Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Vet vi att avtalet gäller oavsett om vi går upp eller inte? Det är ju väldigt många som lagt till en sådan klausul tidigare. Har han inte gjort det, så ser jag inga problem i att sätta honom längst ner i hierarkin. Han är långt ifrån oumbärlig hittils. Låt han lira juniorhockey och kalla upp Frondell, Björck och Nilson före.
Varför ska vi gynna honom om det inte behövs nu för?
Varför ska vi gynna honom om det inte behövs nu för?
Silly Season 2024/25
Man blir fan mörkrädd när vuxna människor kallar 18-åriga hockeytalanger för cashhoror för att de ser efter sin egen karriär. Det osar inte studieskulder här direkt...GULD skrev: ↑2025-01-10 21:58:04Somliga har inte har inte förstått vad Ryggrad ärBoven skrev: ↑2025-01-10 21:48:45Du har verkligen problem med Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, så fort någon eller något inte passar in din världsbild har man en diagnos.Praetori skrev: ↑2025-01-10 21:30:47Är du junior och kan befästa karriären med ett SHL-kontrakt som ligger på bordet här och nu, inte i morgon, har man någon form av diagnos om man skiter i vad agenten säger och inte skriver på (förutsatt att laget du spelar för inte presenterat något i närheten då redan).
Och sedan skylla på att det är så det ser ut
Då ska ju supportrar visa att dom tycker att det är ruttet av dom andra oxå
Förr var det ok med NHL men man bytte inte hit och dit efter agenter som vill ha mer pengar fy fan vad vidrigt
Det borde vara fler som markerar mot sporten s cash horor
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Silly Season 2024/25
Mitt hat och var sprider jag det i så fall? Kära du..... läs igen vad jag skriver. Kan förtydliga om du inte förstårNypovich skrev: ↑2025-01-10 19:47:20Vet du det, eller bygger och sprider du dit hat på noll och ingenting? Ingen annan verkar veta varför han gjort som han gjort..Eriksson skrev: ↑2025-01-10 19:40:55Det bästa för sin karriär kan knappast vara att skriva på för ett annat lag under pågående säsong. Speciellt inte när man defintivt inte vet om laget man tillhör för stunden kommer att spela i SHL nästa säsong.Nypovich skrev: ↑2025-01-10 17:59:34Fattar ändå inte hur man kan hata en spelare… speciellt en junior som gör det bästa för sin karriär. Men alla tycker olika.GULD skrev: ↑2025-01-10 17:56:12Och varför bry sej om vad som ligger bakomNypovich skrev: ↑2025-01-10 17:51:16
Varför tycker du det är kattpiss att lira i Dif? (Inget jag tycker). Men folk måste sluta med att ”hata” när folk byter klubb… kan ju hata halva shl i så fall. Men folk är fruktansvärt snabba på att tycka saker alltså. Kolla bara det här forumet i trådstarten eller banderollen som folk hängde i sista matchen förra säsongen. Vad säger alla tvivlare efter att fått årets lagbygge?
Så ja, det är dåligt att det blev så här nu. Men ligger mer bakom än någon här kan säga.
Kommer alltid att hatas när sånt här sker
Bra med känslor hoppas vi slipper Linus
Och kan använda pengarna till nåt bra i stället
Tycker han tappat det mässta från förra året endå !
Pinsam i JVM stundtals
Korkat val då man är ung kan jag snarare tycka och har full förståelse för att vissa "hatar" Får jag gissa så tror jag det uteslutande handlar om pengar, pengakåta snorisar med andra ord.
