Ja, då förstår jag dig... safety goes first, liksom.Lee Harvey Oswald skrev:Haha, klart det var, men det var väl snart 20år sedan nu-daniel- skrev:
Jag är också rädd för hur jag skulle reagera om jag kommer hem och hittar nån jävel rota igenom mina saker. Det är inte värt att bli inburad för en simpel sak som att knäcka nacken på någon stackars tjackpundare...
Det där med yxan lät rätt överdrivet dock.(lite klokare nu)
Men grejen var att vi bodde på nedre botten då och vår granne hade bara någon dag efter vårat inbrott haft "hembesök" nattetid.
Så med fru & 2 små barn så tog man det som fanns till hands helt enkelt
What grinds your gears?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: What grinds your gears?
Fick använt bollträ 1 gång, när några tattare slanga min bil, mycket bra känsla måste jag medge när jag kom på dom. Dock så var det på bilen jag svingade på vilket var helt ok i mitt tyckeLee Harvey Oswald skrev:Trist läge för din polare-daniel- skrev:
Rent generellt kan man väl kanske tycka att larm inte skulle behövas - men visst borde han haft ett. Lätt att konstatera såhär i efterhand.
@ Soldaten: Ja det är sjukt. Men vissa har ju uppenbarligen inga gränser. Äckliga parasiter.
@ Rix: Spelar ju kanske inte alltid så jäkla stor roll exakt vad man blir av med - bara känslan av att någon obehörig jävla herointomte stapplat omkring bland ens grejor är bara det snuskigt integritetskränkande.![]()
Hade också inbrott i slutet av 90-talet nån gång.
Alla säger precis det där, att värsta inte är prylarna som försvinner utan att man känner sig kränkt.
Jag kände mig aldrig kränkt, däremot blev jag oerhört paranoid över minsta ljud kväll/nattetid.
Sov med en yxa under sängen en lång tid efter den händelsen![]()
Kom ihåg att jag var grymt lättad över att alla gitarrer var kvar, var mest teknikprylar dom snodde av mig, sånt är lätt att ersätta och det går man ju oftast pluss på via försäkringen.
Värre för frun som fick en del smycken stulna, ärvda saker, sånt är svårare att ersätta.
Jag var även lättad över att jag inte kom hem medans dom höll på, tur både för mig och dom.
Känner jag mig själv rätt hade jag väl ”gjort kaos på dom”, inte för att jag är bra på det utan för att jag kan reagera så i ett trängt läge.

- -daniel-
Så länge det var deras bil du träffade och inte din egen.Hawk skrev:Fick använt bollträ 1 gång, när några tattare slanga min bil, mycket bra känsla måste jag medge när jag kom på dom. Dock så var det på bilen jag svingade på vilket var helt ok i mitt tyckeLee Harvey Oswald skrev:Trist läge för din polare-daniel- skrev:
Rent generellt kan man väl kanske tycka att larm inte skulle behövas - men visst borde han haft ett. Lätt att konstatera såhär i efterhand.
@ Soldaten: Ja det är sjukt. Men vissa har ju uppenbarligen inga gränser. Äckliga parasiter.
@ Rix: Spelar ju kanske inte alltid så jäkla stor roll exakt vad man blir av med - bara känslan av att någon obehörig jävla herointomte stapplat omkring bland ens grejor är bara det snuskigt integritetskränkande.![]()
Hade också inbrott i slutet av 90-talet nån gång.
Alla säger precis det där, att värsta inte är prylarna som försvinner utan att man känner sig kränkt.
Jag kände mig aldrig kränkt, däremot blev jag oerhört paranoid över minsta ljud kväll/nattetid.
Sov med en yxa under sängen en lång tid efter den händelsen![]()
Kom ihåg att jag var grymt lättad över att alla gitarrer var kvar, var mest teknikprylar dom snodde av mig, sånt är lätt att ersätta och det går man ju oftast pluss på via försäkringen.
Värre för frun som fick en del smycken stulna, ärvda saker, sånt är svårare att ersätta.
Jag var även lättad över att jag inte kom hem medans dom höll på, tur både för mig och dom.
Känner jag mig själv rätt hade jag väl ”gjort kaos på dom”, inte för att jag är bra på det utan för att jag kan reagera så i ett trängt läge.

Fast på riktigt, sjukt dåligt hanterat av arbetsgivaren och de juridiska rådgivarna.Magnutz skrev:MN, sico/UNIONEN. I evighet.
Re: Sv: What grinds your gears?
.Malto skrev:Fast på riktigt, sjukt dåligt hanterat av arbetsgivaren och de juridiska rådgivarna.Magnutz skrev:MN, sico/UNIONEN. I evighet.
Ja. My bad. Det finns fler kockar... Hela hockeyeliten.
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ge mig bortapremiär för i helvete!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Re: Sv: What grinds your gears?
Människor som vid skyview behöver fem minuter att bestämma sig för vilka biljetter de ska ha och vi andra bakom måste vänta.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Viljan att skriva av sig alla kvalserietankar utan att hitta någon vettig tråd att göra det i.
Försökte i VIK-tråden.....skrev om Örebro-matchen......raderade
Var inne i Silly...skrev om tränare.....raderade
Försökte i VIK-tråden.....skrev om Örebro-matchen......raderade
Var inne i Silly...skrev om tränare.....raderade
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
De både roliga och ångestfyllda 10 dagarna som kommer, självklart kommer alla matcher ses på plats.
Örebro-DIF
DIF-aik
DIF-Rögle
Rögle-DIF
Helsingborg-DIF
DIF-Örebro.
Ge oss en bra DIF vecka! Det börjar imorgon!
Örebro-DIF
DIF-aik
DIF-Rögle
Rögle-DIF
Helsingborg-DIF
DIF-Örebro.
Djurgårns IF du är allt jag har!
Den starten sprack!20002001 skrev:De både roliga och ångestfyllda 10 dagarna som kommer, självklart kommer alla matcher ses på plats.
Örebro-DIF
DIF-aik
DIF-Rögle
Rögle-DIF
Helsingborg-DIF
DIF-Örebro.
-
Snuten emot solna...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- minalman
Jag har tidigare i denna tråd behandlat oskicket att inte plocka av sina grejor när man ätit klart på McDonald's utan bara lämna allt skräp på bordet så att nästa gäst måste äta bland sopor.
Nu har förfallet eskalerat. På väg hem från derbyt måste jag rensa undan tomma Big Mac-förpackningar för att kunna sätta mig i tunnelbanevagnen. Någon ur begåvningsreserven har mumsat på sin burgare, lagt kartongen på sätet och gått därifrån. Ut på en perrong där det med 100% säkerhet finns en uppsjö med behållare för förbrukade förpackningar. Först Putin och nu detta. Jag har gett upp hoppet om framtiden.
Nu har förfallet eskalerat. På väg hem från derbyt måste jag rensa undan tomma Big Mac-förpackningar för att kunna sätta mig i tunnelbanevagnen. Någon ur begåvningsreserven har mumsat på sin burgare, lagt kartongen på sätet och gått därifrån. Ut på en perrong där det med 100% säkerhet finns en uppsjö med behållare för förbrukade förpackningar. Först Putin och nu detta. Jag har gett upp hoppet om framtiden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Lee Harvey Oswald
Haha, du är skönt rubbadminalman skrev:Jag har tidigare i denna tråd behandlat oskicket att inte plocka av sina grejor när man ätit klart på McDonald's utan bara lämna allt skräp på bordet så att nästa gäst måste äta bland sopor.

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan