Säcken skrev: ↑2025-10-21 23:08:45
Så som målvaktstränare Micce agerar nu, genom att sätta sig på tvären och vägra genomföra förändringar, det är inte för Djurgårdens bästa. Det är ett aktivt sabotage som kan kosta oss en plats i SHL och därmed ett intäktsbortfall på 50 miljoner kronor.
Men framförallt är det ett svagt ledarskap av Wikegård som inte agerar bara för att det råkar vara en polare som säger emot.
Som jag ser det måste Micce krypa till korset och vara beredd att förändra eller så måste han gå, för annars kan det här sluta riktigt illa.
Hur vet du att det är så? Det är ju bara spekulationer och teorier.
Det är ju typ vad Ek och andra har rapporterat iallafall och han borde ha ganska bra insyn eftersom han hängt med laget varje dag i typ tre års tid. Men jag hoppas att jag har fel. Kanske du vet hur det ligger till?
Jag gillar inte heller vår målvaktssituation.
Men finns det någonting i Wikegårds tidigare agerande som pekar på att han ryggar inför att ta svåra beslut? Jag tycker inte det och lutar mig bla mot Klasens och Dicks träningsläger förra säsongen.
Att försöka göra till en sanning att Wikegård inte vill skicka Hävelid pga att han är polare med vår målvaktstränare, känns väldigt märklig. Wikegård - om någon - har både retorik och historia av att alltid sätta DIF först.
Sen kan man tycka att det var märkligt att han trodde på Hävelid men det beror sannolikt inte på att han ville stryka en polare medhårs.
Tycker insamlingen går trögt..DIF måste höja motivationen hos folk. Känns lite som man random kastar ören i en önskebrunn halvfull med mynt. Blir liksom att bara kasta cash i ett mörkt hål. Gör klart med en slips o center o kör dessa på checkkrediten. Sen lägg fram beloppet som behövs i insamlingen för o nå ”break even” i budgeten.
Kämpa DIF
Doyle 1 skrev: ↑2025-10-24 07:46:10
Tycker insamlingen går trögt..DIF måste höja motivationen hos folk. Känns lite som man random kastar ören i en önskebrunn halvfull med mynt. Blir liksom att bara kasta cash i ett mörkt hål. Gör klart med en slips o center o kör dessa på checkkrediten. Sen lägg fram beloppet som behövs i insamlingen för o nå ”break even” i budgeten.
Kämpa DIF
Precis, viljan finns. Wiken behöver slänga fram namn. Samt vara tydlig med vad han behöver? Så kommer han få det.
Kämpa DIF
Tror det har blivit lite för många insamlingar på kort tid plus att det inte är riktigt skarpt läge i folks ögon.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kämpa DIF
Tror det har blivit lite för många insamlingar på kort tid plus att det inte är riktigt skarpt läge i folks ögon.
Tror på samma att vi ligger för bra till för att folk ska känna sig oroliga.
Det är för blaskigt med insamlingen, det saknas tydliga mål.
* Vad får vi för idag insamlade 800kSEK? - Ingen aning
* Hur mycket krävs det för att få det ena eller det andra? - Ingen aning
Varför behövs mål??
(och här tar för enkelthetens skull Co-pilot över och besvarar frågan, Varför mål engagerar i insamlingar:)
* Tydlighet och riktning
Ett mål visar vad insamlingen syftar till att uppnå. Det gör det lättare för människor att förstå varför de ska bidra och hur deras insats gör skillnad.
* Motivation genom delmål
Att ha ett konkret mål (t.ex. "vi ska samla in 100 000 kr") gör det möjligt att fira framsteg längs vägen. Det skapar momentum och håller engagemanget vid liv.
* Socialt tryck och gemenskap
När ett mål är synligt och delas öppet, uppstår ofta en känsla av gemensamt ansvar. Det kan trigga socialt engagemang – "om andra bidrar, vill jag också göra det".
* Trovärdighet och professionalism
Ett tydligt mål signalerar att insamlingen är seriös och genomtänkt. Det ökar förtroendet och sannolikheten att människor vill delta.
* Mätbarhet och uppföljning
Mål gör det möjligt att följa upp och visa resultat: "Vi nådde vårt mål tack vare er!" – vilket stärker relationen till deltagarna och bygger långsiktig lojalitet.
