Jag gillar inte heller vår målvaktssituation.Säcken skrev: ↑2025-10-21 23:30:20Det är ju typ vad Ek och andra har rapporterat iallafall och han borde ha ganska bra insyn eftersom han hängt med laget varje dag i typ tre års tid. Men jag hoppas att jag har fel. Kanske du vet hur det ligger till?SirDIFalot skrev: ↑2025-10-21 23:16:31Hur vet du att det är så? Det är ju bara spekulationer och teorier.Säcken skrev: ↑2025-10-21 23:08:45 Så som målvaktstränare Micce agerar nu, genom att sätta sig på tvären och vägra genomföra förändringar, det är inte för Djurgårdens bästa. Det är ett aktivt sabotage som kan kosta oss en plats i SHL och därmed ett intäktsbortfall på 50 miljoner kronor.
Men framförallt är det ett svagt ledarskap av Wikegård som inte agerar bara för att det råkar vara en polare som säger emot.
Som jag ser det måste Micce krypa till korset och vara beredd att förändra eller så måste han gå, för annars kan det här sluta riktigt illa.
Men finns det någonting i Wikegårds tidigare agerande som pekar på att han ryggar inför att ta svåra beslut? Jag tycker inte det och lutar mig bla mot Klasens och Dicks träningsläger förra säsongen.
Att försöka göra till en sanning att Wikegård inte vill skicka Hävelid pga att han är polare med vår målvaktstränare, känns väldigt märklig. Wikegård - om någon - har både retorik och historia av att alltid sätta DIF först.
Sen kan man tycka att det var märkligt att han trodde på Hävelid men det beror sannolikt inte på att han ville stryka en polare medhårs.