- Korkat val tycker jag
- Jag kan förstå att vissa "hatar"
- Jag tror att det uteslutande handlar om pengar
- Ingen annan verkar veta varför han gjort som han gjort
När man uttrycker SIN personliga åsikt, så innebär det inte nödvändigtvis att det ÄR så, det är en åsikt inget annat
Hur du får dessa punkter till att jag sprider mitt hat är en gåta för mig, men om du fortfarande inte förstår vad jag skriver, så peka gärna på "mitt hat-spridande"
Hoppas att det vart klarare för dig nu
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Fast vissa hockeytalanger är ju det?GULD pratar om en allmän attityd, inte specifikt om Eriksson. Bara kolla hur de trissar upp lönerna i NHL utan tanke på laget, till skillnad från Crosby till exempel som nöjde sig med 8,7 trots att han är värd det dubbla. I Linus fall vet väl ingen om han är en eller kommer bli en golddigger, men det vi vet är att han tycks skita i DIF och tänker på sig själv. Då ska DIF skita i honom i gengäld. Enkelt.jsson skrev: ↑2025-01-10 22:15:10Man blir fan mörkrädd när vuxna människor kallar 18-åriga hockeytalanger för cashhoror för att de ser efter sin egen karriär. Det osar inte studieskulder här direkt...GULD skrev: ↑2025-01-10 21:58:04Somliga har inte har inte förstått vad Ryggrad ärBoven skrev: ↑2025-01-10 21:48:45Du har verkligen problem med Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, så fort någon eller något inte passar in din världsbild har man en diagnos.Praetori skrev: ↑2025-01-10 21:30:47Är du junior och kan befästa karriären med ett SHL-kontrakt som ligger på bordet här och nu, inte i morgon, har man någon form av diagnos om man skiter i vad agenten säger och inte skriver på (förutsatt att laget du spelar för inte presenterat något i närheten då redan).
Förr var det ok med NHL men man bytte inte hit och dit efter agenter som vill ha mer pengar fy fan vad vidrigt
Vi är i ett do or die-läge som förening, och han gör sådär. Då kan man inte förvänta sig en klapp på axeln.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2024/25
Hade DIF värderat Linus hade vi erbjudit ett kontrakt för att behålla honom som hade varit i linje med vad en SHL karriär/exponering imnebär.DIF_Soldier skrev: ↑2025-01-10 22:35:41Fast vissa hockeytalanger är ju det?GULD pratar om en allmän attityd. Bara kolla hur de trissar upp lönerna i NHL utan tanke på laget, till skillnad från Crosby till exempel som nöjde sig med 8,7 trots att han är värd det dubbla. I Linus fall vet väl ingen om han är en eller kommer bli en golddigger, men det vi vet är att han tycks skita i DIF och tänker på sig själv. Då ska DIF skita i honom i gengäld. Enkelt.jsson skrev: ↑2025-01-10 22:15:10Man blir fan mörkrädd när vuxna människor kallar 18-åriga hockeytalanger för cashhoror för att de ser efter sin egen karriär. Det osar inte studieskulder här direkt...GULD skrev: ↑2025-01-10 21:58:04Somliga har inte har inte förstått vad Ryggrad ärBoven skrev: ↑2025-01-10 21:48:45Du har verkligen problem med Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, så fort någon eller något inte passar in din världsbild har man en diagnos.Praetori skrev: ↑2025-01-10 21:30:47
Är du junior och kan befästa karriären med ett SHL-kontrakt som ligger på bordet här och nu, inte i morgon, har man någon form av diagnos om man skiter i vad agenten säger och inte skriver på (förutsatt att laget du spelar för inte presenterat något i närheten då redan).
Vi är i ett do or die-läge som förening, och han gör sådär. Då kan man inte förvänta sig en klapp på axeln.