Målsumman är sekundär, Vi skulle med säkerhet kunna få ihop X MSEK om den upplevda belöningen med målet är tillräckligt lockande.
Kämpa DIF
Tror på samma att vi ligger för bra till för att folk ska känna sig oroliga.
Insamlingen kom ju lite innan lön så kanske händer det lite i helgen? Nu har jag slängt in en slant i alla fall
Sen är det väl så att om insamlingar kommer för tätt så blir det utspätt. Och varje krona gjorde mer i HA än SHL
Kämpa DIF
Fanns det ens en så stor vilja i supporterled att skapa en insamling denna gång? Alltså förra året framåt deadline var det ju en annan sak. Den här kom lite från ingenstans ärligt talat. Och det är ju helt andra pengar som krävs i SHL för att du ska kunna ta in något av märkbar kvalitet. För strax under miljonen kan du väl få två förstaline-spelare i HA från deadline och säsongen ut. I SHL räcker det nog inte till en spelare för fjärdeline säsongen ut om det är någon som ska in i november. Varje insamlad krona betydde mer när det var HA.
Kämpa DIF
Fanns det ens en så stor vilja i supporterled att skapa en insamling denna gång? Alltså förra året framåt deadline var det ju en annan sak. Den här kom lite från ingenstans ärligt talat. Och det är ju helt andra pengar som krävs i SHL för att du ska kunna ta in något av märkbar kvalitet. För strax under miljonen kan du väl få två förstaline-spelare i HA från deadline och säsongen ut. I SHL räcker det nog inte till en spelare för fjärdeline säsongen ut om det är någon som ska in i november. Varje insamlad krona betydde mer när det var HA.
Det som behövs nästa säsong är ju någon som kör sociala medier heltid. Noll och ingen presentation av våra nyförvärv, inga spännande klipp som får igång hockeysuget ännu mer och absolut noll och inget gällande insamlingen. Hade kunnat göra så mycket mer för att få igång drivet hos supportrarna.
Ohddan skrev: ↑2025-10-24 14:11:43
Svår tid för många med. Ekonomin går som tåget i svensk bemärkelse.
Men vad finns det ens att ta in för vad det verkar en månads tid? Ska det lånas in topp från HA eller Finland? Fattar knappt det.
Enda rimliga marknaden jag kan se är spelare som är trötta på AHL och har dåliga tvåvägskontrakt.
Alternativt köpa ut från HA, Tjeckien, Finland?
Om tankebanan är utköp så den som varit maskinen åt Huddon dom senaste åren
renodlad Center
Bevisligen fungerar att leverera ihop med Huddon dessutom liknade produktion
Doc just nu i Tyskland och gör poäng varje match typ
Kämpa DIF
Det som behövs nästa säsong är ju någon som kör sociala medier heltid. Noll och ingen presentation av våra nyförvärv, inga spännande klipp som får igång hockeysuget ännu mer och absolut noll och inget gällande insamlingen. Hade kunnat göra så mycket mer för att få igång drivet hos supportrarna.
Håller med om att man gärna sett mer klipp från träningar, med våra nyförvärv mm. Men måste ändå ge cred för deras jobb med marknadsföringen kring biljettförsäljning, i alla fall jämfört med fotbollen som är väldigt bra på allt det andra. Gillar att de pushar hårt för att sälja slut matcherna och jobbar med att uppmärksamma folk på hockeyn, jag blir själv sugen på att köpa biljett trots att jag har säsongskort liksom. Nu jämför jag ju med fotbollen endast, men tycker att de har mycket att hämta från hockeyns sätt att jobba med just sånt!
Ohddan skrev: ↑2025-10-24 14:11:43
Svår tid för många med. Ekonomin går som tåget i svensk bemärkelse.
Men vad finns det ens att ta in för vad det verkar en månads tid? Ska det lånas in topp från HA eller Finland? Fattar knappt det.
Enda rimliga marknaden jag kan se är spelare som är trötta på AHL och har dåliga tvåvägskontrakt.
Alternativt köpa ut från HA, Tjeckien, Finland?
Om tankebanan är utköp så den som varit maskinen åt Huddon dom senaste åren
renodlad Center
Bevisligen fungerar att leverera ihop med Huddon dessutom liknade produktion
Doc just nu i Tyskland och gör poäng varje match typ