Slutspelet 11/12

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av Salas »

Aik hockey berör knappt. Det är en förening med ett lag som spelar sjyst och väldigt fair, dom har en härlig mix i laget och spelar en underhållande hockey. Deras fans gör inte mycket väsen av sig, och lite annat därtill. Att slå aik är alltid skönt, men något tokhat mot aik hockey känner jag verkligen inte. Ser ingen anledning till att göra det.

Föreningar som sköter sig och inte har massa svin i laget kan jag ända acceptera en liten framgång för. Lag som Luleå däremot, fyfan. Det finns inget värre än spelare som Chris Abbott, och han drar hela Luleå över kanten. Försvinner han från Luleå hejar jag på Luleå, men så länge chansen att få se hans äckliga tryne existerar så ser jag hellre att Luleå åker ut så att den risken tas bort.
SirDIFalot skrev:Sorry, men det verkar alltså finnas en grupp här som sitter och håller på aik mot Luleå?

Alltså... visst tyck vad ni vill men det är sånt jag personligen skäms över som Djurgårdare.

Bild
Sånt som jag skäms över är personer som inte respekterar att andra människor inte resonerar precis som man själv gör. Alla tycker olika, lev med det. Jag hatar inte något jävligt mycket såvida det inte finns skäl för det. Aik hockey har inte gjort skäl för det. Aik fotboll däremot, det är en helt annan femma. Den föreningen är äcklig från topp till tå, men att jämföra aik fotboll och aik hockey är bara löjligt. Det är som att jämföra Djurgården Hockey med Djurgården Innebandy.
Aik hockey i sig hatar jag mer än Luleå, givetvis, men en kille som Chris Abbot äcklar mig mer än hela aik hockey. Finns inget värre än spelare som medvetet försöker skada motståndare.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:Aik hockey berör knappt. Det är en förening med ett lag som spelar sjyst och väldigt fair, dom har en härlig mix i laget och spelar en underhållande hockey. Deras fans gör inte mycket väsen av sig, och lite annat därtill. Att slå aik är alltid skönt, men något tokhat mot aik hockey känner jag verkligen inte. Ser ingen anledning till att göra det.

Föreningar som sköter sig och inte har massa svin i laget kan jag ända acceptera en liten framgång för. Lag som Luleå däremot, fyfan. Det finns inget värre än spelare som Chris Abbott, och han drar hela Luleå över kanten. Försvinner han från Luleå hejar jag på Luleå, men så länge chansen att få se hans äckliga tryne existerar så ser jag hellre att Luleå åker ut så att den risken tas bort.
SirDIFalot skrev:Sorry, men det verkar alltså finnas en grupp här som sitter och håller på aik mot Luleå?

Alltså... visst tyck vad ni vill men det är sånt jag personligen skäms över som Djurgårdare.

Bild
Sånt som jag skäms över är personer som inte respekterar att andra människor inte resonerar precis som man själv gör. Alla tycker olika, lev med det. Jag hatar inte något jävligt mycket såvida det inte finns skäl för det. Aik hockey har inte gjort skäl för det. Aik fotboll däremot, det är en helt annan femma. Den föreningen är äcklig från topp till tå, men att jämföra aik fotboll och aik hockey är bara löjligt. Det är som att jämföra Djurgården Hockey med Djurgården Innebandy.
Aik hockey i sig hatar jag mer än Luleå, givetvis, men en kille som Chris Abbot äcklar mig mer än hela aik hockey. Finns inget värre än spelare som medvetet försöker skada motståndare.
aik är aik. DIF är DIF. Spelar ingen roll vilken sport.
Fattar inte att du, som Djurgårdare kan sitta och hoppas på att aik vinner över Luleå. Skärp dig.
Visst är Luleå också äckliga, men inte i närheten av vad asen från förorten är.
DIF!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Självklart håller man på Luleå mot råttorna, hur fan kan man önska dom ens minsta lilla framgång?
Själv ska jag sitta och hejja fram Luleå i soffan imorgon och skrika varje gång dom gör mål.

Heja Luleå!
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

MäCktigt drag i Skandinavium. Pinsamt.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:aik är aik. DIF är DIF. Spelar ingen roll vilken sport.
Inbilla dig det du om det är vad du vill, men du har fel, och det vet du om. T.ex. aik innebandy väcker lika lite känslor som BIK Karlskoga gör för min del, och jag tvivlar att det är annorlunda för din del. Jag bryr mig om Djurgården Hockey och Fotboll, i övrigt väcker de övriga Djurgårdsföreningarna absolut noll känslor hos mig.

