European Trophy 2012
Re: European Trophy 2012
Om man surfar in på Eisbärens eller Mannheims hemsida och kollar biljettpriser i European Trophy så går de biljetterna på mellan 100 kr - 350 kr. Det är väl ungefär samma pris som här.
Blir lite sned på detta neggosnackande om matcher mot "sämre" lag och dylikt.
ET är enligt mig ett steg i rätt riktning för att sprida hockeyn inom Europa, något som behövs då bland annat fotbollen mer och mer blivit en teater snarare än sport.
De som sitter och säger att vi kommer möta diverse skitlag från andra länder bör ha i åtanke att vi faktiskt förlorade mot en del av dessa "skitlag" under förra versionen av ET.
Egentligen så borde jag inte bry mig, vill man sitta och negga ner precis allting och måla allting svart för sig själv, så fine, be my guest. Jag tänker i allafall ha kul och se på hockey oavsett om det är i ET eller HA eller ES. Det är DIF för mig alltid oavsett.
ET är enligt mig ett steg i rätt riktning för att sprida hockeyn inom Europa, något som behövs då bland annat fotbollen mer och mer blivit en teater snarare än sport.
De som sitter och säger att vi kommer möta diverse skitlag från andra länder bör ha i åtanke att vi faktiskt förlorade mot en del av dessa "skitlag" under förra versionen av ET.
Egentligen så borde jag inte bry mig, vill man sitta och negga ner precis allting och måla allting svart för sig själv, så fine, be my guest. Jag tänker i allafall ha kul och se på hockey oavsett om det är i ET eller HA eller ES. Det är DIF för mig alltid oavsett.
Alltid Oavsett.
European Trophy 2012
ET målas upp och känns för många som enbart en försäsongsturnering. Och så länge den känslan infinner sig hos den "stora massan" så kommer vi aldrig att ha storpublik under dessa matcher.
Jag vet inte hur den här turneringen lanseras i de andra länderna, men det verkar ju faktiskt vara så att de lyckas på ett sätt som inte de svenska lagen gör. Tror vi skulle behöva ha ett av slutspelen i ET här rätt snart för att dra upp tempen på publiken.
Jag vet inte hur den här turneringen lanseras i de andra länderna, men det verkar ju faktiskt vara så att de lyckas på ett sätt som inte de svenska lagen gör. Tror vi skulle behöva ha ett av slutspelen i ET här rätt snart för att dra upp tempen på publiken.
2014-04-07, vad hände?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det var EN person som skrev ett negativt inlägg om ET. Och det är dessutom en person som hängt här med ett endast syfte. Att trolla och reta upp folk.18DIF91 skrev:Blir lite sned på detta neggosnackande om matcher mot "sämre" lag och dylikt.
Expert.
Troll + Dålig dag på jobbet = Fail.SirDIFalot skrev:Det var EN person som skrev ett negativt inlägg om ET. Och det är dessutom en person som hängt här med ett endast syfte. Att trolla och reta upp folk.18DIF91 skrev:Blir lite sned på detta neggosnackande om matcher mot "sämre" lag och dylikt.
Ber om ursäkt.
Alltid Oavsett.
-
Såg att TV10 sänder Djurgården-Bern den 17 augusti, förhoppningvis dyker det upp ännu fler matcher i tablån 

