Luleå HF - Djurgårdens IF. 18/2 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Tänkaren
Säsongskort: Ja

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF. 18/2 - 2012.

Inlägg av Tänkaren »

Hade tidigare hopp om slutspel, men ...

Det hela är patetiskt... Hockeyn finns inte längre.

DIFTV gör reportage om JJ:s enda nyförvärv Plante. Om att han har svårt att hitta i tunnelbanan.

Sök i kloakerna! Där borde JJ finnas.

Avgå för fan. Avgå Järlefält!
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

Tänkaren skrev:Hade tidigare hopp om slutspel, men ...

Det hela är patetiskt... Hockeyn finns inte längre.

DIFTV gör reportage om JJ:s enda nyförvärv Plante. Om att han har svårt att hitta i tunnelbanan.

Sök i kloakerna! Där borde JJ finnas.

Avgå för fan. Avgå Järlefält!
Ha, ha... Ranelid-klass på den.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Okej, bevisligen var det inte Hardys fel att vi har varit skit i år. Gnäller inte på Zabel, knappast hans fel att vi endast har tagit en vinst under hans ledning. Inte ens John Tortorella hade lyckats få liv i dessa stureplans profiler.

Vi får helt enkelt rikta in oss på kvalseriespel. Där vi kommer få slita som djur för att överleva.

Nästa år börjar vi på en ny kula. Och skrotar "endast stockholmsspelare" idén. Den fungerar uppenbarligen inte. Det är alldeles för bekvämt för våra spelare att ha vänner och stureplan runt hörnet.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Finns inga ord längre. De ansvariga för DIF Hockey bryr sig inte så varför ska man själv orka bry sig mer?

Mår dåligt både psykiskt och fysiskt pga denna ickeförening. Måste bli ett slut på det nu,man får ändå aldrig ett endaste skit tillbaka.

Visa HJÄRTA för klubben ni spelar för och som betalar era löner era bortskämda jävla svin. Ni ska se det som en ära att representera Sveriges finaste förening. Men gång på gång spottar ni den och deras fans rakt i ansiktet. Dra åt helvete. Fy fan va besviken jag är.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

jensa85 skrev:Finns inga ord längre. De ansvariga för DIF Hockey bryr sig inte så varför ska man själv orka bry sig mer?

Mår dåligt både psykiskt och fysiskt pga denna ickeförening. Måste bli ett slut på det nu,man får ändå aldrig ett endaste skit tillbaka.

Visa HJÄRTA för klubben ni spelar för och som betalar era löner era bortskämda jävla svin. Ni ska se det som en ära att representera Sveriges finaste förening. Men gång på gång spottar ni den och deras fans rakt i ansiktet. Dra åt helvete. Fy fan va besviken jag är.
Går inte annat än och hålla med.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Nummer19 skrev:Okej, bevisligen var det inte Hardys fel att vi har varit skit i år. Gnäller inte på Zabel, knappast hans fel att vi endast har tagit en vinst under hans ledning. Inte ens John Tortorella hade lyckats få liv i dessa stureplans profiler.

Vi får helt enkelt rikta in oss på kvalseriespel. Där vi kommer få slita som djur för att överleva.

Nästa år börjar vi på en ny kula. Och skrotar "endast stockholmsspelare" idén. Den fungerar uppenbarligen inte. Det är alldeles för bekvämt för våra spelare att ha vänner och stureplan runt hörnet.
Stockholmsstrategin är överspelad.
Stockholmsidén var väl dels för att få igång publiktrycket igen. Ingen brydde sig om laget på Globen-isen för 6-7 år sedan. Dels för att klubben var nära att gå under ekonomiskt. Junisar och hemvändande familjeförsörjare var enklare att förhandla med. Fråga er varför sådana som Kronwall m.fl. vill spela för DIF. Nära till barnomsorg, familj, och barnens farfar och farmor, eller brinner för Djurgården? Stockholmsidén lockar bara junisar på väg bort och gamlingar som planerar lägga av.
Men spelarna från Stockholm har svikit det förtroende de fått. Alla talanger sticker till bättre deg och ännu häftigare liv, de är ju mer kungar over-there än vad de någonsin blir på Stureplan. Eller så blir de sjuka pga dagisbakterier.
Ledningen skulle insett detta och börjat bygga ett riktigt hockeylag med de allra bästa européer mellan 22-30 bast som inte platsar i NHL. Spelare som inte spelar i Stockholm pga trygghetssökande, utan för att det fins ett bra hockeylag med världens bästa publik här. Det skulle de gjort så fort de insåg att publiken var på väg tillbaka, efter silveråret.
Senast redigerad av minalman den 2012-02-19 09:22:36, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Rogga

