"Är en självförsvarsmekanism. Samma sak med fotbollen, man måste försöka hitta en trygghet i beslut som tas"!?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-30 08:25:16 Kan fortfarande inte smälta det här valet.
Jäklar vilken dålig sits man sätter sig i. När man läser här inne (de som stöttar valet), så är det ganska sjukt hur många som räknar med att vi bara ska ta hem det här, utan konstigheter?
Om inte SSK avgjort innan så går våran serie till 7, och där kan vad som helst hända.
Vinnaren i våran serie går upp, men jag skulle sätta 60/40 till SSKs fördel, faktiskt.
Säsongen 2024/25
-
Säsongen 2024/25
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Du förstår ju varför man gör det, derbyn är ändå derbyn.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-30 08:25:16 Kan fortfarande inte smälta det här valet.
Jäklar vilken dålig sits man sätter sig i. När man läser här inne (de som stöttar valet), så är det ganska sjukt hur många som räknar med att vi bara ska ta hem det här, utan konstigheter?
Om inte SSK avgjort innan så går våran serie till 7, och där kan vad som helst hända.
Vinnaren i våran serie går upp, men jag skulle sätta 60/40 till SSKs fördel, faktiskt.
Det var en jävla svår situation från början.
Man kan ha valt SSK för flera dagar sedan, gett gruppen försprång och detaljstuderat. Låta ovissheten för andra bli vår fördel. Bara för att valet utåt sett gjordes igår kan valet har gjorts internt för längesen
Men av lagen som är kvar... Ja, vi valde det bästa laget. Både bik och aik är sämre
Säg den glädje som varar
Säsongen 2024/25
Stor humor just nu o höra alla råttor som hoppar runt o tuppar sig efter vinsten igår mot ett mediokert Lövrassel som redan packat ihop o inväntar höstens nya säsong. Hörde bl.a en mellan sork nu i morse då jag var ute o handla frulleingredienser på MAXI. Mellanråttan va så till sig i byxan o beskrev i sin iver nu hur rädda alla är att möta a i k och han ansåg att det redan var i stort sett klart att laget tar sig till SHL. Alla semifinallag fruktar
a i k. Börjar nu bli dax o stänga truten för gott på dessa hybrisråttor. Dom är ju faan värre än bajen/leksand i sin hybrisvärld. Så snälla DIF. Hoppas vi får råtta i final o plattar till dessa till små skogsmöss som förpassas till närmast bevarade våtmarker sittandes iförda gula västar o hoppas på klimatförändringar. Där kan dom sitta o fundera över, VAD SOM HÄNDE !!!
a i k. Börjar nu bli dax o stänga truten för gott på dessa hybrisråttor. Dom är ju faan värre än bajen/leksand i sin hybrisvärld. Så snälla DIF. Hoppas vi får råtta i final o plattar till dessa till små skogsmöss som förpassas till närmast bevarade våtmarker sittandes iförda gula västar o hoppas på klimatförändringar. Där kan dom sitta o fundera över, VAD SOM HÄNDE !!!
Säsongen 2024/25
Lol. Glaset är alltid halvtomt när du känner starktDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-30 08:25:16 Kan fortfarande inte smälta det här valet.
Tabellen ljuger inte.
-
Säsongen 2024/25
Doyle 1 skrev: ↑2025-03-30 08:56:47 Stor humor just nu o höra alla råttor som hoppar runt o tuppar sig efter vinsten igår mot ett mediokert Lövrassel som redan packat ihop o inväntar höstens nya säsong. Hörde bl.a en mellan sork nu i morse då jag var ute o handla frulleingredienser på MAXI. Mellanråttan va så till sig i byxan o beskrev i sin iver nu hur rädda alla är att möta a i k och han ansåg att det redan var i stort sett klart att laget tar sig till SHL. Alla semifinallag fruktar
Håller med, hade dock önskat att vi hade börjat imorgon. Samt förnedrat dom i 1 vecka!
