JVM
Re: JVM
Fast du kan inte klandra domaren. Han följer regelboken. Internationell regel säger att skada vid huvudtackling leder till automatiskt matchstraff.#87 skrev:Mm, och det är det absolut värsta jag vet. Det gynnar enbart lag som spelar över och tramsar sig.SirDIFalot skrev:Skada = matchstraff. Typ så.#87 skrev:JVM verkar ha lånat in domare ifrån allsvenskan..
renderade i 5+20, i mina ögon är det en klockren tackling.
Avgå Jocke.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sv: Re: JVM
Rönnberg verkar inte fatta hur bra Wennberg är helt enkelt. Trodde han spelat bra i landslaget inför turneringen? Nej?SirDIFalot skrev:Rönnberg spelar med fyra forwards i båda PP-formationerna. Om Wennberg är med? Nej.
Helt sanslöst faktiskt.
Saken är ju att den hade varit 100% klockren om Slovaken inte hade böjt på huvudet.B.I.B.A skrev:
Fast du kan inte klandra domaren. Han följer regelboken. Internationell regel säger att skada vid huvudtackling leder till automatiskt matchstraff.
Som spelare så måste man ha lite ansvar också.
Tacklingen var 100% korrekt annars. Inte för många skär, den tar inte direkt på huvudet (det blir mer en konsekvens av det hela), ingen sen tackling o.s.v.
Ska spelare kunna åka runt med huvudet nere så tycker jag vi ska ta bort tacklingar helt och hållet, skadorisken är alldeles för stor.
Håller med om att Slovaken också har ett ansvar och jag håller med om att regeln är konstig. Tycker dock att det är en respektlös satsning av Camara. Fel av båda i min mening.#87 skrev:Saken är ju att den hade varit 100% klockren om Slovaken inte hade böjt på huvudet.B.I.B.A skrev:
Fast du kan inte klandra domaren. Han följer regelboken. Internationell regel säger att skada vid huvudtackling leder till automatiskt matchstraff.
Som spelare så måste man ha lite ansvar också.
Tacklingen var 100% korrekt annars. Inte för många skär, den tar inte direkt på huvudet (det blir mer en konsekvens av det hela), ingen sen tackling o.s.v.
Ska spelare kunna åka runt med huvudet nere så tycker jag vi ska ta bort tacklingar helt och hållet, skadorisken är alldeles för stor.
Avgå Jocke.
Tycker Renberg har fel när han gnäller på att hela förstalinan åker skälva. Jag upplevde det som att det i princip bara var Forsberg som gjorde det. Riktigt duktig spelare men där har han en del att jobba på.
Skönt med 2p men hade denna insats kommit mot något av topp tre lagen i andra gruppen hade vi fått rejält med pisk.
Skönt med 2p men hade denna insats kommit mot något av topp tre lagen i andra gruppen hade vi fått rejält med pisk.
- Lakrisal
- Säsongskort: Ja
Re: Re: JVM
Det var den gode Carey Price det.B.I.B.A skrev:Lundström kryssar armarna efter tre straffräddningar. Vem var det som gjorde det för något år sen?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
- Lee Harvey Oswald
Påminner en hel del om DIF detta svenska lag.
Stundtals småtrevligt ineffektivt snurrande i offensiv zon, totalt kaos i egen zon i spelet utan puck,
fladdrig målvakt som aldrig riktigt går att lita på
Kanada & Ryssland kommer äta upp dessa pojkspolingar
Stundtals småtrevligt ineffektivt snurrande i offensiv zon, totalt kaos i egen zon i spelet utan puck,
fladdrig målvakt som aldrig riktigt går att lita på
Kanada & Ryssland kommer äta upp dessa pojkspolingar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SkönaDjurgårn
Sv: Re: Re: JVM
Jag har en finfin screenshot av just den händelsen. Mäktigt!Lakrisal skrev:Det var den gode Carey Price det.B.I.B.A skrev:Lundström kryssar armarna efter tre straffräddningar. Vem var det som gjorde det för något år sen?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

- Ja-ke den andre
Wennberg tillbaka i fjärdelinan. Helt sjukt.
Jag hoppas verkligen det.Kentta skrev:Rönnberg är officiellt dum i hela jävla huvudet. Detta lag åker i kvarten, och Roger kickas.
Han låter Åberg vara hemma och spelar Wennberg i fjärdekedjan.. En sak om Sverige hade presterat framåt, men det är ju för i helvete värre än vad DIF presterar ibland..
Nej, nu håller jag på Kanada för hela slanten.
- Ja-ke den andre
Kan Wennberg bara få ta den fantastiskt usle William Karlssons plats.. Då hade detta sett så mycket bättre ut.