klintan85 skrev: ↑2025-11-21 11:05:26
Såg Dick i Tv4 sändningar igår prata om det här med DIF och han säger att han var lovad ett år till om de gick upp. Men jag tror inte de vågade satsa på honom p.g.a. hans skadeproblem under säsongen och särskilt inte i en högre liga. Och som det ser ut nu så kan man ju inte säga emot.
Det är ju dock surt att det verkar ha skurit sig där om man ska tro Dick.
Med tanke på Klasens skada och Brodins minimala roll i laget, så hade ju Dick fått plats.
Men med tanke på alla kontrakten vi hade kvar så var det nog ett jobbigt beslut som var tvunget att tas. Han missade ju även en stor del matcher förra året.
Dick hade tyvärr inte haft en chans fysiskt. Han hade inte hängt med alls i tempot. Han sa ju själv att träna är inte hans grej och det vet alla sedan innan. Jag är iaf glad att vi inte förlängde med han.
Ja du har troligen rätt, mest synd att det verkar har skurit sig där.
Men Broddas plats hade han väl kanske klarat av då Brodin ändå knappt lirar.
Såg Dick i Tv4 sändningar igår prata om det här med DIF och han säger att han var lovad ett år till om de gick upp. Men jag tror inte de vågade satsa på honom p.g.a. hans skadeproblem under säsongen och särskilt inte i en högre liga. Och som det ser ut nu så kan man ju inte säga emot.
Det är ju dock surt att det verkar ha skurit sig där om man ska tro Dick.
Med tanke på Klasens skada och Brodins minimala roll i laget, så hade ju Dick fått plats.
Men med tanke på alla kontrakten vi hade kvar så var det nog ett jobbigt beslut som var tvunget att tas. Han missade ju även en stor del matcher förra året.
Hade gärna tagit in Dick under jvm-matcherna. Men tyvärr verkar han ju degat ihop och verkar allt annat än redo, och då går det ju inte lira SHL-hockey. Men en vältränad Dick hade såklart kunna lira ett par matcher under jvm med chans till förlängning om han rosat marknaden.
Kommer inte på en enda spelare i SHL med samma skills och Hockey-smartness som honom. Fan han var ju ensam värd entrepengen ifjol.
Han hade kört hårdträning under hösten och kommit in runt JVM, så kanske han hade klarat av att köra 30 matcher.
Men känns mest trist att han uttalat sig så negativt om allt i efterhand. Hans sista säsong i DIF var en succé.
Klart som fan han inte blir lovad ett år till om vi går upp, ett år i förtid, när han gör comeback som 37-åring efter två år utan hockey. Måste ju vara ett missförstånd från hans sida. Det hänger ju helt och hållet på hur bra han levererar och hur frisk han är. Första biten gick väl bra, men han missade ju halva säsongen med trasiga ljumskar.
Jo jag tror mer på Wikegård i denna fråga. Särskilt efter allt snack som Dick har haft efter han inte fick förnyat.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Klart som fan han inte blir lovad ett år till om vi går upp, ett år i förtid, när han gör comeback som 37-åring efter två år utan hockey. Måste ju vara ett missförstånd från hans sida. Det hänger ju helt och hållet på hur bra han levererar och hur frisk han är. Första biten gick väl bra, men han missade ju halva säsongen med trasiga ljumskar.
Sen att dubbelhakan kom efter skadan och utlandssemestern kanske inte var till fördel heller.
Läste på något som hette sportlovin idag vet inte vad det är eller om det är sant men de stod att Djurgården riskerar tappa både spets och kultur i samma fönster. Och så står det Risk: Joe Snively, Joey Laleggia, Jacob Josefson. Vad är detta? Vet inget om denna sida.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Sitter också och kollar på Hävelid vs Kelleher... slås av vilken USEL hockey det är som spelas i HA, var det verkligen så illa när vi lirade där??! Herregud vilken skit det är att kolla på!
Hoppas Hugo håller nollan, Costmar nätade iaf och fick Södertälje tillbaka på vinnarspåret direkt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Ja det är sån otrolig skillnad. Tänkte i somras att det blir nog ändå kul att kolla någon match då och då i HA men det är ju inte det minsta kul. Krävs lite Djurgårdare för det ska bli intressant.
captcash skrev: ↑2025-11-21 21:22:15
Sitter också och kollar på Hävelid vs Kelleher... slås av vilken USEL hockey det är som spelas i HA, var det verkligen så illa när vi lirade där??! Herregud vilken skit det är att kolla på!
Hoppas Hugo håller nollan, Costmar nätade iaf och fick Södertälje tillbaka på vinnarspåret direkt!
Så jäkla usel var inte matchen i tredje. Men ja HA har en nivå som inte är på SHL-nivå.
Med det sagt så var matchen mellan oss och "clubben" igår inte direkt någon Svensk hockypropaganda heller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Finns som sagt potential i grabben. Men vi har kastat honom åt vargarna. Han var ändå den bärande slips som tog upp oss i SHL men sen har vi som nykomling i SHL inte "råd" att slipa på målvakter på det sättet. Klockren lösning för både oss och Nybro kan jag tycka.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.