RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Oaklund
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Inlägg av Oaklund »

Park inn på alexanderplatz är alltså DIF-hotellet? :) Då är det nära och bra till klubben week-end!

Hur hade folk tänkt flyga? Ryanair har ju alltid bra priser
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Oaklund skrev:Park inn på alexanderplatz är alltså DIF-hotellet? :) Då är det nära och bra till klubben week-end!

Vi åker Ryanair.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Oaklund skrev:Park inn på alexanderplatz är alltså DIF-hotellet? :) Då är det nära och bra till klubben week-end!

Nackdelen med Ryanair är att du måste flyga tidigt den 18e (jobbar du då behöver du ta en extra dag ledigt) samt att deras flyg går hem på söndagen (eftersom dom inte flyger på måndagar), vilket innebär att en eventuell final missas.

Jag skulle rekommendera Lufthansa. Bra priser. Annars funkar SAS och Norwegian också, lite dyrare dock.

Park Inn lär dock många bo på. Jag är ganska övertygad om att jag bokar rum där, känns som den bästa lösningen.
Användarvisningsbild
Högdalen

Inlägg av Högdalen »

Är det bara jag som tycker att finalen kl.20:15 är en jävla skit tid??

Förövrigt tänkte jag boka H2 som ligger strax bakom Alexanderplatz. WiFi på alla rummen, frulle ingår mm. Dessutom billigare :)
Oaklund

Inlägg av Oaklund »

Salas skrev:

Nackdelen med Ryanair är att du måste flyga tidigt den 18e (jobbar du då behöver du ta en extra dag ledigt) samt att deras flyg går hem på söndagen (eftersom dom inte flyger på måndagar), vilket innebär att en eventuell final missas.

Jag skulle rekommendera Lufthansa. Bra priser. Annars funkar SAS och Norwegian också, lite dyrare dock.

Park Inn lär dock många bo på. Jag är ganska övertygad om att jag bokar rum där, känns som den bästa lösningen.

Juste, Ryanair flyger ju inte varje dag.

Park inn är ett bra hotell och det är ju bra förbindelser från alexanderplatz med u-bahn, s-banh m.m. Vid checkpoint Charlie finns det en del bra hotell också. Lätt att ta sig därifrån och nära till det mesta.

Är jävligt taggad och Berlins uteliv är ju oslagbart!
BobTheBlob

Inlägg av BobTheBlob »

Nagon som har ide pa bar att varma upp pa? Visst ar det langt kvar, men battre fortidigt an forsent!
Om jag forstar det ratt sa spelar DIF pa tva olika arenor? o2 ena kvallen, den andra har jag noll koll pa.
Nagon som vet om det ligger i narheten?
Jag har en bekant som har en mycket trevlig pub i Kreuzeberg, 30 min gangavstand till o2, som sakert hade varit glad over att fa dit massa Djurgardare.
Dock kanske 30 min ar forlangt?

Kom med ideer!! Ju mer uppstyrt det ar, ju fler kommer sakert att aka.

Ursakta att jag inte har nagra prickar....
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Sv: Re: RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Inlägg av BaronVonDif »

Kungen skrev:

Vi åker Ryanair.
Kolla in Air Berlin, pustigt att åka till Skavsta.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

BaronVonDif skrev:
Kungen skrev:

Vi åker Ryanair.
Kolla in Air Berlin, pustigt att åka till Skavsta.
Air Berlin är runt 500 kronor dyrare än dess konkurrenter under de aktuella datumen. Lufthansa, SAS eller Norwegian är billigare.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Bokat och klart på Park Inn, 18-23 december. Taggaaa!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Biljettpaketen har nu släpps till försäljning, och priset varierar från 62 - 139 euro. I dessa paket, som är de enda möjliga att köpa ska tilläggas (då inga lösbiljetter kommer att säljas) ingår samtliga matcher i turneringen.

Var man blir placerad beroende på vilken prisklass man väljer, verkar dom inte vara angelägna att säga. Den finns ingen arenalayout, och det känns minst sagt som ett väldigt, väldigt krångligt och ogenomtänkt koncept detta. Inte minst med tanke på att vi spelar i två olika arenor.

Så min rekommendation är att avvakta köp av biljetter. Förhoppningsvis ges lite klarhet i denna fråga, för att jag är ganska säker på att alla Djurgårdare som åker ner är inriktade på att stå tillsammans, och inte utspritt över fem sektioner.

