Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
SaintJocke

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SaintJocke »

Jag längtar efter en ny Södergren/Mörth, hårda grabbar som även visste var målet fanns.... Jag vill ha tillbaka hårdheten Djurgården hade på 80-90 talet. Jag längtar......
ALLTID OAVSETT!
Användarvisningsbild
Farstakostym

Inlägg av Farstakostym »

Inte för att jag har en aning om lönerna men det känns som ni kryddar saftigt med vad våra spelare sitter på, Honken tjänade 35 000 2012, har han ökat med 65 000 på två säsonger? Fernholm och Deilert 350 000 tillsammans? Vadå, 100 000 och 250 000 eller 150 000 och 200 000? Aldrig i livet att Deilert sitter på en sådan lön, tveksam till Fernholm också, tror knappt de kommer upp i 200 000 ihop.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Farstakostym skrev:Inte för att jag har en aning om lönerna men det känns som ni kryddar saftigt med vad våra spelare sitter på, Honken tjänade 35 000 2012, har han ökat med 65 000 på två säsonger? Fernholm och Deilert 350 000 tillsammans? Vadå, 100 000 och 250 000 eller 150 000 och 200 000? Aldrig i livet att Deilert sitter på en sådan lön, tveksam till Fernholm också, tror knappt de kommer upp i 200 000 ihop.
Fernholm går lätt på 200. Deilert på 100.
Dyrare än man tror.
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Snackar du MÅNADSlön? Aldrig att Deilert har 100k.
Användarvisningsbild
TheForsa

Inlägg av TheForsa »

Nytt kontrakt till Lauritzen, Fleury och Gysbers tack. Otroligt viktiga spelare.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

TheForsa skrev:Nytt kontrakt till Lauritzen, Fleury och Gysbers tack. Otroligt viktiga spelare.

Vi tänkte ju bli bättre nästa år, Gysbers kan gärna få nytt de andra två tyvärr för dyra för 3e elr 4e line och för dåliga för att vara spets!

Vad tror ni Tellan har för lön? Blir orolig när man hör att han spelat skadad en del. Inte direkt optimalt om vi ska satsa på honom nästa säsong.
BigJ

Inlägg av BigJ »

bastis7 skrev:
TheForsa skrev:Nytt kontrakt till Lauritzen, Fleury och Gysbers tack. Otroligt viktiga spelare.

Vi tänkte ju bli bättre nästa år, Gysbers kan gärna få nytt de andra två tyvärr för dyra för 3e elr 4e line och för dåliga för att vara spets!

Vad tror ni Tellan har för lön? Blir orolig när man hör att han spelat skadad en del. Inte direkt optimalt om vi ska satsa på honom nästa säsong.
Du kan inte ha tittat på matcherna nu på slutet, Lauritzen har ju varit en av de absolut bästa på plan, kan nog bli ett riktigt utropstecken i ett ev. slutspel
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

BigJ skrev:
bastis7 skrev:

Du kan inte ha tittat på matcherna nu på slutet, Lauritzen har ju varit en av de absolut bästa på plan, kan nog bli ett riktigt utropstecken i ett ev. slutspel
Jag sa inte att han inte hade varit bra? Elr gjorde jag det? Har sett alla matcher hela säsongen inte missat en match! Jag vill bara ha in bättre spets!
BigJ

Inlägg av BigJ »

bastis7 skrev:
BigJ skrev:
bastis7 skrev:

Jag sa inte att han inte hade varit bra? Elr gjorde jag det? Har sett alla matcher hela säsongen inte missat en match! Jag vill bara ha in bättre spets!
Jag skulle vilja säga att hans offensiva kvaliteter har en otroligt hög klass, har du sett vilka pass han lagt där flera blivit mål, kan dessutom göra mål själv. Den stora frågan är ju hur hans skadehistorik spelar in, tror man att han har stora chanser att hålla är han en av de mest självklara enligt mig, förutsatt att lönen är rimlig förstås.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag känner mig nog rätt "meh" om Laurtizen blir kvar. Satsar hellre på någon yngre då. När namn som Regin och Sallinen florerar som rykten skulle man i dagsläget blir rätt besviken om Laurtizen tog en av platserna.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:Jag känner mig nog rätt "meh" om Laurtizen blir kvar. Satsar hellre på någon yngre då. När namn som Regin och Sallinen florerar som rykten skulle man i dagsläget blir rätt besviken om Laurtizen tog en av platserna.
Exakt så jag känner med!
Användarvisningsbild
Davidsson

Inlägg av Davidsson »

Ahnelöv och Magnus Nygren in som de 2 backarna med spets.
BigJ

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev:Jag känner mig nog rätt "meh" om Laurtizen blir kvar. Satsar hellre på någon yngre då. När namn som Regin och Sallinen florerar som rykten skulle man i dagsläget blir rätt besviken om Laurtizen tog en av platserna.
Nu vet jag inte vad "meh" betyder men det låter inte så positivt...

Vem säger att han skulle ta ngn av de spelares platser du nämner?

Nu vet ingen här vilka spelare som försvinner, ex. Jocke, Samme, Honken kanske lägger av, andra kan försvinna av andra anledningar men som jag ser det bör Lauritzen vara med länge i planeringen om han vill och kan fortsätta, så bra är han.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

BigJ skrev:
Nu vet jag inte vad "meh" betyder men det låter inte så positivt...

Vem säger att han skulle ta ngn av de spelares platser du nämner?

Nu vet ingen här vilka spelare som försvinner, ex. Jocke, Samme, Honken kanske lägger av, andra kan försvinna av andra anledningar men som jag ser det bör Lauritzen vara med länge i planeringen om han vill och kan fortsätta, så bra är han.
Jag sa häromdagen att jag ville ha en "topp 9" bland våra forwards med "Sörensen, Sallinen, Cehlin, Samuelsson, Regin, Brodin, Ljungh, Fällström och något namn till" och jag har väl inte ändrat mig sen dess.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Hellre Basse än Cehlin. Så mycket högre högstanivå. Basse kan väl inte vara så dyr med tanke på alla skador.
Låst