Vi är inte i ett läge att förvänta oss att unga spelare står med mössan i hand. Killar som Krüger, Dick, Klasen och Thoresen är lovvärda för att de som hockeymiljonärer ställer upp mot slutet av sina karriärer. Att be ungdomar att gambla sina karriärer genom att tacka nej till SHL-erbjudanden på bordet är inte riktigt samma liga. Både bildligt och bokstavligen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
vad DIF vill och inte vill har vi ingen aning om. Det vi vet är att han väljer att byta fokus med 20 matcher kvar till slutspel. Då får han äta bajsmackanPraetori skrev: ↑2025-01-10 22:51:31Hade DIF värderat Linus hade vi erbjudit ett kontrakt för att behålla honom som hade varit i linje med vad en SHL karriär/exponering imnebär.DIF_Soldier skrev: ↑2025-01-10 22:35:41Fast vissa hockeytalanger är ju det?GULD pratar om en allmän attityd. Bara kolla hur de trissar upp lönerna i NHL utan tanke på laget, till skillnad från Crosby till exempel som nöjde sig med 8,7 trots att han är värd det dubbla. I Linus fall vet väl ingen om han är en eller kommer bli en golddigger, men det vi vet är att han tycks skita i DIF och tänker på sig själv. Då ska DIF skita i honom i gengäld. Enkelt.jsson skrev: ↑2025-01-10 22:15:10Man blir fan mörkrädd när vuxna människor kallar 18-åriga hockeytalanger för cashhoror för att de ser efter sin egen karriär. Det osar inte studieskulder här direkt...GULD skrev: ↑2025-01-10 21:58:04Somliga har inte har inte förstått vad Ryggrad är
Vi är inte i ett läge att förvänta oss att unga spelare står med mössan i hand. Killar som Krüger, Dick, Klasen och Thoresen är lovvärda för att de som hockeymiljonärer ställer upp mot slutet av sina karriärer. Att be ungdomar att gambla sina karriärer genom att tacka nej till SHL-erbjudanden på bordet är inte riktigt samma liga. Både bildligt och bokstavligen.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2024/25
Praetori skrev: ↑2025-01-10 19:50:50Skall en junior säga nej till ett SHL-kontrakt på bordet menar du? Som att junisar har valmöjligheten att ha säga "nej tack jag återkommer efter säsongen" och SHL-klubben håller på platsen för att de är schyssta?Eriksson skrev: ↑2025-01-10 19:40:55Det bästa för sin karriär kan knappast vara att skriva på för ett annat lag under pågående säsong. Speciellt inte när man defintivt inte vet om laget man tillhör för stunden kommer att spela i SHL nästa säsong.Nypovich skrev: ↑2025-01-10 17:59:34Fattar ändå inte hur man kan hata en spelare… speciellt en junior som gör det bästa för sin karriär. Men alla tycker olika.GULD skrev: ↑2025-01-10 17:56:12Och varför bry sej om vad som ligger bakomNypovich skrev: ↑2025-01-10 17:51:16
Varför tycker du det är kattpiss att lira i Dif? (Inget jag tycker). Men folk måste sluta med att ”hata” när folk byter klubb… kan ju hata halva shl i så fall. Men folk är fruktansvärt snabba på att tycka saker alltså. Kolla bara det här forumet i trådstarten eller banderollen som folk hängde i sista matchen förra säsongen. Vad säger alla tvivlare efter att fått årets lagbygge?
Så ja, det är dåligt att det blev så här nu. Men ligger mer bakom än någon här kan säga.
Kommer alltid att hatas när sånt här sker
Bra med känslor hoppas vi slipper Linus
Och kan använda pengarna till nåt bra i stället
Tycker han tappat det mässta från förra året endå !
Pinsam i JVM stundtals
Korkat val då man är ung kan jag snarare tycka och har full förståelse för att vissa "hatar" Får jag gissa så tror jag det uteslutande handlar om pengar, pengakåta snorisar med andra ord.
Alltså ursäkta men vad lever du i för märklig idévärld?
Och än så länge har varken spelare eller agent uttalat sig så vad Linus gjort eller inte gjort har folk ingen om.