JK lär väl ha information angående detta inom kort, så tills dess håller jag huvudet kallt. Annars om inget händer, är det bara att välja samma sektion så ska vi alla hamna tillsammans som jag förstod det.

http://www.eventim.de/Tickets-european- ... umpIn=yTix

Edit:
Kom in på en arenalayout nu, där man kan välja platser. Dock så blir det svårt att göra en stor gruppbokning om inte JK tar kontakt med de biljettansvariga kan jag tänka mig. Men hur som helst, här följer i alla fall sektion för respektive prisklasser.

Sektion 1 - 139 euro: Centrala nedre långsida, bästa plats
Sektion 2 - 122 euro: Utkanten av nedre långsida
Sektion 3 - 87 euro: Centrala övre långsida
Sektion 4 - 73 euro: Utkanten av övre långsida (mot ståplatsläktaren) samt nedre kortsida/kurva
Sektion 5 - 62 euro: Utkanten av övre långsida (mot sittplats kortsidan) samt övre kortsida/kurva

Ståplatsläktaren är inte till försäljning (jag antar därför att enbart Berlinsupportrar kan köpa där, så vettigast blir väl sektion 4, dvs nedre kurva och kortsida.
Senast redigerad av Salas den 2013-09-11 16:25:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Inlägg av pulverapa »

Fan, hatar biljettpaket... 62 euro för två-tre matcher låter segt alltså. Å andra sidan kanske det kan vara lite kul att vara ett par hundra och se jyp-luleå och sjunga hånramsor om luleå i 60 minuter.
Användarvisningsbild
Salas

Re: Sv: RESA: Slutspel i European Trophy i Berlin

Inlägg av Salas »

pulverapa skrev:Fan, hatar biljettpaket... 62 euro för två-tre matcher låter segt alltså. Å andra sidan kanske det kan vara lite kul att vara ett par hundra och se jyp-luleå och sjunga hånramsor om luleå i 60 minuter.
Haha, det får i så fall bli om dom tar sig till final. Då vore det ju ganska kul om ett gäng var samlade och enbart hatade under hela matchen. Hade varit förbannat roligt trots allt.

Jag är ganska övertygad om att arrangörerna INTE räknar med något stort bortafölje, där supportrar kommer vilja sjunga. Dom har nog enbart räknat med några strösupportrar som ska sitta utspritt, för att det finns verkligen ingen struktur för att 400-500 Djurgårdare, om så många åker ner, ska kunna stå tillsammans.

Förhoppningsvis påpekas detta från Djurgårdshåll snabbt, kommer kunna bli problem på plats annars om bortaföljet blir stort.
Senast redigerad av Salas den 2013-09-11 16:29:51, redigerad totalt 1 gånger.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

pulverapa skrev:Fan, hatar biljettpaket... 62 euro för två-tre matcher låter segt alltså. Å andra sidan kanske det kan vara lite kul att vara ett par hundra och se jyp-luleå och sjunga hånramsor om luleå i 60 minuter.
En neutral klack alltså? :wink:
Användarvisningsbild
Kungen
Medlem: Ja, ständig medlem
Kontakt:

Inlägg av Kungen »

Vågar man vänta så länge med biljetter då? Om det bara är paket, och Berlin har 10k på matcherna, så finns det ju inte så många biljetter över (eftersom det är paket).

Så sjukt jävla dåligt upplägg. DIF, hugg dem!
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Salas skrev:
Haha, det får i så fall bli om dom tar sig till final. Då vore det ju ganska kul om ett gäng var samlade och enbart hatade under hela matchen. Hade varit förbannat roligt trots allt.

Jag är ganska övertygad om att arrangörerna INTE räknar med något stort bortafölje, där supportrar kommer vilja sjunga. Dom har nog enbart räknat med några strösupportrar som ska sitta utspritt, för att det finns verkligen ingen struktur för att 400-500 Djurgårdare, om så många åker ner, ska kunna stå tillsammans.

Förhoppningsvis påpekas detta från Djurgårdshåll snabbt, kommer kunna bli problem på plats annars om bortaföljet blir stort.
Nej det måste definitivt fixas, men detta borde dem ha tänkt på från första början i alla fall så att dem hade en plan utifall lag med bra supportrar(vi) skulle ta sig vidare.
Hoppas DIF kan få klarhet i detta snabbt så man kan kraftsamla.
Skriv svar