Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Linus lär knappast spela i någon av toppkedjorna. Tror inte det uppskattas av Wikegård att han e klar för Timrå.
Silly Season 2024/25
Varför tycker du det är kattpiss att lira i Dif? (Inget jag tycker). Men folk måste sluta med att ”hata” när folk byter klubb… kan ju hata halva shl i så fall. Men folk är fruktansvärt snabba på att tycka saker alltså. Kolla bara det här forumet i trådstarten eller banderollen som folk hängde i sista matchen förra säsongen. Vad säger alla tvivlare efter att fått årets lagbygge?Boven skrev: ↑2025-01-10 17:40:07För att det är kattpiss och karriärsdödande att spela i DIF menar du?Nypovich skrev: ↑2025-01-10 17:36:48För att han vill ha en säker anställning som alla andra? Han är ung junior och har fått en tydlig roll med bra förutsättningar där?DIFLuWi skrev: ↑2025-01-10 17:22:46Varför ska han krita på för en ny klubb i början av januari när det enl uppgift ”är flera klubbar som drar i honom”. Om han nu är en kommande storstjärna lär han knappast ha svårt att ta en plats i något lag.Nypovich skrev: ↑2025-01-10 17:08:10 Förstår lite att man kan reagera på att folk går till andra klubbar. Men så har det alltid varit och kommer alltid va. Klart han gör allt för att ta upp oss, och det gör alla i det här laget känns det som. Varför ska han stanna om Wiken inte erbjudit honom något, vilket vi inte vet om han blivit eller ej. Klart han vill ha något klart då.
Så ja, det är dåligt att det blev så här nu. Men ligger mer bakom än någon här kan säga.
Silly Season 2024/25
Om det stämmer att Linus Eriksson är klar för Timrå så känner jag spontant att det är bättre att vi släpper honom redan nu. Vi står inte och faller med honom heller då vi har talanger att fylla på med alternativt ta in något utifrån. Han har inte direkt glänst hos oss den här säsongen och han var direkt dålig i JVM vill jag påstå. Släpp och gå vidare.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Och varför bry sej om vad som ligger bakomNypovich skrev: ↑2025-01-10 17:51:16Varför tycker du det är kattpiss att lira i Dif? (Inget jag tycker). Men folk måste sluta med att ”hata” när folk byter klubb… kan ju hata halva shl i så fall. Men folk är fruktansvärt snabba på att tycka saker alltså. Kolla bara det här forumet i trådstarten eller banderollen som folk hängde i sista matchen förra säsongen. Vad säger alla tvivlare efter att fått årets lagbygge?Boven skrev: ↑2025-01-10 17:40:07För att det är kattpiss och karriärsdödande att spela i DIF menar du?Nypovich skrev: ↑2025-01-10 17:36:48För att han vill ha en säker anställning som alla andra? Han är ung junior och har fått en tydlig roll med bra förutsättningar där?DIFLuWi skrev: ↑2025-01-10 17:22:46Varför ska han krita på för en ny klubb i början av januari när det enl uppgift ”är flera klubbar som drar i honom”. Om han nu är en kommande storstjärna lär han knappast ha svårt att ta en plats i något lag.Nypovich skrev: ↑2025-01-10 17:08:10 Förstår lite att man kan reagera på att folk går till andra klubbar. Men så har det alltid varit och kommer alltid va. Klart han gör allt för att ta upp oss, och det gör alla i det här laget känns det som. Varför ska han stanna om Wiken inte erbjudit honom något, vilket vi inte vet om han blivit eller ej. Klart han vill ha något klart då.
Så ja, det är dåligt att det blev så här nu. Men ligger mer bakom än någon här kan säga.
Kommer alltid att hatas när sånt här sker
Bra med känslor hoppas vi slipper Linus
Och kan använda pengarna till nåt bra i stället
Tycker han tappat det mässta från förra året endå !
Pinsam i JVM stundtals
The DIF ONE
Silly Season 2024/25
Så en stor roll med mycket ansvar i HA är automatiskt karriärsdödande men en undanskymdroll i SHL är given succé?Osten östlund skrev: ↑2025-01-10 17:46:32Ja i HA så är det förmodligen det. Men poängen var väll, att varför har dom så bråttom att skriva på nu? Är draftad, Florida kommer se till att han spelar i en klubb nästa år.Boven skrev: ↑2025-01-10 17:40:07För att det är kattpiss och karriärsdödande att spela i DIF menar du?Nypovich skrev: ↑2025-01-10 17:36:48För att han vill ha en säker anställning som alla andra? Han är ung junior och har fått en tydlig roll med bra förutsättningar där?DIFLuWi skrev: ↑2025-01-10 17:22:46Varför ska han krita på för en ny klubb i början av januari när det enl uppgift ”är flera klubbar som drar i honom”. Om han nu är en kommande storstjärna lär han knappast ha svårt att ta en plats i något lag.Nypovich skrev: ↑2025-01-10 17:08:10 Förstår lite att man kan reagera på att folk går till andra klubbar. Men så har det alltid varit och kommer alltid va. Klart han gör allt för att ta upp oss, och det gör alla i det här laget känns det som. Varför ska han stanna om Wiken inte erbjudit honom något, vilket vi inte vet om han blivit eller ej. Klart han vill ha något klart då.
