JVM

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JVM

Inlägg av Kentta »

Är det tänkt att Rakell, Forsberg och Karlsson ska vara våra ledande spelare? Fantastiskt usel insats av den trion hittills. Wennberg uppträder som en senior, förtjänar mycket mer speltid. Jävla Rönnberg.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

#87 skrev:
SirDIFalot skrev:
#87 skrev:JVM verkar ha lånat in domare ifrån allsvenskan..

renderade i 5+20, i mina ögon är det en klockren tackling.
Skada = matchstraff. Typ så.
Mm, och det är det absolut värsta jag vet. Det gynnar enbart lag som spelar över och tramsar sig.
Fast du kan inte klandra domaren. Han följer regelboken. Internationell regel säger att skada vid huvudtackling leder till automatiskt matchstraff.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: JVM

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:Rönnberg spelar med fyra forwards i båda PP-formationerna. Om Wennberg är med? Nej.

Helt sanslöst faktiskt.
Rönnberg verkar inte fatta hur bra Wennberg är helt enkelt. Trodde han spelat bra i landslaget inför turneringen? Nej?
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

B.I.B.A skrev:

Fast du kan inte klandra domaren. Han följer regelboken. Internationell regel säger att skada vid huvudtackling leder till automatiskt matchstraff.
Saken är ju att den hade varit 100% klockren om Slovaken inte hade böjt på huvudet.

Som spelare så måste man ha lite ansvar också.

Tacklingen var 100% korrekt annars. Inte för många skär, den tar inte direkt på huvudet (det blir mer en konsekvens av det hela), ingen sen tackling o.s.v.

Ska spelare kunna åka runt med huvudet nere så tycker jag vi ska ta bort tacklingar helt och hållet, skadorisken är alldeles för stor.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

#87 skrev:
B.I.B.A skrev:

Saken är ju att den hade varit 100% klockren om Slovaken inte hade böjt på huvudet.

Som spelare så måste man ha lite ansvar också.

Tacklingen var 100% korrekt annars. Inte för många skär, den tar inte direkt på huvudet (det blir mer en konsekvens av det hela), ingen sen tackling o.s.v.

Ska spelare kunna åka runt med huvudet nere så tycker jag vi ska ta bort tacklingar helt och hållet, skadorisken är alldeles för stor.
Håller med om att Slovaken också har ett ansvar och jag håller med om att regeln är konstig. Tycker dock att det är en respektlös satsning av Camara. Fel av båda i min mening.
Avgå Jocke.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Lundström kryssar armarna efter tre straffräddningar. Vem var det som gjorde det för något år sen?
Avgå Jocke.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Var roligare att se Wennberg med Arvidsson och Sandberg. Som dom spelade kan dom nog få fortsätta i nästa match

Man kan ju åtminstone kräva att Forsberg träffar mål efter Wennberg fina förarbete på övertiden..
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Tycker Renberg har fel när han gnäller på att hela förstalinan åker skälva. Jag upplevde det som att det i princip bara var Forsberg som gjorde det. Riktigt duktig spelare men där har han en del att jobba på.
Skönt med 2p men hade denna insats kommit mot något av topp tre lagen i andra gruppen hade vi fått rejält med pisk.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Säsongskort: Ja

Re: Re: JVM

Inlägg av Lakrisal »

B.I.B.A skrev:Lundström kryssar armarna efter tre straffräddningar. Vem var det som gjorde det för något år sen?
Det var den gode Carey Price det.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Påminner en hel del om DIF detta svenska lag.

Stundtals småtrevligt ineffektivt snurrande i offensiv zon, totalt kaos i egen zon i spelet utan puck,
fladdrig målvakt som aldrig riktigt går att lita på

Kanada & Ryssland kommer äta upp dessa pojkspolingar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Re: JVM

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Lakrisal skrev:
B.I.B.A skrev:Lundström kryssar armarna efter tre straffräddningar. Vem var det som gjorde det för något år sen?
Det var den gode Carey Price det.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Jag har en finfin screenshot av just den händelsen. Mäktigt! :)
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Wennberg tillbaka i fjärdelinan. Helt sjukt.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Rönnberg är officiellt dum i hela jävla huvudet. Detta lag åker i kvarten, och Roger kickas.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

Kentta skrev:Rönnberg är officiellt dum i hela jävla huvudet. Detta lag åker i kvarten, och Roger kickas.
Jag hoppas verkligen det.

Han låter Åberg vara hemma och spelar Wennberg i fjärdekedjan.. En sak om Sverige hade presterat framåt, men det är ju för i helvete värre än vad DIF presterar ibland..

Nej, nu håller jag på Kanada för hela slanten.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Kan Wennberg bara få ta den fantastiskt usle William Karlssons plats.. Då hade detta sett så mycket bättre ut.
Skriv svar