Praetori skrev: ↑2025-03-27 20:10:43
Vinner kolsäckarna sin serie är jag av åsikten att vi bör välja dem. Vi har kvalitéer som kan göra dem helt uddlösa och vidöppna försvarsmässigt.
Sen kan vi beviserligen även tvåla löven men deras offensiva kvalitéer är verkligen vår kryptonit om det vill sig illa.
Det är så svårt att tippa derbyn. Du kanske har rätt, men också helt fel. Sedan blir jag illamående av tanken att vi ska ha derby i ett slutspel för första gången under min livstid och då blir det på Hovet utan bortasupportrar-
Det skulle bli legendariskt. Fan ska vi hålla på och hatta runt för?!!
Derbyt som alla önskar. Som TV gillar och resten av hockeysverige bävar inför (för att de är obetydliga i jämförelse med, inkl LeMat).
Bara kör (om det blir så).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det som talar för Löven nu är att det är de som måste jaga nu och aik börjar fundera över om att de faktiskt kan få till en match 7. Tycker att det är en ganska jämn match men hemmalaget lite spetsigare.
Ähh vem bryr sig ? Enda laget ja inte vill möta i andra rundan är ssk verkar vara det enda laget som tacklar med risk för skador till final. Match 7 vore bra här. Lite vila med.
Praetori skrev: ↑2025-03-27 20:34:56
Derbyt som alla önskar. Som TV gillar och resten av hockeysverige bävar inför (för att de är obetydliga i jämförelse med, inkl LeMat).
Absolut legendariskt rent objektivt. För egen del skulle det bli tortyr från sekunden matchen utannonseras till dess att det är över. Och då är det antingen totalt himmelrike eller evig jämmerdal.
Folk fattar inte hur det känns att möta aik i kval. Är ni så unga att ni missade kvalserien mot dom? Att sitta och hoppas på aik seger e overkligt. Får fortfarande inte in det i min hjärna
RIP Djurgårn hockey skrev: ↑2025-03-27 20:49:47
Folk fattar inte hur det känns att möta aik i kval. Är ni så unga att ni missade kvalserien mot dom? Att sitta och hoppas på aik seger e overkligt. Får fortfarande inte in det i min hjärna
Gick ju bra då om jag minns rätt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Senast vi spelade en kvalserie där packet var med så vann vi väl var sin match? Vi tog steget upp och skräpet åkte ner?
Praetori skrev: ↑2025-03-27 20:34:56
Absolut legendariskt rent objektivt. För egen del skulle det bli tortyr från sekunden matchen utannonseras till dess att det är över. Och då är det antingen totalt himmelrike eller evig jämmerdal.
Nej det är just det som är grejen. Stockholmshockeyn står för en överrepresentation av spelare i ALL Svensk hockey.
Det jiddras om nåt jävla norrlandsgäng eller nåt småländskt lag hit och dit i SM men en betydande andel av deras spelare är fostrade i ishallar där man handlat på LännaSport eller Hockeyverkstan och där man inte kapar stavelser och där Ä uttalas E.
Vi krigar med kolsäckarna i allt möjligt men det finns en chans att stämma i bäcken och vi bör tar den. Om våra inavlade kusiner från Solna kan knäcka löven från Norrland.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Minns slutspel som slutat både i dur och mål mot dem. Står gärna över även om jag kan förstå att det kittlar för en del.