Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Bladman skrev:Fan vad kul det var att se matchen idag, den gav helt klart mersmak!

Otroligt kul att se Dick på isen, var riktigt grym idag och jag tror han kommer bli en stor tillgång, hade vi haft honom förra säsongen hade vi INTE missat slutspelet! Var fan bäst i det fysika spelet idag, smällde på rejält några gånger! Kul att se! Bäcker fortsätter förvåna, helt underbart 5 mål är han uppe i nu.

Var även kul att se Asken i slagsmål!

Nej, detta gav som sagt mersmak. Nu blir det Norrtälje imorgon!
Tror och hoppas att Bäcker får ut ännu mer denna säsong. Det negativa är att han lämnar oss för utlandet till 99% efter denna säsong. Är inte direkt överraskad att Bäcker producerar. Han hamnade lite i skuggan av Linkan och Bengan förra säsongen men gör ett otroligt stabilt jobb.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Känns som om Dick kommer att vara största skillnaden mellan DIF i fjol och DIF i år...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

när man hör om Mattias Guters framfart kan man ändå inte låta bli att undra hur det hade sett ut för Patrik Lundh och Greger Hansson i a-laget. De båda dominerade ju på ett helt annat sätt än Guter i j-laget. Enormt synd att Lundh valde Malmö och att Hansson flyttade till USA.

Ingen av dom kan kännt något större förtroende från Säcken med tanker på sina beslut.

Bittert som sagt. Men hoppas att båda killarna snart är tillbaka i DIF. Förhoppningsvis redan till nästa säsong.
Antie

Inlägg av Antie »

Jag vet att det här är fett tidigt men vem skulle ni helst vilja se som tränare nästa år i DIF när Säckens kontrakt går ut?
rikkard

Inlägg av rikkard »

På tränarfronten hade jag gärna sett att Hardy återvänt.

Det är lite oroväckande att ottosson och anger inte producerar bra i träningsmatcherna. Känns som att vi behöver dem i protokollet mer regelbundet för att vi ska bli stabilare.

Bäcker var jättebra under förra årets förrsäsong också och producerade bra med poäng då. Tyvärr blev poängskörden något sämre när väl serien kom igång. Hoppas att det blir annorlunda i år.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

rikkard skrev: Bäcker var jättebra under förra årets förrsäsong också och producerade bra med poäng då. Tyvärr blev poängskörden något sämre när väl serien kom igång. Hoppas att det blir annorlunda i år.
Det beror lite på att han fick ta ett större ansvar defensivt och fick städa upp lite efter Linkan och Bengans offensiva utflykter. Dock så var det hans poängmässigt bästa säsong någonsin, och förhoppningsvis kan ha höja sin kapacitet ännu ett snäpp.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Något nytt på gång frasse?
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Jag vet att det är försäsong, men Edvin har fortfarande inte varit inne på något baklängesmål och har Nordic Trophys bästa plus/minus-statistik (+7)...
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

robin_dif skrev:Något nytt på gång frasse?
Jag är inte Frasse, men det är något nytt på gång - det kan jag bekräfta...
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Ok va rör det sig om för spelare? när kan de bli klart?
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Andy skrev:
robin_dif skrev:Något nytt på gång frasse?
Jag är inte Frasse, men det är något nytt på gång - det kan jag bekräfta...
Alltid spännande när någon skriver så där, men alltid lika jobbigt att inte få reda på vad det är som är på g :wink:
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Inte säkert att det blir något alls. Inget är klart innan det är klart. Men jag är hoppfull efter att ha träffat en person med god insyn i föreningen. Det rör sig om en utländsk spelare vars namn inte varit uppe i spekulationerna.

Tyvärr vill jag inte avslöja det jag fått höra i förtroende...
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Andy skrev:Inte säkert att det blir något alls. Inget är klart innan det är klart. Men jag är hoppfull efter att ha träffat en person med god insyn i föreningen. Det rör sig om en utländsk spelare vars namn inte varit uppe i spekulationerna.

Är det en finne, eller Slovak,Tjeck?
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

stolpskott skrev:
Andy skrev:Inte säkert att det blir något alls. Inget är klart innan det är klart. Men jag är hoppfull efter att ha träffat en person med god insyn i föreningen. Det rör sig om en utländsk spelare vars namn inte varit uppe i spekulationerna.

Är det en finne, eller Slovak,Tjeck?
Det är i alla fall ingen lett ;-)
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

En liten ledtråd kan väl inte skada? Och då menar jag inte "han är inte afrikan" eller nåt liknande! :) :P
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar