Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2012-2013 - nyförvärv,förluster och lagbygg

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Jag tror vi bör se Honken som forward, han har inte spelat center på flera år och hade väl något uttalande på Hallmans blogg där han sa sig vara tänkt som forward?

Linkan - Johner - Ölvestad
Strömberg - Otto - Fleury/Soares
X - Ljungh - X
Hank - Fimpen - Honk

Vågar man hoppas på något sånt?
Shit vad är det för superlag du har! Klart man hoppas! Det är ju fan bättre än vårt lag iår!!!

Tänker kanske mer än renodlad juniorkedja med Blomstrand-Persson-Weigel sen din fjärde som tredje och sen två riktigt vassa kedjor liknande dina så är iaf jag nöjd och betydligt mycket billigare tror jag!
Senast redigerad av mb81 den 2012-04-26 08:35:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

SirDIFalot skrev:Jag tror vi bör se Honken som forward, han har inte spelat center på flera år och hade väl något uttalande på Hallmans blogg där han sa sig vara tänkt som forward?

X - Ljungh - X
Hank - Fimpen - Honk

Skulle varit allsmäktigt, men vi går nog aldrig se Conny och Linkan i samma trupp.

Hoppas verkligen på att det är mer substans bakom Soares-ryktet!
Diddi

Inlägg av Diddi »

Ljungh känns som en riktigt bra värvning (om ryktena stämmer)! En spelare i rätt ålder och vad det verkar även riktigt bra karaktär.
Jag har inte sett honom mer än ett par enstaka gånger men har en kompis som bor i västerås och följt laget senaste åren och enligt honom är Markus en spännande spelare med riktigt bra inställning (ger alltid 110!) och med potential att bli en spelare av hög elitserieklass. Förvånad över att inget elitserielag snappat upp honom, bra jobbat challe! :)

Linkan+Johner känns som att det kan bli riktigt bra, en hårt jobbande tredjelänk där och vi kommer ha en fruktad förstakedja.

Linkan Johner Åberg

Ölvestad Ljungh Fleury

Hank Fimpen T. Eriksson

*Junis* Holmqvist *Junis*

*Junis*

Tjärna Gustafsson

Nils Andersson *Ny*

Lidström Lennhammer

Holm

Tellqvist
Reideborn

Känns som ett hyfsat realistiskt lag som jag tror skulle ta sig till Kvalserien med marginal.
Litet frågetecken för centersidan men jag tror mycket på både Johner och Ljungh så jag tror definitivt att det håller.

På backsidan bör vi göra allt för att behålla Tjärna, det går inte att underskatta hur viktig han skulle vara. Kan Timmy Pettersson vara ett alternativ om det skiter sig med Tjärna?

Nils Andersson känns som en stabil och intressant värvning och sen ser jag gärna en nordamerikansk back med bra pp-skills (jag har för dålig koll för att föreslå namn där).

Annars kan kanske Tom Koivisto vara ett alternativ? Visst börjar han bli lite till åren men han har en bra offensiv och känns stabilare bakåt än både Kyle och Honken. Såg honom dock inte förra säsongen men han borde väl hålla hyfsat i allsvenskan? Dock en plan B.

Tellqvist i målet skulle verkligen värma mitt DIF-hjärta, bör hålla riktigt bra allsvensk klass och Reideborn blir en bra back-up
Senast redigerad av Diddi den 2012-04-26 08:35:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Fiskmaesen

Inlägg av Fiskmaesen »

X - Ljungh - X
Hank - Fimpen - Honk

Om något likt detta skulle slå in så skulle jag behöva nypa mig i armen både en och två gånger. Herregud vilket starkt HA lag vi skulle få då, om dessutom Tellan greppade pennan så...
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

Fiskmaesen skrev:

X - Ljungh - X
Hank - Fimpen - Honk

Om något likt detta skulle slå in så skulle jag behöva nypa mig i armen både en och två gånger. Herregud vilket starkt HA lag vi skulle få då, om dessutom Tellan greppade pennan så...
Tänkte samma sak, utan att ha koll på ekonomin ser det där FÖR bra ut enligt mig. Lägg då till ett par slagkraftiga backar plus en ny målis... Det blir antagligen för dyrt. Men såg riktigt bra ut.
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

http://eliteprospects.com/player.php?player=6953 Johan Motin?

Trodde han var orealistisk men nu verkar han ryktas till Örebro? Hugg?
Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

X - Ljungh - X
Hank - Fimpen - Honk

Ja, forward har Honken själv sagt att det lär bli. Vilket nog är klokt då han spelade forward 10/11 och var ganska bra den säsongen. Annars har han faktiskt huvudsakligen spelat center, men med sämre resultat.
isolerad

Inlägg av isolerad »

Angående Fleury/Soares. Finns det någon som helst substans bakom detta eller är det bara önsketänkande?
i
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

isolerad skrev:Angående Fleury/Soares. Finns det någon som helst substans bakom detta eller är det bara önsketänkande?
Soares var ett väldigt löst rykte här på forumet.

Fleury har det varit tyst om, men han har varit lyckad i AS tidigare men misslyckades nu i Elitserien. Finns nog en chans att han hamnar i Allsvenskan igen.
Expert.
mb81

Inlägg av mb81 »

Nu när inte Kronwall vill spela i HA så är det här ändå värdigt!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4736052.ab
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Lite väl starkt att säga att Fleury "misslyckades" i Elitserien. Han fick aldrig riktigt chansen i luleå, men gjorde ett bra jobb i Timrå. Gjorde trots allt 12 mål, mer än Marcus Nilson och lika många som Almtorp och Carlsson gjorde tillsammans.

Ser det som ganska orealistiskt att han hamnar i Allsvenskan igen. Det skulle vara om han inte hade några andra alternativ. Rögle har ju ryktats vara intresserade av Fleury.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Remy Lebeau skrev:Lite väl starkt att säga att Fleury "misslyckades" i Elitserien. Han fick aldrig riktigt chansen i luleå, men gjorde ett bra jobb i Timrå. Gjorde trots allt 12 mål, mer än Marcus Nilson och lika många som Almtorp och Carlsson gjorde tillsammans.

Ser det som ganska orealistiskt att han hamnar i Allsvenskan igen. Det skulle vara om han inte hade några andra alternativ. Rögle har ju ryktats vara intresserade av Fleury.
Ja du har förmodligen rätt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:http://eliteprospects.com/player.php?player=6953 Johan Motin?

Trodde han var orealistisk men nu verkar han ryktas till Örebro? Hugg?
Örebro slantar nog upp rejält för honom skulle jag tro.

Jag tror tyvärr det känns extremt orealistiskt med Linkan / Conny / Soares / Fleury i samma lag...speciellt om vi också har tänkt oss någon bättre back och Tellqvist i mål. Av Linkan / Conny / Soares / Fleury tror jag vi på sin höjd får nöja oss med två.
Användarvisningsbild
Björta

Inlägg av Björta »

Det känns som om det kommer hettas till snart!?
det är för tyst.

hoppas hoppas att det är någon bra spelare på ingång
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Bremberg muntligt överens med DIF
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4737689.ab

Näste spelare, efter Bremberg, att skriva kontrakt är Tim Eriksson och därefter hoppas Djurgården att Mikael Tellqvist följer samma väg som poängkungen Bremberg

Grymt!
Senast redigerad av Remy Lebeau den 2012-04-26 10:19:51, redigerad totalt 1 gånger.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Låst