Säsongen 2024/25
Haha klassiskt solna medgångssupportrar utan dess like, innan så fanns inte hockey för dom nu helt plötsligt är dom bästDoyle 1 skrev: ↑2025-03-30 08:56:47 Stor humor just nu o höra alla råttor som hoppar runt o tuppar sig efter vinsten igår mot ett mediokert Lövrassel som redan packat ihop o inväntar höstens nya säsong. Hörde bl.a en mellan sork nu i morse då jag var ute o handla frulleingredienser på MAXI. Mellanråttan va så till sig i byxan o beskrev i sin iver nu hur rädda alla är att möta a i k och han ansåg att det redan var i stort sett klart att laget tar sig till SHL. Alla semifinallag fruktar

hoppas också att vi får dom jävlarna i finalen
-
Säsongen 2024/25
”Tabellen ljuger inte”, morgonen efter att 5an slagit ut 4an.Heraklion skrev: ↑2025-03-30 09:26:01Lol. Glaset är alltid halvtomt när du känner starktDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-30 08:25:16 Kan fortfarande inte smälta det här valet.
Tabellen ljuger inte.
Varför skulle inte 3an kunna slå 1an?
De senaste 3 sidorna här är ganska tydliga, åsikter går kraftigt isär.
Även om ingen här inne är proffs så pekar det nog mot att valet inte är så enkelt som ni vill få det att se ut.
Halvtomt, njea, tycker det är ganska rimligt ändå.
Skulle säga att deras topplinor är något bättre, bredden betydligt bättre hos oss dock.
Men ren fysik och målvaktssidan är vi i underläge, och som så många andra serier där en matchvinnande målvakt är viktig så skulle jag säga att 60/40 i SSKs favör är rimligt.
-
Säsongen 2024/25
Hockeynews chatt, oklart trovärdighet?
"Umeå - Läsarkommentar
I dag 09:23
Att Djurgården skulle valt Tälje oavsett stämmer inte. Hotell osv blev bokat här i Umeå redan efter 4e matchen mellan löven och aik."
"Umeå - Läsarkommentar
Att Djurgården skulle valt Tälje oavsett stämmer inte. Hotell osv blev bokat här i Umeå redan efter 4e matchen mellan löven och aik."
Säsongen 2024/25
Har du trott på Djurgården överhuvudtaget på hela säsongen?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-30 09:44:47”Tabellen ljuger inte”, morgonen efter att 5an slagit ut 4an.Heraklion skrev: ↑2025-03-30 09:26:01Lol. Glaset är alltid halvtomt när du känner starktDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-30 08:25:16 Kan fortfarande inte smälta det här valet.
Tabellen ljuger inte.
Varför skulle inte 3an kunna slå 1an?
De senaste 3 sidorna här är ganska tydliga, åsikter går kraftigt isär.
Även om ingen här inne är proffs så pekar det nog mot att valet inte är så enkelt som ni vill få det att se ut.
Halvtomt, njea, tycker det är ganska rimligt ändå.
Skulle säga att deras topplinor är något bättre, bredden betydligt bättre hos oss dock.
Men ren fysik och målvaktssidan är vi i underläge, och som så många andra serier där en matchvinnande målvakt är viktig så skulle jag säga att 60/40 i SSKs favör är rimligt.
-
Säsongen 2024/25
Ett slutkört Löven hade ju varit drömmen.
Aik eller SSK spelar mindre roll. SSK spetsigare men aik ett jävla LAG sen Melin kom in. Och så psykologin på det. Förstår att man gick för ssk även om jag hellre mött aik nu i semi än i en eventuell final.
Aik eller SSK spelar mindre roll. SSK spetsigare men aik ett jävla LAG sen Melin kom in. Och så psykologin på det. Förstår att man gick för ssk även om jag hellre mött aik nu i semi än i en eventuell final.
Säsongen 2024/25
Mina fem cent.
Bättre möta en tuffare motståndare tidigare än senare. Gå en tuff semi mot råttorna för att sedan möta ett SSK i ev final tror jag är svårare.
Perfekt om råtta får sju matcher igen.
Bättre möta en tuffare motståndare tidigare än senare. Gå en tuff semi mot råttorna för att sedan möta ett SSK i ev final tror jag är svårare.