Har jag skrivt det, att han skall tacka nej, håll dina antaganden för dig själv om du inte vet vad jag tycker, Du är allt för hårt stöpt i din form och vägrar acceptera att andra tycker annorlunda, Som vanligt man kan göra eller tycka fel eller så gör man på ditt sätt? Du gör som vanligt, rycker saker ur sin context och gör ett personligt antagande och tyckande utifrån dina egna värderingar, alla andra har fel mao
Vi kan vända på steken då, hur VET du att han inte är eller kommer att bli erbjuden liknande eller bättre erbjudande senare i vår oavsett om det är från DIF eller andra klubbar
Ett tips. Släpp fredagsölen och kom in i matchen vetja, eller skriv dina inlägg i notepad först och läs dem dan efter
Hahaha, du är så rolig du, Låt oss säga så här, Jag lever hellre i min så kallade idévärld (antar du menade idealvärld/drömvärld) än att jag blir fredasstinn och vägrar acceptera andras åsikter, Trångsynthet och taggarna utåt är liksom inget för mig.
Har jag påstått det? Jag svarade Nypovich med min åsikt på HANS inlägg inget annat.
Förövrigt så vidhåller jag min åsikt, JAG tycker att det är ett korkat val. JAG TROR det uteslutande handlar om pengar(och framförallt pengakåta agenter)
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Silly Season 2024/25
Någon form av diagnos? Menar du att människor som är diagnostiserade på något sätt skulle vara oförmögna att ta bra beslut? Vilken grupp av människor med "diagnoser" är det du syftar på nu dåPraetori skrev: ↑2025-01-10 21:30:47Är du junior och kan befästa karriären med ett SHL-kontrakt som ligger på bordet här och nu, inte i morgon, har man någon form av diagnos om man skiter i vad agenten säger och inte skriver på (förutsatt att laget du spelar för inte presenterat något i närheten då redan).Boven skrev: ↑2025-01-10 20:11:27Så han vill spela i DIF men har inget annat val än att skriva på för Timrå i början pä Januari?Nypovich skrev: ↑2025-01-10 19:52:22Folk är så ensida. Enda alternativet till detta verkar va ”Linus vill inte spela i Dif och därför skriver han på första bästa”.Praetori skrev: ↑2025-01-10 19:50:50Skall en junior säga nej till ett SHL-kontrakt på bordet menar du? Som att junisar har valmöjligheten att ha säga "nej tack jag återkommer efter säsongen" och SHL-klubben håller på platsen för att de är schyssta?Eriksson skrev: ↑2025-01-10 19:40:55
Det bästa för sin karriär kan knappast vara att skriva på för ett annat lag under pågående säsong. Speciellt inte när man defintivt inte vet om laget man tillhör för stunden kommer att spela i SHL nästa säsong.
Och än så länge har varken spelare eller agent uttalat sig så vad Linus gjort eller inte gjort har folk ingen om.
Tror du på fullaste allvar att hans karriär skulle vara över om han inte skrev på direkt, eller dansar 100% efter agentens pipa
Silly Season 2024/25
+1 på den.DIF_Soldier skrev: ↑2025-01-10 21:53:09Praetoris fasad spricker sakta men säkert. Det är kärringar, funktionsnedsättningar, diagnoser och hela baletten. Det osar unken prutt om bror duktigBoven skrev: ↑2025-01-10 21:48:45Du har verkligen problem med Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, så fort någon eller något inte passar in din världsbild har man en diagnos.Praetori skrev: ↑2025-01-10 21:30:47Är du junior och kan befästa karriären med ett SHL-kontrakt som ligger på bordet här och nu, inte i morgon, har man någon form av diagnos om man skiter i vad agenten säger och inte skriver på (förutsatt att laget du spelar för inte presenterat något i närheten då redan).
Jag var tvungen att fråga mig kära vän CoPilot. Skrattade rätt gott då kossan svarade
Att uttrycka sig negativt om människor med funktionsnedsättningar eller diagnoser kan tyda på bristande förståelse, empati och respekt. Det kan också spegla fördomar eller okunskap om de utmaningar och styrkor som dessa individer har. Sådana uttalanden kan vara skadliga och bidra till stigmatisering och diskriminering.
Det är viktigt att bemöta sådana kommentarer med information och medkänsla, och att uppmuntra en mer inkluderande och respektfull attityd. Att sprida kunskap och förståelse kan hjälpa till att minska fördomar och skapa en mer accepterande miljö för alla.
Har du varit med om en situation där någon uttryckt sig på detta sätt?

