thelinho skrev: ↑2024-11-04 14:57:24
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-04 14:14:49
captcash skrev: ↑2024-11-04 10:40:14
Låna hem Mantas, han får ju ändå inte lira så mkt i Leksand och har väl sämst % av deras 3 målisar ändå så de kanske är OK att släppa honom säsongen ut...
Verkar vara skadad och det finns ingen prognos.
Han själv har gått ut och sagt att det är en fysisk skada och inget mentalt. Så då får man väl tro på det.
Ingen högoddsare direkt att han spelar hos hos fr.o.m nästa säsong dock. Det tror jag även om vi blir kvar i Hockeyallsvenskan.
Hemligt kring skadan: “Håller jag för mig själv”
Han åkte på en tuff förlust, bänkades och meddelades vara skadad – sedan blev det tyst. Vad det är för skada som han lider av hålls även fortsatt hemligt.
– Det håller jag för mig själv. Det är upp till föreningen att berätta vad de vill säga och inte om situationen, säger Mantas Armalis.
32-åringen understryker dock att det rör sig om en fysisk skada och det är inte någonting mentalt som hämmar honom.
– Det är inget mentalt. Jag har haft kompisar som hört av sig också och undrat, men jag kan säga att det är lugnt där. Det är en verklig skada och ingenting som sitter i huvudet. På så sätt kanske det är lite lättare. Mår man inte bra i huvudet så hade det varit väldigt jobbigt. Det är en helt fruktansvärt.
......................
Vettefan, låter det inte mer som lite gurgel? Det är ändå silly
Eftersom Silly-tråden sover fortsätter jag på Mantas spåret och länkar en intervju som gjordes i september, precis innan säsongen.
Börjar bli mer och mer övertygad om att Mantas kommer hem till Djurgården. Familjen längtar säkert hem till Stockholm, ser inte ut att vara given etta i Leksand längre, utgående kontrakt, det har öppnat upp sig i Djurgården, han är 32.
”Jag trivs bra i Leksand, men det får framtiden utvisa”
”Det kanske inte är jag som är förstavalet för Leksand heller, det får man se”
”Jag trivs bäst i Stockholm”
”Jag har min familj och mina vänner i Stockholm”
”Det lockar att spela i Djurgården”
”Jag är inte redo att spela i Hockeyallsvenskan än, jag tror inte det är det bästa för min karriär”
2-3 års kontrakt med SHL bonus kanske lockar..