Hur ser DIF's försäsongsmatchande ut? Vore bra om laget hade en rejäl genomkörare som match innan European Trophy drog igång, typ en match mot AIK eller så som får laget på fötter och publik som tänder till.
Vilka krav är rimliga att ställa på DIF i årets European Trophy, jag menar tidigare tycker jag ofta svenska ES-lag haussats och det har talats om vilka lag som ska gå till final o.s.v. sen har det visat sig att lagen i Schweiz och Tyskland har lagt beslag på finalplatserna.
DIF nu som allsvenskt lag, innebär det då stortorsk i European trophy eller kommer laget kunna stå upp?
Vilka krav är rimliga att ställa på DIF i årets European Trophy, jag menar tidigare tycker jag ofta svenska ES-lag haussats och det har talats om vilka lag som ska gå till final o.s.v. sen har det visat sig att lagen i Schweiz och Tyskland har lagt beslag på finalplatserna.
DIF nu som allsvenskt lag, innebär det då stortorsk i European trophy eller kommer laget kunna stå upp?
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- SirDIFalot
http://www.difhockey.se/seasonKagen skrev:Hur ser DIF's försäsongsmatchande ut? Vore bra om laget hade en rejäl genomkörare som match innan European Trophy drog igång, typ en match mot AIK eller så som får laget på fötter och publik som tänder till.
European Trophy är vår försäsong. Vi behöver ingen försäsong till försäsongen.
Jag tror inte vi ska ha höga krav alls. Vi har hälften så dyrt lag som förra året men motståndarna håller väl fortfarande samma klass.
Expert.
Tror att vi kommer vara ganska bra här faktiskt. Många unga som vill visa upp sig och flera av dom äldre likt Ölvestad lär vara riktigt taggade i början av säsongen. Samtidigt går vissa lag på halvfart.
Född till sportchef.
Nu skrev jag inte försäsong, utan jag frågade om DIF hade en match innan ET, vilket svaret ju var nej på. Jag anser fortfarande att det vore bra om DIF haft det eftersom det väldigt ofta brukar visa sig att det lag som hunnit med att spela en match nästan alltid slår det lag som spelar sin premiärmatch.SirDIFalot skrev: European Trophy är vår försäsong. Vi behöver ingen försäsong till försäsongen.
Kolla t.ex på när elitserien inleder med en utbruten match som premiär för att sedan spela full ordinarie premiäromgång. De där båda lagen som spelat en match redan brukar väldigt ofta dra det längsta strået.
NT är ju ändå prestige, DIF syns i Europa och det är inte någon lokal Claes Ohlsson cup i Dalarna. En match mot SSK eller AIK ett par dagar innan matchen mot Bern hade nog gett DIF bättre chanser.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
Vi har chans att tjäna lite pengar om vi går långt i ET. Det bör betraktas som mer än försäsong tycker i alla fall jag...
Nu är jag ingen superexpert men om man kollar lite snabbt på de schweiziska lagen vi möter om två veckor så bör vi ha en chans tycker jag nog!
Bern: http://eliteprospects.com/team.php?team=108&year0=2013 3+.
Många schweizare i laget, kryddat med kompetenta kanadensare samt Nicky D. Ett lag som skulle kunna ta sig till slutspel i Elitserien men skulle få svårt att gå långt. Vi möter dem på hemmaplan i första matchen och har en hyfsad chans att vinna.
Gotteron: http://eliteprospects.com/team.php?team=111&year0=2013 3.
Inte riktigt lika bra som Bern kanske, men ändå ett kompetent lag. Det här är kanske vår största chans till seger bland alla lag i gruppen.
Nu är jag ingen superexpert men om man kollar lite snabbt på de schweiziska lagen vi möter om två veckor så bör vi ha en chans tycker jag nog!
Bern: http://eliteprospects.com/team.php?team=108&year0=2013 3+.
Många schweizare i laget, kryddat med kompetenta kanadensare samt Nicky D. Ett lag som skulle kunna ta sig till slutspel i Elitserien men skulle få svårt att gå långt. Vi möter dem på hemmaplan i första matchen och har en hyfsad chans att vinna.
Gotteron: http://eliteprospects.com/team.php?team=111&year0=2013 3.
Inte riktigt lika bra som Bern kanske, men ändå ett kompetent lag. Det här är kanske vår största chans till seger bland alla lag i gruppen.
pulverapa skrev:Vi har chans att tjäna lite pengar om vi går långt i ET. Det bör betraktas som mer än försäsong tycker i alla fall jag...

Kl 20.00, söndagen den 16:e december i år, har vi svaret på om vi blir €360,000 rikare!
Vi vann Nordic Trophy 2009 så nu är det dags för European Trophy 2012!

- Lakrisal
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Well, vinnaren får inte hela prispotten 360,000 euro. Det delas ut till de som går till finalspelet, vinnaren får runt 70-75k euro om jag inte missminner mig.
Inte helt fel för vad, 12 matcher(?), dock
Inte helt fel för vad, 12 matcher(?), dock
Jag och två vänner. Ska även gå på lördag med en vän.18DIF91 skrev:Några som skall gå nu på matchen mot Bern?