Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Skönt att det börjar röra sig på sillymarknaden som varit smått död hela säsongen.
Tror inte kvalet blir några problem faktiskt, och är ganska övertygad att spelet kommer börja se bättre ut snart.
En jävligt tråkig säsong ja, men peppar peppar.
Tror inte kvalet blir några problem faktiskt, och är ganska övertygad att spelet kommer börja se bättre ut snart.
En jävligt tråkig säsong ja, men peppar peppar.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Claesson är i Tampas minors d.v.s. Syracuse CrunchEspenK skrev: ↑2022-01-07 23:05:20 Undrar verkligen hur vi tänker formera laget nu.
Gissar att Dick Sebbe Berget är gjuten. Skulle kunna byta Berget mot Rakshani
Ceder Rensfelt Sören är väl etablerad nu
Rakshani Wille Söderlund
Skulle kunna vara ett alternativ.
Forsberg Engsundh Carey
Känns ruggit obalanserad men vem vet.
Berglund och junisarna lär ju spela eftersom vi ändå kommer ha skador i vanlig ordning. Låna gärna ut Bjerselius dock.
Vad tror ni tanken är? Lite rädd att Wille som center på SHL nivå kan vara lite för lätt i tyngd.
Håller med Angående Wille och hans centrande. Det är samma sak med många smarta och tekniska spelare som kommer upp till seniorhockey. Bl.a. William Nylander var en självklar center som junior men ju äldre han blev och ju starkare spelare han mötte, desto mer blev han förpassad till Wingen och det verkar ju ha gott bra. Med det sagt så tycker jag William Eklund också gör sig bättre på wingen i Seniorhockey, Annars hade nog San Jose haft som krav att han skulle spela center om de såg större potential i honom på den platsen.
Angående Berget så har jag varit inne på det förut att jag gärna testar Lekkerimäkis bössa med den precisionen han har ihop med Dickens passningar och spelsinne. Berget till SSK är faktiskt inget som känns främmande för mig. Men helst så vill jag nog ha in en ny center för att få ut Eklund på vingen igen helst i samma kedja som Dicken.
Dicken, Ceder, Sören, Eklund är topp-6 vingar. Om Eklund måste centra så testa Lekkerimäki med Dick.
Topp 6 centrar Vill jag helst ha en ny och Rensfelt.
Botten 6 Vingar: Rakshani- Forsberg- Lekkerimäki(Med Rakshani, om inte det blir topp6)- Berget(om inte SSK)
Centrar botten 6; Basse- Berglund.....
Carey skeppas iväg. Engsundh Går Winge om Berget försvinner annars extraspelare.
Om Söderlund kommer så ska han in på Lekkerimäkis plats.
Inte ytterligare en transatlant, har de inte lärt sig av alla misslyckade transatlanter hittills. Och ytterligare en som aldrig har varit på stor rink tidigare. Det är en annan sak med Rhet som har varit i Europa i många år. Det kommer sluta på samma sätt som Lorito, Holland och till viss del Carey.
Och Tim Söderlund är ingen bra poängspelare, bara 35 poäng på 138 SHL matcher. Om man jämför det med en som Patrik Berglund som gjorde 31 poäng på 48 shl matcher hos oss så skulle jag mycket hellre ha en som Berglund. Eller jämföra med Dick som har gjort 78 poäng på 109 SHL matcher med DIF de tre senaste säsongerna. DIF behöver poänggörare.
Och Tim Söderlund är ingen bra poängspelare, bara 35 poäng på 138 SHL matcher. Om man jämför det med en som Patrik Berglund som gjorde 31 poäng på 48 shl matcher hos oss så skulle jag mycket hellre ha en som Berglund. Eller jämföra med Dick som har gjort 78 poäng på 109 SHL matcher med DIF de tre senaste säsongerna. DIF behöver poänggörare.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Det är två helt totalt olika spelartyper och i olika faser. Söderlund är en ung talanglirare som det inte lossnat för än (kanske för mycket "talang" för sin ålder när det begav sig). Berglund var en etablerad stjärnspelare i NHL som hamnat på glid utför av olika anledningar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Söderlund är nog inte tänkt som poängspelare i första hand utan en tydlig roll i 3-4e med PK vilket vi absolut också behöver bättre spelare för. Har aldrig haft en top6-roll i SHL även om en del offensiv uppsida finns. Av de 20-25 möten vi haft mot honom senaste åren har han trots liten poängproduktion verkligen synts på isen i positiv bemärkelse tycker jag. Bra skridskoåkning och sticker in näsan på obekväma ställen, jobbig att möta. Motsatsen till vad vi såg från Berglund, men båda delarna behövs såklart. Vi rustar för ett kval och inte en all star-match.klintan85 skrev: ↑2022-01-08 06:14:24 Inte ytterligare en transatlant, har de inte lärt sig av alla misslyckade transatlanter hittills. Och ytterligare en som aldrig har varit på stor rink tidigare. Det är en annan sak med Rhet som har varit i Europa i många år. Det kommer sluta på samma sätt som Lorito, Holland och till viss del Carey.
Ingman lämnar. Hoppas att det är någon mer back på väg in...
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
-
- Jim Morrison
Jahapp. Då var vi lika tunna igen på backsidan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Säsongskort: Ja
Ingman out alltså återigen ett kvitto på det maligna viruset jockens oduglighet
-
Ingman lämnar alltså Djurgården. Det är ju fan att var och varannan nyhet som rör klubben ska behöva få en att skämmas.
Ytterligare ett misslyckande för föreningen som i rekordfart förvandlats till hockeyns driftkucku, tack Jocke och övriga ansvariga som genom sin inkompetens möjliggjort detta.
Ännu mer istid till Hedström, Johansson o Bengtsson. Förväntar mig att det finns ännu ej presenterade nyförvärv på backsidan
Ytterligare ett misslyckande för föreningen som i rekordfart förvandlats till hockeyns driftkucku, tack Jocke och övriga ansvariga som genom sin inkompetens möjliggjort detta.
Ännu mer istid till Hedström, Johansson o Bengtsson. Förväntar mig att det finns ännu ej presenterade nyförvärv på backsidan
Filip Sandberg lämnar TPS. Är vi där och hugger?
https://hockeysverige.se/2022/01/08/fil ... lamnar-tps
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... p-sandberg
Fördelen av allt detta lämnande är väl att vi har ett nytt lag utan all tyngd från säsongen när vi väl kvalar
Nåja, än så länge tycker jag egentligen inte att någon som lämnar har varit av någon större vikt negativt, kan vi byta de chansvärvningarna som inte fallit ut mot nya så är det väl en bättre chans att någon slår in.

Nåja, än så länge tycker jag egentligen inte att någon som lämnar har varit av någon större vikt negativt, kan vi byta de chansvärvningarna som inte fallit ut mot nya så är det väl en bättre chans att någon slår in.
supreme skrev: ↑2022-01-08 11:29:13 Filip Sandberg lämnar TPS. Är vi där och hugger?
Nej tack! Ajk så det skriker om det. Vanligtvis hade jag inte brytt mig men det här vore som att värva Kovac.