Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Osannolikt långskott a la "äkta silly" men Calle verkar i inledningen ha hamnat som 2:a i Vegas AHL-lag.
-
Silly Season 2024/25
August och Max var ju inget vi sökte heller.DIFLuWi skrev: ↑2024-11-01 16:08:36Fast det är väl inte vad vi söker?Osten östlund skrev: ↑2024-11-01 07:09:27Bobby till Schweiz.
Olle är inte R. Men är duktig. Kontrakt med Linköping, går ut nästa vecka.
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -strandell
Har ingen koll på han, men vi söker väl en tvävägsback med offensiv uppsida.
Inga stats där som imponerar på den fronten.
Är marknaden/tillfälligheter som styr. Så länge vi är i denna skitserie.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Det var oväntat med tanke på vilken talang han är. Bör ju vara bättre att vara etta i HA än tvåa i AHL.
Avskaffa tre mot tre.
Silly Season 2024/25
Väldigt sant.Osten östlund skrev: ↑2024-11-01 20:50:25August och Max var ju inget vi sökte heller.DIFLuWi skrev: ↑2024-11-01 16:08:36Fast det är väl inte vad vi söker?Osten östlund skrev: ↑2024-11-01 07:09:27Bobby till Schweiz.
Dock tänker jag att vi är i ett läge där vi kan avvakta och plocka från en högre hylla senare.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Silly Season 2024/25
Berg tickade många boxar på det vi sökte, framför allt rightare. Krogdahl var ju kortis för att ersätta Berg men visade sig passa bra in när vi vill bygga en mer storväxt och defensivt tung backsida. Dessutom rightare.Osten östlund skrev: ↑2024-11-01 20:50:25August och Max var ju inget vi sökte heller.DIFLuWi skrev: ↑2024-11-01 16:08:36Fast det är väl inte vad vi söker?Osten östlund skrev: ↑2024-11-01 07:09:27Bobby till Schweiz.
Strandell är varken offensiv toppklass i HA, rightare eller storväxt och då ser jag inte vad han tillför. Vilken funktion ska han fylla?
-
Silly Season 2024/25
Gillar båda.dr111DIF skrev: ↑2024-11-01 22:09:37Berg tickade många boxar på det vi sökte, framför allt rightare. Krogdahl var ju kortis för att ersätta Berg men visade sig passa bra in när vi vill bygga en mer storväxt och defensivt tung backsida. Dessutom rightare.Osten östlund skrev: ↑2024-11-01 20:50:25August och Max var ju inget vi sökte heller.DIFLuWi skrev: ↑2024-11-01 16:08:36Fast det är väl inte vad vi söker?Osten östlund skrev: ↑2024-11-01 07:09:27Bobby till Schweiz.
Strandell är varken offensiv toppklass i HA, rightare eller storväxt och då ser jag inte vad han tillför. Vilken funktion ska han fylla?
Vi kan släppa Olle.
Poängen var. Att det kommer vara tillfälligheter/tur som styr.
Vad vi ev. får in gällande slips och back!?
Silly Season 2024/25
En trade (möjligen lånetrade) Andren mot Clara kanske kan vara av intresse både för oss och Färjestad? Skulle ju innebära att vi kan testa Clara men också kunna plocka in annan målvakt lite senare om det inte fungerar.
Silly Season 2024/25
Ser det som ett enda alternativ i så fall. Väldigt hög risk att signa Clara enligt mig. Förra året ställdes han aldrig riktigt på prov med tanke på laget han var i. Den här säsongen har han börjat läcka som ett såll istället (dock en liga högre). Han är för ung fortfarande för att ta hand om pressen som innebär i match 7 mot löven.
Silly Season 2024/25
Varför skulle en SHL-klubb vilja ha Andrén? Svensson lyfter också en potentiell trade med HV där vi skulle kunna ta Dichow medan de tar Andrén.... Förstår verkligen inte realismen i det. Ungefär som att vi skulle byta Ludvig Rensfeldt mot Linus Johansson i Färjestad.
-
Silly Season 2024/25
Fattar inte heller den riktigt.Manijock skrev: ↑2024-11-04 08:21:10 Varför skulle en SHL-klubb vilja ha Andrén? Svensson lyfter också en potentiell trade med HV där vi skulle kunna ta Dichow medan de tar Andrén.... Förstår verkligen inte realismen i det. Ungefär som att vi skulle byta Ludvig Rensfeldt mot Linus Johansson i Färjestad.
Jag hade tagit Dichow omgående, men vi är också en hylla ner.
Varför skulle Andrén vara ett bättre alternativ i SHL än Dichow är?
-
Silly Season 2024/25
Sen gillar jag inte heller hur alla, menar främst experter nu, vill att Clara ska ner till Djurgården i Hockeyallsvenskan.
Altså vi är en toppklubb som spelar för ett SHL-kontrakt. Vi är inte i en fas där vi ska ge vem som helst speltid och bättre självförtroende.
Jag byter varken Andrén eller Hävelid mot Clara.
Vi har också ambitioner och är en seriös förening. Clara vore perfekt för typ Tingsryd, Östersund eller Almtuna. Inte för oss.
Altså vi är en toppklubb som spelar för ett SHL-kontrakt. Vi är inte i en fas där vi ska ge vem som helst speltid och bättre självförtroende.
Vi har också ambitioner och är en seriös förening. Clara vore perfekt för typ Tingsryd, Östersund eller Almtuna. Inte för oss.
Silly Season 2024/25
Jag är inte heller sugen på Clara. Andren byter jag dock mot nästan vad som helst.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-04 08:40:30 Sen gillar jag inte heller hur alla, menar främst experter nu, vill att Clara ska ner till Djurgården i Hockeyallsvenskan.
Hävelid visar på lite utveckling även om han ibland gör några märkliga saker.
Silly Season 2024/25
Är väl det som är poängen med vad vi söker? En trygg stabil pjäs som med ett stort lugn kan stå viktiga matcher när det blåser samt drar ihop sig i slutspelet. Hävelid är en bra avlastare, kan stå fler matcher i grundserien och göra det bra, även om det kommer en groda då och då. Hans självförtroende är dels förmodligen inte lika känsligt om han gör en sämre insats, dels inte lika avhängigt lagets resultat då han inte bör stå avgörande matcher.Flawless skrev: ↑2024-11-04 09:59:59Jag är inte heller sugen på Clara. Andren byter jag dock mot nästan vad som helst.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-04 08:40:30 Sen gillar jag inte heller hur alla, menar främst experter nu, vill att Clara ska ner till Djurgården i Hockeyallsvenskan.
Andrén är ju tyvärr inte den förstnämde, vilket han är värvad för att vara. Ergo, han borde bytas ut.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Silly Season 2024/25
Låna hem Mantas, han får ju ändå inte lira så mkt i Leksand och har väl sämst % av deras 3 målisar ändå så de kanske är OK att släppa honom säsongen ut...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Silly Season 2024/25
"En gammal, en ung". Behåller vi Hugo. Så ska en rutinerad slips in.Flawless skrev: ↑2024-11-04 09:59:59Jag är inte heller sugen på Clara. Andren byter jag dock mot nästan vad som helst.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-11-04 08:40:30 Sen gillar jag inte heller hur alla, menar främst experter nu, vill att Clara ska ner till Djurgården i Hockeyallsvenskan.
Hoppas man kan "låna" ut Andren till en SHL klubb. Sedan gör han ngr bra matcher!