jensa öhling skrev:Ja, det är fan nästan det sämsta med allsvenskan. CMore är klasser bättre.
Haha intressant. Är av precis motsatt uppfattning, tycker Viasat är klasser bättre än CMore.
Håller med föregående talare i detta ämne. CMore känns så stelt och kommentatorerna har ju knappt någon inlevelse. Somnar ju fan nästan när Anders Fredriksson snackar.
Gillar Viasat skarpt! De involverade brinner verkligen för serien, man får en härligare inblick, snyggare grafik, snack med domarna, coachernas taktik inför match osv. Är dock lite tveksam på grejen att inkräkta i omklädningsrummet!
Rent krasst kan man ju säga att Viasat gärna tar fram det positiva, medans CMore gärna drar fram motorsågen match efter match. Sedan kan man diskutera om det är så mycket positivt i HA som Viasatsa vill göra gällande, känns som dom mest bygger en jävla bonnig produkt.
Får ju inte glömma att Cmore sänder ALLA matcher. Jag älskar Viasats stor-matcher där de har reportage, intervjuer och allt. Men att få SE alla matcher väger mycket tyngre. Speciellt när S24 har Ros och Hockeyallsvenskans sändningar luktar 80-tal.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Helt ärligt tycker jag vi startar en namninsamling med viasat/viaplay/s24 abonnenter som håller på DIF, borde vara några tusen och säga att vi hoppar över abonnemanget i höst om dom inte höjer DIF's arvode. Tough shit för övriga lag men vi har ingen bidrags kommun som hjälper laget som dom har och det är sådana här åtgärder som krävs för att få in mer pengar åt klubben.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
BaronVonDif skrev:Helt ärligt tycker jag vi startar en namninsamling med viasat/viaplay/s24 abonnenter som håller på DIF, borde vara några tusen och säga att vi hoppar över abonnemanget i höst om dom inte höjer DIF's arvode. Tough shit för övriga lag men vi har ingen bidrags kommun som hjälper laget som dom har och det är sådana här åtgärder som krävs för att få in mer pengar åt klubben.
När går nästa tv avtal ut? är enda gången vi kan sätta några slags krav.
BaronVonDif skrev:Helt ärligt tycker jag vi startar en namninsamling med viasat/viaplay/s24 abonnenter som håller på DIF, borde vara några tusen och säga att vi hoppar över abonnemanget i höst om dom inte höjer DIF's arvode. Tough shit för övriga lag men vi har ingen bidrags kommun som hjälper laget som dom har och det är sådana här åtgärder som krävs för att få in mer pengar åt klubben.
Omförhandlas väl nytt inför varje säsong? Är väl också lite olika beroende på vem som sänder? Men lek med tanken att typ 2000 Djurgårdare bojkottar tex viaplay, då går dom miste om 400 k i månaden! Tror dom skulle omförhandla rätt fort.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson http://www.djurgardshjalpen.com/
Omförhandlas väl nytt inför varje säsong? Är väl också lite olika beroende på vem som sänder? Men lek med tanken att typ 2000 Djurgårdare bojkottar tex viaplay, då går dom miste om 400 k i månaden! Tror dom skulle omförhandla rätt fort.
Detta är en fullständigt lysande ide!
Det är ju dessutom en väl beprövad och väl fungerande metod för att pressa tex elpriser där ett antal tusen hushåll går samman tex inom reamen för Kundkraft eller liknande organisation och gemensamt sätter press på leverantörerna.
Baronens förslag påminner om detta, men med en annorlunda twist.
Ett antal tusen djurgårdare går samman och sätter press på leverantörerna, inte för att sänka priserna, utan för att öka återflödet till DIF.
Det borde kunna fungera!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Är jag den enda som avslutar mitt viaplay så fort säsongen är slut? Om jag inte är ensam tror jag det blir svårt att se hur många "aktiva" som skulle skita i att köpa abonnemanget ändå. Dock har jag beslutat att inte köpa ett säsongs-kort till hockeyn nästa utan det blir mer borta matcher till fotbollen. Det är trist att inte träffa alla mina vänner längre på DIF hockey's matcher. Känner inte längre någon samhörighet när jag är på matcherna förutom med farsan...
Jag tror iaf att man kan få dem att visa fler DIF matcher men om vi ska få mer pengar än de andra klubbarna... Det tror jag inte kommer hända, men, försök!
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Pogue Mahone skrev:Är jag den enda som avslutar mitt viaplay så fort säsongen är slut? Om jag inte är ensam tror jag det blir svårt att se hur många "aktiva" som skulle skita i att köpa abonnemanget ändå. Dock har jag beslutat att inte köpa ett säsongs-kort till hockeyn nästa utan det blir mer borta matcher till fotbollen. Det är trist att inte träffa alla mina vänner längre på DIF hockey's matcher. Känner inte längre någon samhörighet när jag är på matcherna förutom med farsan...
Jag tror iaf att man kan få dem att visa fler DIF matcher men om vi ska få mer pengar än de andra klubbarna... Det tror jag inte kommer hända, men, försök!
Dom borde ju kunna utöka tjänsten på Viasat Hockey till det som finns på Viaplay med extrakanalerna, liknande upplägget Cmore har så man kan se samtliga matcher. Tekniken finns ju men det kostar givetvis mer att bevaka samtliga matcher.
Det som stör mig mest med Viasat är egentligen inte själva studion och personerna (även om jag verkligen föredrar CMore). Det är bilden och matchproduktionen. Den är så enormt mycket bättre på CMore, de måste ha massor av fler kameror och så kör de i HD.