Silly Season 2024/25
Att folk med vissa diagnoser inte fattar rationella beslut är inget kontroversiellt alls. Jag var inte specifik heller.Eriksson skrev: ↑2025-01-10 23:02:40Någon form av diagnos? Menar du att människor som är diagnostiserade på något sätt skulle vara oförmögna att ta bra beslut? Vilken grupp av människor med "diagnoser" är det du syftar på nu dåPraetori skrev: ↑2025-01-10 21:30:47Är du junior och kan befästa karriären med ett SHL-kontrakt som ligger på bordet här och nu, inte i morgon, har man någon form av diagnos om man skiter i vad agenten säger och inte skriver på (förutsatt att laget du spelar för inte presenterat något i närheten då redan).Boven skrev: ↑2025-01-10 20:11:27Så han vill spela i DIF men har inget annat val än att skriva på för Timrå i början pä Januari?Nypovich skrev: ↑2025-01-10 19:52:22Folk är så ensida. Enda alternativet till detta verkar va ”Linus vill inte spela i Dif och därför skriver han på första bästa”.Praetori skrev: ↑2025-01-10 19:50:50
Skall en junior säga nej till ett SHL-kontrakt på bordet menar du? Som att junisar har valmöjligheten att ha säga "nej tack jag återkommer efter säsongen" och SHL-klubben håller på platsen för att de är schyssta?
Tror du på fullaste allvar att hans karriär skulle vara över om han inte skrev på direkt, eller dansar 100% efter agentens pipa
Jag har aldrig påståt att hans karriär skulle vara över. Jag säger bara att en junior inte får chanser i SHL och har råd att tacka nej till dem särskit ofta.
Sen är den verkligheten inte optimal men det är tyvärr så verkligheten ser ut.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Silly Season 2024/25
PK-Woke korten har aldrig bitit på mig och kommer fortsätt inte göra det. Sen skulle jag inte rekommendera CoPilot att guida dig genom livet. Men fråga den om juniorhockeyspelares klubbval och svek och återkom med vad du får för svar?Eriksson skrev: ↑2025-01-10 23:07:52+1 på den.DIF_Soldier skrev: ↑2025-01-10 21:53:09Praetoris fasad spricker sakta men säkert. Det är kärringar, funktionsnedsättningar, diagnoser och hela baletten. Det osar unken prutt om bror duktigBoven skrev: ↑2025-01-10 21:48:45Du har verkligen problem med Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, så fort någon eller något inte passar in din världsbild har man en diagnos.Praetori skrev: ↑2025-01-10 21:30:47Är du junior och kan befästa karriären med ett SHL-kontrakt som ligger på bordet här och nu, inte i morgon, har man någon form av diagnos om man skiter i vad agenten säger och inte skriver på (förutsatt att laget du spelar för inte presenterat något i närheten då redan).
Jag var tvungen att fråga mig kära vän CoPilot. Skrattade rätt gott då kossan svarade
Att uttrycka sig negativt om människor med funktionsnedsättningar eller diagnoser kan tyda på bristande förståelse, empati och respekt. Det kan också spegla fördomar eller okunskap om de utmaningar och styrkor som dessa individer har. Sådana uttalanden kan vara skadliga och bidra till stigmatisering och diskriminering.
Det är viktigt att bemöta sådana kommentarer med information och medkänsla, och att uppmuntra en mer inkluderande och respektfull attityd. Att sprida kunskap och förståelse kan hjälpa till att minska fördomar och skapa en mer accepterande miljö för alla.
