Dålig uppkoppling i Umeå.Exile skrev: ↑2025-03-29 23:34:29 Löven går alltså ut med förlusten på sociala medier nu först +3h senare...haha
https://x.com/Bjorkloven/status/1906111445051273306
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
It's easier to be an asshole to words than to people
Säsongen 2024/25
Ska vi(jag) hitta något positivt så tror jag att ajk-spelare hade gått för att skada våra spelare, medan ssk är betydligt mer sportsliga. Inte kul att komma in i en final med ett halvt lag
Säsongen 2024/25
Deras målskyttar visar på varför de aldrig hade varit ett hot i slutspelet. Jag tycker det är helt sjukt att vi väljer SSK. Vi ska vara bättre än dem, men jag hade sett det som en garanti att vi hade tuggat ner ajk över 7 matcher med tanke på deras tidigare matchserie och att de helt enkelt är ett så mycket sämre hockeylag.Rojk skrev: ↑2025-03-29 23:45:26Dålig uppkoppling i Umeå.Exile skrev: ↑2025-03-29 23:34:29 Löven går alltså ut med förlusten på sociala medier nu först +3h senare...haha
https://x.com/Bjorkloven/status/1906111445051273306
Det kan vara ett move som biter oss i röven om vi nu får gå en 7-ronders mot SSK.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Låt oss enas om detta:
- SSK är egentligen sämre för DIF spelmässigt
- AIK är sämre kulturmässigt
Slutsats: DIF valde hjärta före hjärna. Vi skjuter problemet på BIK.
Det är en helt väntad gamble. Att frivilligt välja aik var och är en utopi. Det här är inget excel-ark
Risken dock överhängande att vi ryker nu.
- SSK är egentligen sämre för DIF spelmässigt
- AIK är sämre kulturmässigt
Slutsats: DIF valde hjärta före hjärna. Vi skjuter problemet på BIK.
Det är en helt väntad gamble. Att frivilligt välja aik var och är en utopi. Det här är inget excel-ark
Risken dock överhängande att vi ryker nu.
Säg den glädje som varar
Säsongen 2024/25
I slutet av dagen så kan man bara hoppas att Kimby och laget vet bättre än vi amatörer på ett hockeyforum.
Faktumet att det finns så många som ser olika på frågan tyder på att det inte fanns något "självklart" val.
Faktumet att det finns så många som ser olika på frågan tyder på att det inte fanns något "självklart" val.
Säsongen 2024/25
Det kommer att bli en tuff serie mot ssk, men med det sagt så är vi ett bättre lag och om vi ska tillbaka så måste vi kunna slå alla lag i alla fall. Tror att vi möter ett skadeskjutet och utmattat lag lag i finalen. Lite som vi mot Brunsås förra året...
It's the hope that kills you.
-
Säsongen 2024/25
Är väl som Kimby säger! Han tog all tid han kunde få till att läsa in sig på sin motståndare. Vi hade fördelen att bara vi kunde göra det. Det fanns inga dåliga lag att välja på. Jag tror detta var taktiskt klokt att ta första lag som blev valbart/valklart och läsa in sig på så många detaljer som den tiden man vetat om sitt val kan ge en.
Återstår att se om det var rätt.
Vi ska upp och har satt oss i en riktigt bra position för det så här långt
Återstår att se om det var rätt.
Vi ska upp och har satt oss i en riktigt bra position för det så här långt
Säsongen 2024/25
Vi är väl alla NHL-sportchefer?
Att H-unge-ordet togs fram mer än någonsin idag är ju också ett fantastiskt exempel på att alla här inne vet bäst, och då skiljer sig inga åsikter. Konceptet "djurgårdsfamiljen" visar också sin bästa sida, för det finns ju inget bättre sätt att vara en familj på, än att säga att familjemedlemmars mammor säljer sig för pengar
Senast redigerad av Janzoo den 2025-03-30 02:52:33, redigerad totalt 1 gånger.
- DIF_Soldier
Säsongen 2024/25
Jag tror tyvärr att vi förlorar i fyra raka mot Södertälje.
Säg den glädje som varar
- diftobbe89
Säsongen 2024/25
Fantastiskt rolig semifinal, hoppades på Södertälje. Klart det blir tuffa matcher men man vill ju ha en ordentlig kamp och vara taggad som fan. Hade inte varit alls lika taggad mot Björklöven. Bra att skiten är ute.