Grabben går i gymnasiet, bor hemma. Vad ska han packa/planera. Bara ta med PS5!
Silly Season 2024/25
Jämfört med andra juniorer som har lämnat för SHL så känner jag knappt nånting för det här. Kanske för att det just är Timrå och inte någon av de andra skitklubbarna men framför allt för att vi har många bra juniorer att spela nästa år.
It's easier to be an asshole to words than to people
Silly Season 2024/25
Fattar ändå inte hur man kan hata en spelare… speciellt en junior som gör det bästa för sin karriär. Men alla tycker olika.GULD skrev: ↑2025-01-10 17:56:12Och varför bry sej om vad som ligger bakomNypovich skrev: ↑2025-01-10 17:51:16Varför tycker du det är kattpiss att lira i Dif? (Inget jag tycker). Men folk måste sluta med att ”hata” när folk byter klubb… kan ju hata halva shl i så fall. Men folk är fruktansvärt snabba på att tycka saker alltså. Kolla bara det här forumet i trådstarten eller banderollen som folk hängde i sista matchen förra säsongen. Vad säger alla tvivlare efter att fått årets lagbygge?
Pinsam i JVM stundtals
Silly Season 2024/25
Han gör ju rätt i att se om sitt eget hus och vad han tycker är bra för sin karriär. Sen kan man ju alltid diskutera hur mycket detta är Linus beslut eller om detta snarare är Florida och agenters påtryckningar. Vilket fall som helst så måste också DIF se till föreningens bästa. Jag är övertygad om att Wikegård kommer lyfta bort honom om allt det här stämmer. Vi behöver inte Linus sett till prestationer på isen heller så därav tror jag att det bästa hade varit att gå skilda vägar redan nuNypovich skrev: ↑2025-01-10 17:59:34Fattar ändå inte hur man kan hata en spelare… speciellt en junior som gör det bästa för sin karriär. Men alla tycker olika.GULD skrev: ↑2025-01-10 17:56:12Och varför bry sej om vad som ligger bakomNypovich skrev: ↑2025-01-10 17:51:16Varför tycker du det är kattpiss att lira i Dif? (Inget jag tycker). Men folk måste sluta med att ”hata” när folk byter klubb… kan ju hata halva shl i så fall. Men folk är fruktansvärt snabba på att tycka saker alltså. Kolla bara det här forumet i trådstarten eller banderollen som folk hängde i sista matchen förra säsongen. Vad säger alla tvivlare efter att fått årets lagbygge?
Pinsam i JVM stundtals
-
Silly Season 2024/25
"Ifall man andas lite", så klart att man inte hatar en grabb i gymnasiet!Nypovich skrev: ↑2025-01-10 17:59:34Fattar ändå inte hur man kan hata en spelare… speciellt en junior som gör det bästa för sin karriär. Men alla tycker olika.GULD skrev: ↑2025-01-10 17:56:12Och varför bry sej om vad som ligger bakomNypovich skrev: ↑2025-01-10 17:51:16Varför tycker du det är kattpiss att lira i Dif? (Inget jag tycker). Men folk måste sluta med att ”hata” när folk byter klubb… kan ju hata halva shl i så fall. Men folk är fruktansvärt snabba på att tycka saker alltså. Kolla bara det här forumet i trådstarten eller banderollen som folk hängde i sista matchen förra säsongen. Vad säger alla tvivlare efter att fått årets lagbygge?
Pinsam i JVM stundtals
Är det här jävla systemet, att vi lirar i HA. Samt blir pissade på, av klubbar ute på vischan!
Silly Season 2024/25
Instämmer fullständigt!Djurgårn skrev: ↑2025-01-10 17:51:31 Om det stämmer att Linus Eriksson är klar för Timrå så känner jag spontant att det är bättre att vi släpper honom redan nu. Vi står inte och faller med honom heller då vi har talanger att fylla på med alternativt ta in något utifrån. Han har inte direkt glänst hos oss den här säsongen och han var direkt dålig i JVM vill jag påstå. Släpp och gå vidare.
Silly Season 2024/25
Gäller det här förövrigt oavsett om vi går upp eller inte? Först fattade jag det som att han, oavsett om vi går upp eller inte, hamnar i Timrå, men nu läser jag på twitter att det endast gäller om vi inte går upp! Är det någon som vet vad som stämmer?
Silly Season 2024/25
Diskussionen gällande tilltänkt spets på backsidan. Nu kör vi Hammarlund i första när Berg står över. Vill vissa fortfarande inte ha in en back till?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Berg väntar barn, då MÅSTE det in en back till. Toppback som fuckar sin dygnsrytm och knappt sover under slutspelet, fucking perfekt. Han kommer vara en zombie resten av säsongen. Tack för den.
Bara att likställa med en svår hjärnskakning. Jobba Wikegård.
Det är HELVETE att vi ska falla på eget grepp när vi äntligen har kommit igång, ÄNTLIGEN fått lite medvind. åååååååååh
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-01-10 18:40:49, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2024/25
Riktigt medioker backsida utan Berg… blir man av med honom under slutspelet blir det kämpigt.