What grinds your gears?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: What grinds your gears?

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
Jag är också rädd för hur jag skulle reagera om jag kommer hem och hittar nån jävel rota igenom mina saker. Det är inte värt att bli inburad för en simpel sak som att knäcka nacken på någon stackars tjackpundare...

Det där med yxan lät rätt överdrivet dock. ;)
Haha, klart det var, men det var väl snart 20år sedan nu :wink: (lite klokare nu)

Men grejen var att vi bodde på nedre botten då och vår granne hade bara någon dag efter vårat inbrott haft "hembesök" nattetid.
Så med fru & 2 små barn så tog man det som fanns till hands helt enkelt
Ja, då förstår jag dig... safety goes first, liksom.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:

Rent generellt kan man väl kanske tycka att larm inte skulle behövas - men visst borde han haft ett. Lätt att konstatera såhär i efterhand.

@ Soldaten: Ja det är sjukt. Men vissa har ju uppenbarligen inga gränser. Äckliga parasiter.

@ Rix: Spelar ju kanske inte alltid så jäkla stor roll exakt vad man blir av med - bara känslan av att någon obehörig jävla herointomte stapplat omkring bland ens grejor är bara det snuskigt integritetskränkande.
Trist läge för din polare :evil:

Hade också inbrott i slutet av 90-talet nån gång.
Alla säger precis det där, att värsta inte är prylarna som försvinner utan att man känner sig kränkt.
Jag kände mig aldrig kränkt, däremot blev jag oerhört paranoid över minsta ljud kväll/nattetid.
Sov med en yxa under sängen en lång tid efter den händelsen :lol:

Kom ihåg att jag var grymt lättad över att alla gitarrer var kvar, var mest teknikprylar dom snodde av mig, sånt är lätt att ersätta och det går man ju oftast pluss på via försäkringen.
Värre för frun som fick en del smycken stulna, ärvda saker, sånt är svårare att ersätta.

Jag var även lättad över att jag inte kom hem medans dom höll på, tur både för mig och dom.
Känner jag mig själv rätt hade jag väl ”gjort kaos på dom”, inte för att jag är bra på det utan för att jag kan reagera så i ett trängt läge.
Fick använt bollträ 1 gång, när några tattare slanga min bil, mycket bra känsla måste jag medge när jag kom på dom. Dock så var det på bilen jag svingade på vilket var helt ok i mitt tycke :twisted:
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Hawk skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:

Rent generellt kan man väl kanske tycka att larm inte skulle behövas - men visst borde han haft ett. Lätt att konstatera såhär i efterhand.

@ Soldaten: Ja det är sjukt. Men vissa har ju uppenbarligen inga gränser. Äckliga parasiter.

@ Rix: Spelar ju kanske inte alltid så jäkla stor roll exakt vad man blir av med - bara känslan av att någon obehörig jävla herointomte stapplat omkring bland ens grejor är bara det snuskigt integritetskränkande.
Trist läge för din polare :evil:

Hade också inbrott i slutet av 90-talet nån gång.
Alla säger precis det där, att värsta inte är prylarna som försvinner utan att man känner sig kränkt.
Jag kände mig aldrig kränkt, däremot blev jag oerhört paranoid över minsta ljud kväll/nattetid.
Sov med en yxa under sängen en lång tid efter den händelsen :lol:

Kom ihåg att jag var grymt lättad över att alla gitarrer var kvar, var mest teknikprylar dom snodde av mig, sånt är lätt att ersätta och det går man ju oftast pluss på via försäkringen.
Värre för frun som fick en del smycken stulna, ärvda saker, sånt är svårare att ersätta.

Jag var även lättad över att jag inte kom hem medans dom höll på, tur både för mig och dom.
Känner jag mig själv rätt hade jag väl ”gjort kaos på dom”, inte för att jag är bra på det utan för att jag kan reagera så i ett trängt läge.
Fick använt bollträ 1 gång, när några tattare slanga min bil, mycket bra känsla måste jag medge när jag kom på dom. Dock så var det på bilen jag svingade på vilket var helt ok i mitt tycke :twisted:
Så länge det var deras bil du träffade och inte din egen. :wink:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

MN, sico/UNIONEN. I evighet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Magnutz skrev:MN, sico/UNIONEN. I evighet.
Fast på riktigt, sjukt dåligt hanterat av arbetsgivaren och de juridiska rådgivarna.
Magnutz

Re: Sv: What grinds your gears?

Inlägg av Magnutz »

Malto skrev:
Magnutz skrev:MN, sico/UNIONEN. I evighet.
Fast på riktigt, sjukt dåligt hanterat av arbetsgivaren och de juridiska rådgivarna.
.

Ja. My bad. Det finns fler kockar... Hela hockeyeliten.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
20002001

Inlägg av 20002001 »

Ge mig bortapremiär för i helvete!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: What grinds your gears?

Inlägg av pulverapa »

Människor som vid skyview behöver fem minuter att bestämma sig för vilka biljetter de ska ha och vi andra bakom måste vänta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Viljan att skriva av sig alla kvalserietankar utan att hitta någon vettig tråd att göra det i.
Försökte i VIK-tråden.....skrev om Örebro-matchen......raderade
Var inne i Silly...skrev om tränare.....raderade
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
20002001

Inlägg av 20002001 »

De både roliga och ångestfyllda 10 dagarna som kommer, självklart kommer alla matcher ses på plats.

Örebro-DIF
DIF-aik
DIF-Rögle
Rögle-DIF
Helsingborg-DIF
DIF-Örebro.

Ge oss en bra DIF vecka! Det börjar imorgon!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

20002001 skrev:De både roliga och ångestfyllda 10 dagarna som kommer, självklart kommer alla matcher ses på plats.

Örebro-DIF
DIF-aik
DIF-Rögle
Rögle-DIF
Helsingborg-DIF
DIF-Örebro.

Ge oss en bra DIF vecka! Det börjar imorgon!
Den starten sprack!
Bild
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Torsken mot västerås.
medu82

Inlägg av medu82 »

Snuten emot solna...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag har tidigare i denna tråd behandlat oskicket att inte plocka av sina grejor när man ätit klart på McDonald's utan bara lämna allt skräp på bordet så att nästa gäst måste äta bland sopor.
Nu har förfallet eskalerat. På väg hem från derbyt måste jag rensa undan tomma Big Mac-förpackningar för att kunna sätta mig i tunnelbanevagnen. Någon ur begåvningsreserven har mumsat på sin burgare, lagt kartongen på sätet och gått därifrån. Ut på en perrong där det med 100% säkerhet finns en uppsjö med behållare för förbrukade förpackningar. Först Putin och nu detta. Jag har gett upp hoppet om framtiden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev:Jag har tidigare i denna tråd behandlat oskicket att inte plocka av sina grejor när man ätit klart på McDonald's utan bara lämna allt skräp på bordet så att nästa gäst måste äta bland sopor.
Nu har förfallet eskalerat. På väg hem från derbyt måste jag rensa undan tomma Big Mac-förpackningar för att kunna sätta mig i tunnelbanevagnen. Någon ur begåvningsreserven har mumsat på sin burgare, lagt kartongen på sätet och gått därifrån. Ut på en perrong där det med 100% säkerhet finns en uppsjö med behållare för förbrukade förpackningar. Först Putin och nu detta. Jag har gett upp hoppet om framtiden.
Haha, du är skönt rubbad :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar