Per-Allan skrev: ↑2025-03-27 20:04:27
Mår dåligt av tanken att vi troligen måste möta satan från solna för möjligheten att gå upp i SHL.
Deras tunga USA influerade spelstil är inget som passar det spel vi föredrar.
Jo.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vinner kolsäckarna sin serie är jag av åsikten att vi bör välja dem. Vi har kvalitéer som kan göra dem helt uddlösa och vidöppna försvarsmässigt.
Sen kan vi beviserligen även tvåla löven men deras offensiva kvalitéer är verkligen vår kryptonit om det vill sig illa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori skrev: ↑2025-03-27 20:10:43
Vinner kolsäckarna sin serie är jag av åsikten att vi bör välja dem. Vi har kvalitéer som kan göra dem helt uddlösa och vidöppna försvarsmässigt.
Sen kan vi beviserligen även tvåla löven men deras offensiva kvalitéer är verkligen vår kryptonit om det vill sig illa.
Spelar bara DIF på sin topp så ska inget lag vara ett problem.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
RIP Djurgårn hockey skrev: ↑2025-03-27 20:03:56
Den som vinner denna serie får vi möta i final
Jag tror nog att de som vinner här kommer vi möta i semi.
Att vi väljer aik känns osannolikt. Som sagt så e det psykologi som e svår. Väljer vi inte dom och får dom i final har dom ett övertag. Visserligen har dom det redan efter 3-1 i matcher. Usch
Senast redigerad av RIP Djurgårn hockey den 2025-03-27 20:14:03, redigerad totalt 1 gånger.
Det är så svårt att tippa derbyn. Du kanske har rätt, men också helt fel. Sedan blir jag illamående av tanken att vi ska ha derby i ett slutspel för första gången under min livstid och då blir det på Hovet utan bortasupportrar-
Mora hade ingen som Viksten och Forsberg. Snipers som är dödliga om dom kommer igång. Om vi skulle välja Löven, om dom går vidare förstås, och dessa två herrar vaknar till liv så lär det bli svettigt värre.
Det är så svårt att tippa derbyn. Du kanske har rätt, men också helt fel. Sedan blir jag illamående av tanken att vi ska ha derby i ett slutspel för första gången under min livstid och då blir det på Hovet utan bortasupportrar-
RIP Djurgårn hockey skrev: ↑2025-03-27 20:03:56
Den som vinner denna serie får vi möta i final
Jag tror nog att de som vinner här kommer vi möta i semi.
Att vi väljer aik känns osannolikt. Som sagt så e det psykologi som e svår. Väljer vi inte dom och får dom i final har dom ett övertag. Visserligen har dom det redan efter 3-1 i matcher. Usch
Tror man heller väljer Aik än ssk. särskilt hur kvartsfinalerna har artat sig.
-Rolle Stoltz
Jag tror inte vi vågar välja aik oavsett argument. Det är för mycket ovisshet och extra press. Därför är det bra om de ryker ikväll. Kanske allra helst match 7. Men den risken är för stor
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2025-03-27 20:17:37, redigerad totalt 1 gånger.
Mora hade ingen som Viksten och Forsberg. Snipers som är dödliga om dom kommer igång. Om vi skulle välja Löven, om dom går vidare förstås, och dessa två herrar vaknar till liv så lär det bli svettigt värre.
Men DIF har fler som kan avgöra matcher. Plus att Björklövens defensiv är lika dåligt fortfarande. Och Björklöven har lika svårt fortfarande med de fysiska spelet som är viktigt i ett slutspel.
-Rolle Stoltz