Silly Season 2026/27

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
dr111DIF
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av dr111DIF »

Jim Morrison skrev: 2026-08-20 17:19:00
DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-08-20 16:36:22 Gunler firar inte jul i Stockholm.
Risk för säsongens flopp.
Gissar att han står på 2+3 när vi går in i December.

Vejdemo tror jag kommer bli jätteviktig, men kommer inte ha någon betydande produktion. Känns snarare som att hans fjolår var ett undantag. Ska vi gissa på 8+10?

Åman, Josefson tror jag vi får betydligt mer av.

Får hoppas sista pusselbiten blir en Hudon-typ.
Varför dömer folk ut Gunler efter två försäsongsmatcher?
Menar inte att döma ut honom. Tror däremot inte han kommer vara nära en toppspelare i SHL, mer bredd med offensiv uppsida. Baserat på vad han gjort hittils. Bättre än det så är det snarast en positiv överraskning.

Hudon - Åman - Snively får vara stora loket och sedan får vi han en jämn drös på 20-25 poäng vardera där bakom.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2026/27

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2026-08-20 17:19:00
DjurgårdareiNorrland skrev: 2026-08-20 16:36:22 Gunler firar inte jul i Stockholm.
Risk för säsongens flopp.
Gissar att han står på 2+3 när vi går in i December.

Vejdemo tror jag kommer bli jätteviktig, men kommer inte ha någon betydande produktion. Känns snarare som att hans fjolår var ett undantag. Ska vi gissa på 8+10?

Åman, Josefson tror jag vi får betydligt mer av.

Får hoppas sista pusselbiten blir en Hudon-typ.
Varför dömer folk ut Gunler efter två försäsongsmatcher?
På grund av hans bakgrund tror jag. Vissa spelare har den där "flytta hem"-auran som också många finska spelare besitter och jag tror att Gunler hör dit för många. Manuel Ågren, Hultström, Strandberg, Cederqvist i viss mån. Finns många exempel på spelare där man känner på sig att de för eller senare hamnar (närmare) hemmaplan.

När Hulström på bred östgötska stog och skrävlade "ja har vari djeurgårdare sen ja va lejten" så tänkte man nånstans, visst grabben, det där kommer inte hålla

Att Luleå tar över Gunlers kontrakt om det börjar gnissla framåt jul är därför ingen dålig gissning.
Säg den glädje som varar
Skriv svar