Det var han inte alls……. Men jag kommer ihåg att Krüger var lika bra då som Weigel är nu. Krüger inte riktigt lika bra nu. Den gemensamma nämnaren kan du kanske se själv.
Kvartsfinal 1 24/25 Djurgårdens IF - Mora 16/3
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Skönt med vinst. Hoppas gruppen lärde sig något av detta nu.
Avskaffa tre mot tre.
[.
Senast redigerad av Rolv den 2025-03-16 18:25:19, redigerad totalt 1 gånger.
Ja, 80% är 80% det går inte att säga något annat. Men ska man ändå se lite nyktert på det så måste man hu ha i beaktning hur många skott räddningsprocenten är baserade på. Släpper man till få skott brukar ju räddningsprocenten bli därefter.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-03-16 18:08:29 Aldrig att vi vinner 12 matcher med 80% bakåt, oavsett hur svåra skotten är.
Skönt med vinst osv men fan va dåligt att släppa 3-1 till 3-3 med 5 min kvar.
Steppa upp.
Hade Mora haft 42 skott på mål (som vi hade) skulle ju Hävelid haft en betydligt högre räddningsprocent än sina 80% det är jag ganska säker på.
Låg räddningsprocent har ofta ett samband med få skott.
Senast redigerad av Rolv den 2025-03-16 18:29:53, redigerad totalt 1 gånger.
Jag tjatar men vill absolut ha Thore med Klasen.
Efter dagens uppvisning är det självklart att köra:
Thore Kruger Klasen
Frondell Weigel Eklund
Dick Costmar Blomgren
Grewe Rensfeldt Brodin
Kelleher ser helt slut ut.
Eriksson är sämst i egen zon
Efter dagens uppvisning är det självklart att köra:
Thore Kruger Klasen
Frondell Weigel Eklund
Dick Costmar Blomgren
Grewe Rensfeldt Brodin
Kelleher ser helt slut ut.
Eriksson är sämst i egen zon
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja tyvärr ser ju Kelleher riktigt slut ut, inte ett enda bra beslut på isen tragiskt nog.
Avskaffa tre mot tre.
-
Viktig och rättvis seger, men sjukt nervöst på slutet…
Forza DIF
Forza DIF
-
Mora är det enda lag, mig veteligen, som har större ’ klack ’ borta än hemma…
Lite skillnad på skott och skott, skott från noll vinkel i magen på målvakten höjer ju procenten, vi hade många sånna idag,
Ja, man har ju haft en förhoppning och även sett folk skriva att han skulle "kliva upp" i ett slutspel...Mattias_87 skrev: ↑2025-03-16 18:45:19 Ja tyvärr ser ju Kelleher riktigt slut ut, inte ett enda bra beslut på isen tragiskt nog.
Lugna ner nu. Vi köttar över Mora i tre perioder och sätter ner foten direkt i fjärde. Många gör en bra match men så här är det i hockey. Underskatta inte heller Moras förmåga att ställa till det. De kämpar till sista blodsdroppe men räcker inte till trots att det mesta av marginaler går med.
Jag hamnade under ett utav citaten på tifot och kunde således inte se vad det stod på dom. Någon som har lust att återberätta vad det stod eller har någon bild?
Alla andra är förståsigpåare och du är gud. Eller hur var det nu?
Mora försökte att sätta oss ur balans med gruff och filmningar, spelmässigt fanns det inte mycket (snarare ingenting) att sätta emot.
Bänka gärna #91 kommande match, ersätt med valfri passande och in med Brodin i en fjärde. Vi har inte råd med soloåkningar som renderar i pucktapp eller uteblivna målchanser för att Kelleher vill göra instagramvänliga-mål.
Vi har ett lyxproblem att vi har fyra kedjor som är poängproducerande, att det heter första/andra/tredje/fjärde kedja är ren formalitet. Viktigast att kemin får fortsätta, men dagens andra kedja hade verkligen ingen kemi. Minns jag sa att vi skulle dela på Thoresen och Kelleher efter att vi mötte Vimmerby när de producerade mest i den matchen, efter det har resultaten uteblivit och det är mest irritation efter misslyckade soloåkningar.
Bänka gärna #91 kommande match, ersätt med valfri passande och in med Brodin i en fjärde. Vi har inte råd med soloåkningar som renderar i pucktapp eller uteblivna målchanser för att Kelleher vill göra instagramvänliga-mål.
Vi har ett lyxproblem att vi har fyra kedjor som är poängproducerande, att det heter första/andra/tredje/fjärde kedja är ren formalitet. Viktigast att kemin får fortsätta, men dagens andra kedja hade verkligen ingen kemi. Minns jag sa att vi skulle dela på Thoresen och Kelleher efter att vi mötte Vimmerby när de producerade mest i den matchen, efter det har resultaten uteblivit och det är mest irritation efter misslyckade soloåkningar.
-
Dem tillsammans med Krüger fick alla tre att få ut den bästa versionen av sig själva.Mash skrev: ↑2025-03-16 19:55:25 Mora försökte att sätta oss ur balans med gruff och filmningar, spelmässigt fanns det inte mycket (snarare ingenting) att sätta emot.