlant, har de inte lärt sig av alla misslyckade transatlanter hittills. Och ytterligare en som aldrig har varit på stor rink tidigare. Det är en annan sak med Rhet som har varit i Europa i många år. Det kommer sluta på samma sätt som Lorito, Holland och till viss del Carey.
Och Tim Söderlund är ingen bra poängspelare, bara 35 poäng på 138 SHL matcher. Om man jämför det med en som Patrik Berglund som gjorde 31 poäng på 48 shl matcher hos oss så skulle jag mycket hellre ha en som Berglund. Eller jämföra med Dick som har gjort 78 poäng på 109 SHL matcher med DIF de tre senaste säsongerna. DIF behöver poänggörare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Också spelare som kan bryta mönster, jobba ned motståndare, hålla puck i anfallszon när resten byter.klintan85 skrev: ↑2022-01-08 14:27:30Jo men i ett kval behöver man poängspelare och spelare med rutin.dr111DIF skrev: ↑2022-01-08 10:44:10Söderlund är nog inte tänkt som poängspelare i första hand utan en tydlig roll i 3-4e med PK vilket vi absolut också behöver bättre spelare för. Har aldrig haft en top6-roll i SHL även om en del offensiv uppsida finns. Av de 20-25 möten vi haft mot honom senaste åren har han trots liten poängproduktion verkligen synts på isen i positiv bemärkelse tycker jag. Bra skridskoåkning och sticker in näsan på obekväma ställen, jobbig att möta. Motsatsen till vad vi såg från Berglund, men båda delarna behövs såklart. Vi rustar för ett kval och inte en all star-match.klintan85 skrev: ↑2022-01-08 06:14:24 Inte ytterligare en transatlant, har de inte lärt sig av alla misslyckade transatlanter hittills. Och ytterligare en som aldrig har varit på stor rink tidigare. Det är en annan sak med Rhet som har varit i Europa i många år. Det kommer sluta på samma sätt som Lorito, Holland och till viss del Carey.
Och Tim Söderlund är ingen bra poängspelare, bara 35 poäng på 138 SHL matcher. Om man jämför det med en som Patrik Berglund som gjorde 31 poäng på 48 shl matcher hos oss så skulle jag mycket hellre ha en som Berglund. Eller jämföra med Dick som har gjort 78 poäng på 109 SHL matcher med DIF de tre senaste säsongerna. DIF behöver poänggörare.
Vill minnas att jag alltid varit irriterad på att Söderlund, liten valp med mycket fart, skapat oreda.
Tycker det är en fin värvning. Killen är dessutom DIF, vilket också är ett plus!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Helt enig om att skickliga spelare vinner matcher. Vi ska enligt uppgift ha en in fw till och hoppas det blir spets, rätt tveksam till PB dock som typ inte spelat hockey sedan han satt i häktet + frågetecken kring mental hälsa. Vi har dock haft riktigt svårt att få ut det vi borde ur tex Rhett som vi vet vad han kan. En riktigt bra checkinglina som kan vara pest och vaska fram en och annan enkel offensiv zonstart har saknats hittils med roterande juniorer och en Bergfors med sandpapper under skridskorna på bottom6. Där kan Söderlund bidra utifrån vad man sett tidigare, han har rätt mycket rutin från SHL och slutspel för sin ålder. Frågetecknet är väl psyke/formen iom att han fått spela ECHL på sistone...klintan85 skrev: ↑2022-01-08 14:27:30Jo men i ett kval behöver man poängspelare och spelare med rutin.dr111DIF skrev: ↑2022-01-08 10:44:10Söderlund är nog inte tänkt som poängspelare i första hand utan en tydlig roll i 3-4e med PK vilket vi absolut också behöver bättre spelare för. Har aldrig haft en top6-roll i SHL även om en del offensiv uppsida finns. Av de 20-25 möten vi haft mot honom senaste åren har han trots liten poängproduktion verkligen synts på isen i positiv bemärkelse tycker jag. Bra skridskoåkning och sticker in näsan på obekväma ställen, jobbig att möta. Motsatsen till vad vi såg från Berglund, men båda delarna behövs såklart. Vi rustar för ett kval och inte en all star-match.klintan85 skrev: ↑2022-01-08 06:14:24 Inte ytterligare en transatlant, har de inte lärt sig av alla misslyckade transatlanter hittills. Och ytterligare en som aldrig har varit på stor rink tidigare. Det är en annan sak med Rhet som har varit i Europa i många år. Det kommer sluta på samma sätt som Lorito, Holland och till viss del Carey.
- diftobbe89
Tycker KG gör ett felfritt jobb hittills. Tim Söderlund är en alldeles perfekt kvalspelare, Emil Berglund kommer också bli nyttig. Vi har fått in Dicks handleder i PP, sen har vi ju massa poängspelare men dom får ju gärna komma igång också, inte minst Rhett. Attityd och hårt jobb kommer man komma långt på när allt sa avgöras. Har ingen koll på finska ligan men har Hank spelat färdigt hade ju han varit en perfekt spelare att få in lagom till kvalet.
Spela fult