Ljungh känns som en riktigt bra värvning (om ryktena stämmer)! En spelare i rätt ålder och vad det verkar även riktigt bra karaktär.
Jag har inte sett honom mer än ett par enstaka gånger men har en kompis som bor i västerås och följt laget senaste åren och enligt honom är Markus en spännande spelare med riktigt bra inställning (ger alltid 110!) och med potential att bli en spelare av hög elitserieklass. Förvånad över att inget elitserielag snappat upp honom, bra jobbat challe!
Linkan+Johner känns som att det kan bli riktigt bra, en hårt jobbande tredjelänk där och vi kommer ha en fruktad förstakedja.
Linkan Johner Åberg
Ölvestad Ljungh Fleury
Hank Fimpen T. Eriksson
*Junis* Holmqvist *Junis*
*Junis*
Tjärna Gustafsson
Nils Andersson *Ny*
Lidström Lennhammer
Holm
Tellqvist
Reideborn
Känns som ett hyfsat realistiskt lag som jag tror skulle ta sig till Kvalserien med marginal.
Litet frågetecken för centersidan men jag tror mycket på både Johner och Ljungh så jag tror definitivt att det håller.
På backsidan bör vi göra allt för att behålla Tjärna, det går inte att underskatta hur viktig han skulle vara. Kan Timmy Pettersson vara ett alternativ om det skiter sig med Tjärna?
Nils Andersson känns som en stabil och intressant värvning och sen ser jag gärna en nordamerikansk back med bra pp-skills (jag har för dålig koll för att föreslå namn där).
Annars kan kanske Tom Koivisto vara ett alternativ? Visst börjar han bli lite till åren men han har en bra offensiv och känns stabilare bakåt än både Kyle och Honken. Såg honom dock inte förra säsongen men han borde väl hålla hyfsat i allsvenskan? Dock en plan B.
Tellqvist i målet skulle verkligen värma mitt DIF-hjärta, bör hålla riktigt bra allsvensk klass och Reideborn blir en bra back-up