Perfekt om råtta får sju matcher igen.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Jag håller inte med om känslan av att många räknar hem serien som "lätt utan konstigheter"?DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-30 08:25:16 Kan fortfarande inte smälta det här valet.
SSK är ett bra lag, tunga att möta med bra spets och bra målvakter.
Vi har dock "bredare spets", större bredd, rutin och backar.
Det är slutspel och semifinal och alla matcher kommer vara jämna och svåra.
Även om vi hade fått Oskarshamn i detta skede hade det blivit jämna matcher, och inte osannolikt att vi tappat någon/några av matcherna.
I längden brukar det visa sig att de bästa lagen går segrande till slut.
Tror du SSK:s fans tänker att det är fördel 60/40 till dem?
Senast redigerad av Chabo den 2025-03-30 11:45:29, redigerad totalt 1 gånger.
Säsongen 2024/25
Är väl inte mycket till scoop av den skribenten… Nu vet jag iofs inte hur hotellbeläggning ser ut i Umeå men tveksamt om man kan ringa nåt random hotell och boka boende för sisådär 25 pers med någon dags varsel. Är nog inte mer avancerat än att man är lite förutseende med logistiken utifall.Osten östlund skrev: ↑2025-03-30 09:58:15 Hockeynews chatt, oklart trovärdighet?
"Umeå - Läsarkommentar
Sen vad som sägs i intervjuer osv är ju i vanlig ordning en lagom dos av dimridåer blandat med olika delar sanning och skitsnack.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Jag var så kluven till valet SSK igår. (känns ändå bättre idag) Jag litar dock på DIF och hur de nu har resonerat.jensa öhling #11 skrev: ↑2025-03-30 10:15:08 Ett slutkört Löven hade ju varit drömmen.
Om man ser på just inbördes så har SSK endast varit starkare i 1 match mot oss, där de vann mot oss på straffar.
De har en till vinst på OT men där var vi det bättre laget i matchen, och borde gjort mer än 2 mål i första.
Mot gnaget har vi DIF varit det spelförande laget, men i dessa tre förluster har de kontrat sönder oss.
Det är även större målskillnad i dessa matcher, och som många sagt så är gnaget ett bättre lag nu under Melin.
Jag trodde vi skulle välja gnaget i semi eftersom de har nu fler matcher i benen på kort tid. Och det trodde garanterat gnaget ledningen med då de ser väldigt förvånade ut i sändningen efter att Kimby lagt på luren. Kan vara lite fulspel bakom kulisserna att vi gått och viskat runt om på Hovet att vi väljer det lägst placerade laget? Allt för att jävlas lite.
Som utomstående är det väl lätt att säga att vi ska välja det lag med minst vila och flest matcher i benen. Men ledningen har nog scoutat lagen och gått igenom matcherna. Och valt det lag som passar just oss bäst.
Senast redigerad av sirwilliam den 2025-03-30 11:04:19, redigerad totalt 1 gånger.
-
Säsongen 2024/25
Troligtvis skitsnack.JiWe skrev: ↑2025-03-30 10:54:29Är väl inte mycket till scoop av den skribenten… Nu vet jag iofs inte hur hotellbeläggning ser ut i Umeå men tveksamt om man kan ringa nåt random hotell och boka boende för sisådär 25 pers med någon dags varsel. Är nog inte mer avancerat än att man är lite förutseende med logistiken utifall.Osten östlund skrev: ↑2025-03-30 09:58:15 Hockeynews chatt, oklart trovärdighet?
"Umeå - Läsarkommentar
Sen vad som sägs i intervjuer osv är ju i vanlig ordning en lagom dos av dimridåer blandat med olika delar sanning och skitsnack.
Men om vi säger att vi kommit 2:a. Bik 1:a.
Är det någon som tror att Bik valt SSK, efter råttas OT seger igår. Samt få möta dom efter 48 tim?
Just nu ser jag bara en förtvivlad Kimby, om ca 1 vecka. Som försöker ge en analys!
Hoppas jag har så jävla fel!