diftobbe89 skrev: ↑2025-04-16 19:50:11
Vi är ett mycket bättre lag än AIK men 3-2 på tavlan. Oväntat. Vill inte såga Hugo men sluta med sossefasonerna i fortsättningen och spela bästa målvakten som finns tillgänglig. Ifall Gidlöf mår bra, ser vass ut på träningarna, så sluta för i helvete att spela Hävelid och Andrén. Handlar det om sårade känslor? Inget ont om dom. Men Gidlöf står i SHL. Vi har OK målvakter i HA, absolut, framförallt har vi ett bra lag, men vi har tyvärr skakiga bruväktare som blandar och ger för mycket sluta blunda för det om SHL-platsen betyder så mycket.. Gidlöf är förmodligen en ganska mycket bättre målvakt än Hävelid. Det tror jag alla är överens om som följer hockey. Vad är det att tjafsa om?
Ska man vara sådan så stod Gidlöf nyss i J20. Och gjorde det ganska dåligt.
Men absolut, såklart bästa målvakt ska stå.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
förevigtdjurgården skrev: ↑2025-04-16 19:41:21
Vi är faktiskt överlägsna när vi spelar ishockey. Det är rörigt att vi ska ge bort initiativet genom att slå av både takt och tempo.
Spela till 60, så kan vi chilla sen.
Jaja, vi är bra....ibland. men så här har det sett ut hela säsongen.
Spelet har inte utvecklats ett skit efter jul. Vi har krigat till oss uddamålsvinster efter uddamålsvinst.
Det här laget kan inte " ta betalt".
Dessutom har vi lagt till ovanan att slarva fruktansvärt mycket. Det har blivit värre med säsongen.
Processen har stannat av.
Alltså fatta vilket lag vi har, ändå gör vi lite mål.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tydligen: "Första perioden var över på Hovet. Då lämnade Dick Axelsson isen på ett icke korrekt sätt, varpå han utvisades två minuter för abuse of officials. – Det stämmer, bekräftar hockeyallsvenskans domarchef Björn Wettergren."
diftobbe89 skrev: ↑2025-04-16 19:50:11
Vi är ett mycket bättre lag än AIK men 3-2 på tavlan. Oväntat. Vill inte såga Hugo men sluta med sossefasonerna i fortsättningen och spela bästa målvakten som finns tillgänglig. Ifall Gidlöf mår bra, ser vass ut på träningarna, så sluta för i helvete att spela Hävelid och Andrén. Handlar det om sårade känslor? Inget ont om dom. Men Gidlöf står i SHL. Vi har OK målvakter i HA, absolut, framförallt har vi ett bra lag, men vi har tyvärr skakiga bruväktare som blandar och ger för mycket sluta blunda för det om SHL-platsen betyder så mycket.. Gidlöf är förmodligen en ganska mycket bättre målvakt än Hävelid. Det tror jag alla är överens om som följer hockey. Vad är det att tjafsa om?
Ska man vara sådan så stod Gidlöf nyss i J20. Och gjorde det ganska dåligt.
Men absolut, såklart bästa målvakt ska stå.
Absolut, men jag har sett Gidlöf i SHL och vilken nivå det finns där, inget ont om Hugo men han skulle inte ha en suck i SHL mot dom bästa lagen. Han är inte där än. Säger inte att det är garanterad succé att slänga in Gidlöf men han är garanterat en bättre målvakt. Räcker så för mig. Behöver inte krångla till det.