Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget
-
Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag längtar efter en ny Södergren/Mörth, hårda grabbar som även visste var målet fanns.... Jag vill ha tillbaka hårdheten Djurgården hade på 80-90 talet. Jag längtar......
ALLTID OAVSETT!
- Farstakostym
Inte för att jag har en aning om lönerna men det känns som ni kryddar saftigt med vad våra spelare sitter på, Honken tjänade 35 000 2012, har han ökat med 65 000 på två säsonger? Fernholm och Deilert 350 000 tillsammans? Vadå, 100 000 och 250 000 eller 150 000 och 200 000? Aldrig i livet att Deilert sitter på en sådan lön, tveksam till Fernholm också, tror knappt de kommer upp i 200 000 ihop.
Fernholm går lätt på 200. Deilert på 100.Farstakostym skrev:Inte för att jag har en aning om lönerna men det känns som ni kryddar saftigt med vad våra spelare sitter på, Honken tjänade 35 000 2012, har han ökat med 65 000 på två säsonger? Fernholm och Deilert 350 000 tillsammans? Vadå, 100 000 och 250 000 eller 150 000 och 200 000? Aldrig i livet att Deilert sitter på en sådan lön, tveksam till Fernholm också, tror knappt de kommer upp i 200 000 ihop.
Dyrare än man tror.
Snackar du MÅNADSlön? Aldrig att Deilert har 100k.
Nytt kontrakt till Lauritzen, Fleury och Gysbers tack. Otroligt viktiga spelare.
TheForsa skrev:Nytt kontrakt till Lauritzen, Fleury och Gysbers tack. Otroligt viktiga spelare.
Vi tänkte ju bli bättre nästa år, Gysbers kan gärna få nytt de andra två tyvärr för dyra för 3e elr 4e line och för dåliga för att vara spets!
Vad tror ni Tellan har för lön? Blir orolig när man hör att han spelat skadad en del. Inte direkt optimalt om vi ska satsa på honom nästa säsong.
Du kan inte ha tittat på matcherna nu på slutet, Lauritzen har ju varit en av de absolut bästa på plan, kan nog bli ett riktigt utropstecken i ett ev. slutspelbastis7 skrev:TheForsa skrev:Nytt kontrakt till Lauritzen, Fleury och Gysbers tack. Otroligt viktiga spelare.
Vi tänkte ju bli bättre nästa år, Gysbers kan gärna få nytt de andra två tyvärr för dyra för 3e elr 4e line och för dåliga för att vara spets!
Vad tror ni Tellan har för lön? Blir orolig när man hör att han spelat skadad en del. Inte direkt optimalt om vi ska satsa på honom nästa säsong.
Jag sa inte att han inte hade varit bra? Elr gjorde jag det? Har sett alla matcher hela säsongen inte missat en match! Jag vill bara ha in bättre spets!BigJ skrev:Du kan inte ha tittat på matcherna nu på slutet, Lauritzen har ju varit en av de absolut bästa på plan, kan nog bli ett riktigt utropstecken i ett ev. slutspelbastis7 skrev:TheForsa skrev:Nytt kontrakt till Lauritzen, Fleury och Gysbers tack. Otroligt viktiga spelare.
Jag skulle vilja säga att hans offensiva kvaliteter har en otroligt hög klass, har du sett vilka pass han lagt där flera blivit mål, kan dessutom göra mål själv. Den stora frågan är ju hur hans skadehistorik spelar in, tror man att han har stora chanser att hålla är han en av de mest självklara enligt mig, förutsatt att lönen är rimlig förstås.bastis7 skrev:Jag sa inte att han inte hade varit bra? Elr gjorde jag det? Har sett alla matcher hela säsongen inte missat en match! Jag vill bara ha in bättre spets!BigJ skrev:Du kan inte ha tittat på matcherna nu på slutet, Lauritzen har ju varit en av de absolut bästa på plan, kan nog bli ett riktigt utropstecken i ett ev. slutspelbastis7 skrev:TheForsa skrev:Nytt kontrakt till Lauritzen, Fleury och Gysbers tack. Otroligt viktiga spelare.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag känner mig nog rätt "meh" om Laurtizen blir kvar. Satsar hellre på någon yngre då. När namn som Regin och Sallinen florerar som rykten skulle man i dagsläget blir rätt besviken om Laurtizen tog en av platserna.
Expert.
Exakt så jag känner med!SirDIFalot skrev:Jag känner mig nog rätt "meh" om Laurtizen blir kvar. Satsar hellre på någon yngre då. När namn som Regin och Sallinen florerar som rykten skulle man i dagsläget blir rätt besviken om Laurtizen tog en av platserna.
Ahnelöv och Magnus Nygren in som de 2 backarna med spets.
Nu vet jag inte vad "meh" betyder men det låter inte så positivt...SirDIFalot skrev:Jag känner mig nog rätt "meh" om Laurtizen blir kvar. Satsar hellre på någon yngre då. När namn som Regin och Sallinen florerar som rykten skulle man i dagsläget blir rätt besviken om Laurtizen tog en av platserna.
Vem säger att han skulle ta ngn av de spelares platser du nämner?
Nu vet ingen här vilka spelare som försvinner, ex. Jocke, Samme, Honken kanske lägger av, andra kan försvinna av andra anledningar men som jag ser det bör Lauritzen vara med länge i planeringen om han vill och kan fortsätta, så bra är han.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag sa häromdagen att jag ville ha en "topp 9" bland våra forwards med "Sörensen, Sallinen, Cehlin, Samuelsson, Regin, Brodin, Ljungh, Fällström och något namn till" och jag har väl inte ändrat mig sen dess.BigJ skrev:Nu vet jag inte vad "meh" betyder men det låter inte så positivt...SirDIFalot skrev:Jag känner mig nog rätt "meh" om Laurtizen blir kvar. Satsar hellre på någon yngre då. När namn som Regin och Sallinen florerar som rykten skulle man i dagsläget blir rätt besviken om Laurtizen tog en av platserna.
Vem säger att han skulle ta ngn av de spelares platser du nämner?
Nu vet ingen här vilka spelare som försvinner, ex. Jocke, Samme, Honken kanske lägger av, andra kan försvinna av andra anledningar men som jag ser det bör Lauritzen vara med länge i planeringen om han vill och kan fortsätta, så bra är han.
Expert.
Hellre Basse än Cehlin. Så mycket högre högstanivå. Basse kan väl inte vara så dyr med tanke på alla skador.