Har du varit med om en situation där någon uttryckt sig på detta sätt?![]()
Silly Season 2024/25
Praetoris moraliska pekpinnar:Praetori skrev: ↑2025-01-10 23:17:31PK-Woke korten har aldrig bitit på mig och kommer fortsätt inte göra det. Sen skulle jag inte rekommendera CoPilot att guida dig genom livet. Men fråga den om juniorhockeyspelares klubbval och svek och återkom med vad du får för svar?Eriksson skrev: ↑2025-01-10 23:07:52+1 på den.DIF_Soldier skrev: ↑2025-01-10 21:53:09Praetoris fasad spricker sakta men säkert. Det är kärringar, funktionsnedsättningar, diagnoser och hela baletten. Det osar unken prutt om bror duktigBoven skrev: ↑2025-01-10 21:48:45Du har verkligen problem med Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, så fort någon eller något inte passar in din världsbild har man en diagnos.Praetori skrev: ↑2025-01-10 21:30:47
Är du junior och kan befästa karriären med ett SHL-kontrakt som ligger på bordet här och nu, inte i morgon, har man någon form av diagnos om man skiter i vad agenten säger och inte skriver på (förutsatt att laget du spelar för inte presenterat något i närheten då redan).
- Kritisera välavlönade och i många fall bortskämda hockeyproffs = Nackskott
- Uttrycka sig nedvärderande och nedlåtande om personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och kvinnor = Toppen bra
Hoppas utsikten är bra uppe på hästen.
Silly Season 2024/25
Boven skrev: ↑2025-01-10 23:43:17Praetoris moraliska pekpinnar:Praetori skrev: ↑2025-01-10 23:17:31PK-Woke korten har aldrig bitit på mig och kommer fortsätt inte göra det. Sen skulle jag inte rekommendera CoPilot att guida dig genom livet. Men fråga den om juniorhockeyspelares klubbval och svek och återkom med vad du får för svar?Eriksson skrev: ↑2025-01-10 23:07:52+1 på den.DIF_Soldier skrev: ↑2025-01-10 21:53:09Praetoris fasad spricker sakta men säkert. Det är kärringar, funktionsnedsättningar, diagnoser och hela baletten. Det osar unken prutt om bror duktig
- Kritisera välavlönade och i många fall bortskämda hockeyproffs = Nackskott
- Uttrycka sig nedvärderande och nedlåtande om personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och kvinnor = Toppen bra
Hoppas utsikten är bra uppe på hästen.
Det här är en silly tråd med rykten eller klara övergångar , vi andra skiter i vad ni känner och tycker om varandra och om Linus Erikssons flytt till Timrå.
Han har tydligen signat för dom och kan han hjälpa oss att kvala upp till shl innan han drar så är det bra
Det räcker med skitsnacket nu
Silly Season 2024/25
Som du önskar du allsmäktige ofelbare, Jag frågade CoPilot med det du önskade.Praetori skrev: ↑2025-01-10 23:17:31PK-Woke korten har aldrig bitit på mig och kommer fortsätt inte göra det. Sen skulle jag inte rekommendera CoPilot att guida dig genom livet. Men fråga den om juniorhockeyspelares klubbval och svek och återkom med vad du får för svar?Eriksson skrev: ↑2025-01-10 23:07:52+1 på den.DIF_Soldier skrev: ↑2025-01-10 21:53:09Praetoris fasad spricker sakta men säkert. Det är kärringar, funktionsnedsättningar, diagnoser och hela baletten. Det osar unken prutt om bror duktigBoven skrev: ↑2025-01-10 21:48:45Du har verkligen problem med Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, så fort någon eller något inte passar in din världsbild har man en diagnos.Praetori skrev: ↑2025-01-10 21:30:47
Det låter som att personen har en stark åsikt om ämnet och kanske inte är öppen för att diskutera det vidare. Det kan vara svårt att förändra någons inställning, särskilt om de inte är villiga att lyssna på andra perspektiv
Det verkar som att personen försöker avleda diskussionen till ett annat ämne. När det gäller juniorhockeyspelares klubbval och eventuella känslor av svek, kan det vara ett känsligt ämne.
fn, börjar undra om det är din fru som är CoPilot

Silly Season 2024/25
Hade varit kul om det inte bara var personliga diskussioner mellan två parter som fyller silly forumet.
Tex. När stänger fönstret?
Finns det några rykten in?
Tex. När stänger fönstret?
Finns det några rykten in?