Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Daniel942
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Daniel942 »

Härligt med Tjärna!
DIF!
DIF SJÖSTADEN

Inlägg av DIF SJÖSTADEN »

Mäklaren skrev:Draget kring DIF hockey är i alla fall över.
Ja...tyvärr

Vill verkligen inte ha kvar JJ längre ärligt talat!
Om han/dom inte fixar en kalasback antingen DT el liknande så är vårat försvar en katastrof
jensa85

Inlägg av jensa85 »

DIF SJÖSTADEN skrev:
jensa85 skrev:
swallat skrev:jag tycker årets trupp är bättre än förra årets, iår har vi en gedigen arbetande trupp som sliter inte som förra året då man var helt nervös varje sekund, årets värvningar är bra, Almtorp e bra, Carlsson är bra, Bartley är en grym värvning...och ni som gnäller på MT, jag gnäller då mer på att vi behåller en oproducerande Mackan
Bara en liten fråga. Har du sett någon av herrarna Almtorp, Bartley eller Carlsson spela?
Jag har....Bartley är bra framåt men risig bakåt(OBS på AS nivå)Almtorp är ungefär som Jocke Eriksson var för oss under guldåren Carlsson är Tjärna jr med bättre skridskoåkning
Alltså jag har sett dom spela en del jag med. Var mer nyfiken om skribenten ifråga hade gjort det :wink:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag kräver inte stora stjärnor på varje lagdel. Men jag tycker man kan kräva ett välbalanserat lag där spets blandas med billiga hungriga junisar och några äldre breddspelare. Just nu har vi nästan uteslutande äldre breddspelare vilket är en ruskig felsatsning.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Ednertz säger ju top 4 sett från sin supporteråsikt. Han har inget med lagbygget att göra.
Top 4 är ju uppenbarligen målsättningen, och det är det som jag är starkt frågande över.
Men att man som supporter kan tro på top 4 med det här laget är för mig helt obegripligt. 9-10 känns mest troligt, och slutspel får ses som en bonus.
DIF SJÖSTADEN

Mäklaren skrev:Jag kräver inte stora stjärnor på varje lagdel. Men jag tycker man kan kräva ett välbalanserat lag där spets blandas med billiga hungriga junisar och några äldre breddspelare. Just nu har vi nästan uteslutande äldre breddspelare vilket är en ruskig felsatsning.
Behövs inte megastjärnor,vill absolut inte vi ska bli plastköping eller liknande,men kom igen vi har haft en tydlig strategi med Stockholm...
Oscar Möller någon,Micke Tellqvist bägge från Sthlm och med DIF anknytning...
Bygget är felaktigt uppbyggt i år och var det förra året också.

Det får JJ ta på sig helt.Detta bör och ska vara hans sista Silly Season
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Salas skrev:
SirDIFalot skrev:Ednertz säger ju top 4 sett från sin supporteråsikt. Han har inget med lagbygget att göra.
Top 4 är ju uppenbarligen målsättningen, och det är det som jag är starkt frågande över.
Men att man som supporter kan tro på top 4 med det här laget är för mig helt obegripligt. 9-10 känns mest troligt, och slutspel får ses som en bonus.
Vad baserar du det på? Ednertz har ingenting med lagbygget att göra. Han är ju bara en optimistisk supporter, ingen som helst aning vilken hockeykunskap han har. Fråga Hardy eller JJ om du vill veta en målsättning.
Expert.
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

Salas skrev:
9-10 känns väldigt under nivå, 3-7 tror jag vi kommer komma, många lag är sämmre, mer oerfarna och allmänt risigare.

NU FÅR FAN ALLA SLUTA DEPPA SÅ JÄVLIGT ÖVER VÅRA NYFÖRVÄRV OCH SE POSITIVT, JÄVLA GNAGARFASONER NI HÅLLER PÅ MED
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
DIF SJÖSTADEN

Salas skrev:
Just nu är jag starkt tveksam till plats 9 och 10
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tror nog kanske att man, som tidigare sagt, litar på att Carlsson och Mackan ska producera, men även att Kempe och Zibanejad ökar sitt poängsnitt och att Tjärnqvist ska fortsätta sin målform.

Med den logiken;
17 mål för Carlsson
17 mål för Tjärnqvist
24 mål, 51 poäng av Mackan.

"Det ser jättebra ut", resonerar man.
Men frågan är - vem kan hålla i pucken i PP2? Vem ska styra och spelfördela?
Just nu finns det bara Mackan som kan det. Är det tänkt att man ska ge Kempe speltid i PP?
Jag har svårt att förstå resonemanget.

Det POSITIVA är iallafall att man med Bartleys/Honkens skott plus Tjärnqist framför mål får ett mycket giftigt PP-vapen på så sätt.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-05-12 19:01:46, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mäklaren skrev:Draget kring DIF hockey är i alla fall över.
Va? Verkar ju storma ordentligt tycker jag.

Men ärligt, på vilket sätt är draget över? Vad är drag isf? Menar du att folk inte kommer gå på hockey nästa säsong för att laget inte är tillräckligt bra på pappret?

Det tror jag inte ett dugg på nämligen.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF SJÖSTADEN skrev:
Daniel942 skrev:Härligt med Tjärna!
Nej
Ah, fint motiverande svar där.

Tycker alla här inne ska få sig en fet känga som sitter och skriker "KVALSERIE!!!!!!!!".
Kom igen för helvete.
DIF!
Användarvisningsbild
swallat

Inlägg av swallat »

DIF_Soldier skrev:Jag tror nog kanske att man, som tidigare sagt, litar på att Carlsson och Mackan ska producera, men även att Kempe och Zibanejad ökar sitt poängsnitt och att Tjärnqvist ska fortsätta sin målform.

Med den logiken;
17 mål för Carlsson
17 mål för Tjärnqvist

Just nu finns det bara Mackan som kan det. Är det tänkt att man ska ge Kempe speltid i PP?
Man vågar ge Zibbe, Claeson speltid, vi har Tim Erikson som kan hålla och passa, Almtorp e väldigt pucksäker....
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

swallat skrev:
DIF_Soldier skrev:Jag tror nog kanske att man, som tidigare sagt, litar på att Carlsson och Mackan ska producera, men även att Kempe och Zibanejad ökar sitt poängsnitt och att Tjärnqvist ska fortsätta sin målform.

Med den logiken;
17 mål för Carlsson
17 mål för Tjärnqvist

Man vågar ge Zibbe, Claeson speltid, vi har Tim Erikson som kan hålla och passa, Almtorp e väldigt pucksäker....
Claesson ska nog inte spela så mycket PP, hoppas jag.

Däremot har vi Norman i reserv där, han har mycket skicklighet i sig som kan komma väl till pass i PP.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Om vi ska forma ihop två offensiva kedjor, som även ska gå i PP skulle jag nog göra såhär..

Nilson-Norman-Zibanejad
Honken-D.Tjärnqvist(nåja)

Tjärnqvist-Almtorp-Carlsson
BomBom-Bartley
Expert.
Låst