Inlägg av Rogga »

minalman skrev:Stockholmsstrategin är överspelad.
Stockholmsidén var väl dels för att få igång publiktrycket igen. Ingen brydde sig om laget på Globen-isen för 6-7 år sedan. Dels för att klubben var nära att gå under ekonomiskt. Junisar och hemvändande familjeförsörjare var enklare att förhandla med. Fråga er varför sådana som Kronwall m.fl. vill spela för DIF. Nära till barnomsorg, familj, och barnens farfar och farmor, eller brinner för Djurgården? Stockholmsidén lockar bara junisar på väg bort och gamlingar som planerar lägga av.
Men spelarna från Stockholm har svikit det förtroende de fått. Alla talanger sticker till bättre deg och ännu häftigare liv, de är ju mer kungar over-there än vad de någonsin blir på Stureplan. Eller så blir de sjuka pga dagisbakterier.
Ledningen skulle insett detta och börjat bygga ett riktigt hockeylag med de allra bästa européer mellan 22-30 bast som inte platsar i NHL. Spelare som inte spelar i Stockholm pga trygghetssökande, utan för att det finns ett bra hockeylag med världens bästa publik här. Det skulle de gjort så fort de insåg att publiken var på väg tillbaka, efter silveråret.
Medhåll på allt, utom möjligen att Stockholmskonceptet är HELT överspelat, det måste fortfarande finnas plats att lyfta upp junisar, annars blir vi som ful-lunda och det tror jag inte att någon gillar. Däremot så kan ju inte hela laget bestå av junisar och hemvändande som vill varva ner en säsong eller två innan dom lägger av!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Största nöjet som finns är att i efterhand läsa en tråds utveckling på detta forum efter en förlust, eller den totala hybris som blir efter en vinst. Ärligt, det är underhållning på toppnivå.

Och de säger att aik har hybris...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

DIF_Soldier skrev:Största nöjet som finns är att i efterhand läsa en tråds utveckling på detta forum efter en förlust, eller den totala hybris som blir efter en vinst. Ärligt, det är underhållning på toppnivå.

Och de säger att aik har hybris...
Vi har distans, koll och vet vad vi pratar om. Det har inte gnagarna som diskuterar på sorknivå.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

På något sätt är jag inte lika övertygad som du.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

minalman skrev: Vi har distans, koll och vet vad vi pratar om.
Namn: Stadion kokar
Sänt: 2012-02-16 20:30
Vill bara säga innan jag blir bannad igen: Fy faaaaaaan vad jag hatar DIF Hockey! Innerligt! Hatar ALLA där! Spelare, ledare, ALLT!
Spelar ingen roll vad fittorna i DIF Hockey gör i framtiden, den är död. Jag har följt hockeyn sen ca 1985, men ger här och nu ett heligt löfte jag aldrig kommer bryta: Jag kommer ALDRIG i mitt liv sätta min fot på en DIF Hockey-match igen. Jag har aldrig känt mig så pissad på av nån DIF-förening som denna. Äckliga jävla sopor, gå och skjut er själva i en gränd. Jag skulle personligen kunna bränna ner DIF Hockeys lokaler, jag hoppas skitföreningen konkar och aldrig visar sitt fula fittnylle igen. Ett bra första steg är att ni åker ur. JAG SKA PISSA PÅ ER GRAV, DIF HOCKEY! HATAR ER ALLA HOROR!
Får följa fotbollen istället, dom kan omöjligt pissa på en på samma sätt, får man hoppas.
HOOOOOORA!!!”

Avdelningen -Vi har koll
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

DIF_Soldier skrev:På något sätt är jag inte lika övertygad som du.
då har du distans, du med! :-)
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Vill bara säga innan jag blir bannad igen: Fy faaaaaaan vad jag hatar DIF Hockey! Innerligt! Hatar ALLA där! Spelare, ledare, ALLT!
Spelar ingen roll vad fittorna i DIF Hockey gör i framtiden, den är död. Jag har följt hockeyn sen ca 1985, men ger här och nu ett heligt löfte jag aldrig kommer bryta: Jag kommer ALDRIG i mitt liv sätta min fot på en DIF Hockey-match igen. Jag har aldrig känt mig så pissad på av nån DIF-förening som denna. Äckliga jävla sopor, gå och skjut er själva i en gränd. Jag skulle personligen kunna bränna ner DIF Hockeys lokaler, jag hoppas skitföreningen konkar och aldrig visar sitt fula fittnylle igen. Ett bra första steg är att ni åker ur. JAG SKA PISSA PÅ ER GRAV, DIF HOCKEY! HATAR ER ALLA HOROR!
Får följa fotbollen istället, dom kan omöjligt pissa på en på samma sätt, får man hoppas.
HOOOOOORA!!!”

Avdelningen -Vi har koll
Snarare distans-avdelningen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
HOOOOOORA!!!”

Avdelningen -Vi har koll
BAHAHAHAHAHA :lol: Tack, tack så mycket LHO! Du är bäst. Verkligen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
HOOOOOORA!!!”

Avdelningen -Vi har koll
BAHAHAHAHAHA :lol: Tack, tack så mycket LHO! Du är bäst. Verkligen.
Det där inlägget hade dessvärre Anrell med i sin krönika. Kommer nog skada supporterkulturen i allmänhet. Jävligt synd att de tar upp ett sånt vidrigt pack som Stadion Kokar när vi har flera vältaliga supportrar.
Expert.
Skriv svar