Bärande slips vetefan om han var. Övertygad om att vi hade gått upp med vilken HA-slips som helst. Hoppas såklart det går bra för honom men han har en bra bit upp till SHL som jag tvivlar på om han har i sig.Praetori skrev: ↑2025-11-21 21:34:46Finns som sagt potential i grabben. Men vi har kastat honom åt vargarna. Han var ändå den bärande slips som tog upp oss i SHL men sen har vi som nykomling i SHL inte "råd" att slipa på målvakter på det sättet. Klockren lösning för både oss och Nybro kan jag tycka.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Håller helt med! Tänkte också det skulle vara kul men det är fruktansvärt. Måtte vi aldrig hamna där igen!!
Silly Season 2025/26
Nej Hugo var absolut inte bärande. Han var medioker i seriens bästa lag. Gidlöf var bärande de två matcher han dominerade.Praetori skrev: ↑2025-11-21 21:34:46Finns som sagt potential i grabben. Men vi har kastat honom åt vargarna. Han var ändå den bärande slips som tog upp oss i SHL men sen har vi som nykomling i SHL inte "råd" att slipa på målvakter på det sättet. Klockren lösning för både oss och Nybro kan jag tycka.
Silly Season 2025/26
Han var ok i hockeyallsvenskan, men hans problem var att han var så otroligt ojämn och även fast det blev en nolla idag så har det ju inte börjart bra i hockeyallsvenskan nu heller. Förhoppningsvis så vänder det för honom nu men är tveksam och väntar tills han har gjort några bra matcher irad innan man bedömmer honom.Praetori skrev: ↑2025-11-21 21:34:46Finns som sagt potential i grabben. Men vi har kastat honom åt vargarna. Han var ändå den bärande slips som tog upp oss i SHL men sen har vi som nykomling i SHL inte "råd" att slipa på målvakter på det sättet. Klockren lösning för både oss och Nybro kan jag tycka.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Fragglepot
Silly Season 2025/26
Kung Hugo!
Kul för grabben, det förtjänar han. Hoppas han kan rida vidare på detta nu.
Kul att storebror Lindbom levererar i BIK med. Kanske är något att ha bakom Hellberg om en säsong eller två.
Kul att storebror Lindbom levererar i BIK med. Kanske är något att ha bakom Hellberg om en säsong eller två.
Silly Season 2025/26
Med Dicken, Thore, Klasen, Krūger m.fl.? Skulle tro att det skulle bli en hel del poäng....Osten östlund skrev: ↑2025-11-21 21:48:01 Kul för Hävelid och Costmar.
Laget vi gick upp med ivåras. Hade vi vunnit 1 match i SHL med det?
Men som vi ser, en toppmålvakt underlättar lite
-
Osten östlund
Silly Season 2025/26
Om Marmelind står imorgon. Samt vi torskar. Vet man hur snacket kommer gå. Ta tillbaka Hugo
!
Silly Season 2025/26
Hugo hade många nollor förra året som jag kommer ihåg det så inte förvånad och en liten känga till alla som ondgör sig över honom.Fragglepot skrev: ↑2025-11-21 22:17:23 Kung Hugo!
Kul att storebror Lindbom levererar i BIK med. Kanske är något att ha bakom Hellberg om en säsong eller två.![]()
Ledningen ser uppenbarligen något som många inte ser, kanske därför de är i ledande ställning i föreningen....
Silly Season 2025/26
Nja, tror tom forumet har lite bättre tålamod och ger marmelind några fler chanser om det går åt skogen i första matchenOsten östlund skrev: ↑2025-11-21 22:24:01 Om Marmelind står imorgon. Samt vi torskar. Vet man hur snacket kommer gå. Ta tillbaka Hugo!
Silly Season 2025/26
Nä, men kanske med Hellberg i kassenOsten östlund skrev: ↑2025-11-21 21:48:01 Kul för Hävelid och Costmar.
Laget vi gick upp med ivåras. Hade vi vunnit 1 match i SHL med det?