Spela fult
Säsongen 2024/25
Det här.... Precis så!BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-03-29 23:02:36 Tur tränarna använder hjärnan och inte kulorna i sina val.![]()
Alla? vet att ett derby lever sitt eget liv, det styrs inte av tabellplacering , favoriter mm.
Onödigt att chansa liksom. Sedan tar jag gärna råtta i final, och det gör såklart laget också.
Men det här laget ska till shl, inget annat spelar någon roll, vi ska upp. Just i semi passar ssk bra, vi vet mera vad vi får där.
Senast vi gick upp hjälpte aik till ordentligt.
Tänk om de hjälper oss slippa Bofors i finalen?
Men jag tror Bik kommer svepa gnaget.
De har förbrukat sin tur och kraft mot Löven.
Bofors är något helt annat än Löven.
Alla lag i semi är bra. Men nog ska vi kunna slå ut tälje. Sedan stundar en väntad final mellan ettan och tvåan i serien.
Hoppas gnaget kan ta någon match. Och att vi undviker en game seven.
Kämpa.
Sen tror jag absolut inte att Bik tar Gnaget i en svep. Tror den serien kommer bli lång, ful och tung. Perfekt om vi lyckas ta oss till final. Naturligtvis kommer det bli svårt för oss, det är ju för fan semi. Men vi hade lyxen att få välja först. Klart vi väljer de som på förhand passar oss bäst?
Sen att isråtta försöker göra en poäng av detta är varken chockerande eller konstigt. Vilt påhejad av media!
Säsongen 2024/25
Känns synd att vår fördel med vila i princip är utraderad i och med att det blir SSK. Får hoppas att den får visa sig gynnsam i en ev final.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Det jag landat i efter en natts sömn är jag tror man resonerat så att ett derby riskerar att, även om vi vinner, skapa en känsla av mättnad och stor mental trötthet. Man tar väl hellre det i en final.
Jag är inte alls lika säker som andra på att Karlskoga vinner över Aik som andra verkar vara. Det kommer dock bli ett jäkla stångande där vi får hoppas de nöter ner varandra.
Södertälje då? Blir en batalj men vi ska få segrande ur den, kosta vad det kosta vill.
Jag är inte alls lika säker som andra på att Karlskoga vinner över Aik som andra verkar vara. Det kommer dock bli ett jäkla stångande där vi får hoppas de nöter ner varandra.
Södertälje då? Blir en batalj men vi ska få segrande ur den, kosta vad det kosta vill.
-
Säsongen 2024/25
Kan fortfarande inte smälta det här valet.
Jäklar vilken dålig sits man sätter sig i. När man läser här inne (de som stöttar valet), så är det ganska sjukt hur många som räknar med att vi bara ska ta hem det här, utan konstigheter?
Om inte SSK avgjort innan så går våran serie till 7, och där kan vad som helst hända.
Vinnaren i våran serie går upp, men jag skulle sätta 60/40 till SSKs fördel, faktiskt.
Jäklar vilken dålig sits man sätter sig i. När man läser här inne (de som stöttar valet), så är det ganska sjukt hur många som räknar med att vi bara ska ta hem det här, utan konstigheter?
Om inte SSK avgjort innan så går våran serie till 7, och där kan vad som helst hända.
Vinnaren i våran serie går upp, men jag skulle sätta 60/40 till SSKs fördel, faktiskt.
-
Säsongen 2024/25
Om man börjar tänka på hur finalen ska bli?-daniel- skrev: ↑2025-03-30 08:19:50 Det jag landat i efter en natts sömn är jag tror man resonerat så att ett derby riskerar att, även om vi vinner, skapa en känsla av mättnad och stor mental trötthet. Man tar väl hellre det i en final.
Innan vi ens spelat 1 match mot SSK, är inte bra.
Nu stöttar vi Kimbys beslut!
Blir dock lite provocerad, hur man motiverar / framställer beslutet.
- För att SSK blev klara först, så har vi haft tid.... ( kan väll inte vara ngr nyheter hur dom spelar ).
- SSK 3:a och Råtta 5:a
- SSK 6 dagar och råtta knappt 48 tim ( ifall spelat mot oss ).
Övertygad om att vi möt löven, vid vinst. Samt varför vi ej valde råtta. Så för mig var det skitsnack ( förstår dock Kimby ).
Hoppas nu att vi är ödmjuka, samt lyckas slå ut SSK!