Silly Season 2025/26
Han pratade ju redan tidigt om att han ville spela en säsong till om vi gick upp och det var därför han gjorde denna resa samt att han hade en överenskommelse om det.Chabo skrev: ↑2025-11-21 16:14:10Med tanke på nivån han kom tillbaka till i HA - vilket ingen trodde på - så hade jag hemskt gärna se honom få chansen. Han hade ju kunnat få ett try-out med bonusar. Tycker jag han var värd. Nu har tåget gått.gaspo skrev: ↑2025-11-21 13:52:23Dick hade tyvärr inte haft en chans fysiskt. Han hade inte hängt med alls i tempot. Han sa ju själv att träna är inte hans grej och det vet alla sedan innan. Jag är iaf glad att vi inte förlängde med han.Fragglepot skrev: ↑2025-11-21 13:40:51Det är ju dock surt att det verkar ha skurit sig där om man ska tro Dick.klintan85 skrev: ↑2025-11-21 11:05:26 Såg Dick i Tv4 sändningar igår prata om det här med DIF och han säger att han var lovad ett år till om de gick upp. Men jag tror inte de vågade satsa på honom p.g.a. hans skadeproblem under säsongen och särskilt inte i en högre liga. Och som det ser ut nu så kan man ju inte säga emot.
Med tanke på Klasens skada och Brodins minimala roll i laget, så hade ju Dick fått plats.
Men med tanke på alla kontrakten vi hade kvar så var det nog ett jobbigt beslut som var tvunget att tas. Han missade ju även en stor del matcher förra året.
Samtidigt som han faktiskt såg "vältränad" ut i början på förra säsongen men blev bara värre och värre.
Så jag kan också tycka att han bör hålla sig i trim då för att fullfölja sitt löfte.
Nu ser han nästan "risig" ut vilket inte inger något hopp.
Grym gubbe men han är flör slö, i SHL har man inte plats för någon som bara ska spela PP tyvärr.
Tycker det är helt rätt och hade gärnat skeppat Klasen också men av dem två hade jag också valt Kalsen innan alla skador.
Silly Season 2025/26
Nu valde ingen, klasen har kontrakt, det hade inte DickLasseTM skrev: ↑2025-11-21 22:49:32Han pratade ju redan tidigt om att han ville spela en säsong till om vi gick upp och det var därför han gjorde denna resa samt att han hade en överenskommelse om det.Chabo skrev: ↑2025-11-21 16:14:10Med tanke på nivån han kom tillbaka till i HA - vilket ingen trodde på - så hade jag hemskt gärna se honom få chansen. Han hade ju kunnat få ett try-out med bonusar. Tycker jag han var värd. Nu har tåget gått.gaspo skrev: ↑2025-11-21 13:52:23Dick hade tyvärr inte haft en chans fysiskt. Han hade inte hängt med alls i tempot. Han sa ju själv att träna är inte hans grej och det vet alla sedan innan. Jag är iaf glad att vi inte förlängde med han.Fragglepot skrev: ↑2025-11-21 13:40:51Det är ju dock surt att det verkar ha skurit sig där om man ska tro Dick.klintan85 skrev: ↑2025-11-21 11:05:26 Såg Dick i Tv4 sändningar igår prata om det här med DIF och han säger att han var lovad ett år till om de gick upp. Men jag tror inte de vågade satsa på honom p.g.a. hans skadeproblem under säsongen och särskilt inte i en högre liga. Och som det ser ut nu så kan man ju inte säga emot.
Med tanke på Klasens skada och Brodins minimala roll i laget, så hade ju Dick fått plats.
Men med tanke på alla kontrakten vi hade kvar så var det nog ett jobbigt beslut som var tvunget att tas. Han missade ju även en stor del matcher förra året.
Samtidigt som han faktiskt såg "vältränad" ut i början på förra säsongen men blev bara värre och värre.
Så jag kan också tycka att han bör hålla sig i trim då för att fullfölja sitt löfte.
Nu ser han nästan "risig" ut vilket inte inger något hopp.
Grym gubbe men han är flör slö, i SHL har man inte plats för någon som bara ska spela PP tyvärr.
Tycker det är helt rätt och hade gärnat skeppat Klasen också men av dem två hade jag också valt Kalsen innan alla skador.