Aik hockey är absolut något avskyvärt, dock lååååångt ifrån lika avskyvärt som aik fotboll. Aik hockey har en ordentlig attityd utåt och agerar seriöst, till skillnad från aik fotboll, en förening med pajasar rakt igenom som gnäller, tjurar och har den ena och den andra åsikten om allt och alla, trots att allt som dom säger slår tillbaka på dom i ansiktet. Att aik fotboll dessutom har Sveriges vidrigaste supportrar gör inte saken bättre. Aiks hockeysupportrar är få till mängden, och de som bryr sig är inte så särskilt dryga skulle jag påstå, åtminstone om man jämför dom med mupparna till fotbollssupportrar.

Stängs Abbott av i 10 matcher får Luleå gärna slå ut aik, men blir det 2-3 matcher (vilket det inte kommer bli förvisso, men ändå), så hoppas jag att Luleå ryker, för att jag vill inte se Abbottsystern fira en gång till den här säsongen, även om det blir på bekostadnad av att aik tar sig till semi. Där får dom i så fall gärna ryka med 4-0 i matcher om dom tar sig dit.

Lag kan man ogilla rejält, men det finns enbart två lag som jag ordagrant kan påstå att jag verkligen HATAR, och det är Aik fotboll och Barcelona. Däremot finns det en hel drös med spelare som jag hatar något enormt och blir äcklad av, bland annat Martin Thörnberg, Chris Abbott och Nigel De Jong, för att nämna några.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Fattar inte att du, som Djurgårdare kan sitta och hoppas på att aik vinner över Luleå. Skärp dig.
Så dig kvittar det om Bajen stannar i superettan då?
Ser gärna att dom går upp med och det blir mer pengar till DIF.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Bjurre skrev:
Så dig kvittar det om Bajen stannar i superettan då?
Ser gärna att dom går upp med och det blir mer pengar till DIF.
Självklart vill jag att bajen stannar i superettan.
DIF!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Daniel942 skrev:Självklart vill jag att bajen stannar i superettan.
Haha, ja, jag är väl lite olik vissa här på forumet uppenbarligen. Jag ser mer än gärna att Bajen går upp, pga att vi får två till derbyn varje säsong varav ett av dessa genererar i ett x antal miljoner/säsong. Dessutom stärks Stockholmsfotbollen av det, och hela allsvenskan, som i övrigt är lika tråkig som en grå sten, blir lite mer intressant.

Bajen i allsvenskan - Djurgården Fotboll en stor ekonomisk vinnare.

Jag ser alltid till Djurgårdens bästa, och låter inte hatet vara större än kärleken till ens egen klubb. Sen så undrar jag helt ärligt hur man ens kan hata Hammarby? För mig är det helt obegripligt, att man kan hata en klubb, så misslyckad som Hammarby. Jag förstår det verkligen inte. Det är bara en sorglig förening, och det är bara något som man skrattar åt. Jag har svårt att ta dom på allvar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

"Hej och välkomna till ännu ett avsnitt av "Vem är mest Djurgårdare?", där Djurgårdsfans som utstått sociala påfrestningar av personer med sympatier för aik drabbas samman i en hetsk debatt med djurgårdare som försöker förmedla att aktioner är det som definerar en person, och inte klubbtillhörighet.

I ena hörnan har vi SirDIFalot, en yngling vars skoltid präglades av uppnosiga hormonstinna aik-tonåringar. Han tog det FÖR SERIÖST och anslöt sig till ett kompisgäng med samma klubbtillhörighet. Tillsammans började de kanalisera sin ilska mot de rivaliserande ynglingarna och tillhörande idrottsförening för att klara av tonåren.

Vi ska släppa in hans motståndare strax, men först, SirDIF, ska vi låta dig förklara varför DU är mest Djurgårdare. Varsågod."
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

DIF_Soldier skrev:"Hej och välkomna till ännu ett avsnitt av "Vem är mest Djurgårdare?", där Djurgårdsfans som utstått sociala påfrestningar av personer med sympatier för aik drabbas samman i en hetsk debatt med djurgårdare som försöker förmedla att aktioner är det som definerar en person, och inte klubbtillhörighet.

I ena hörnan har vi SirDIFalot, en yngling vars skoltid präglades av uppnosiga hormonstinna aik-tonåringar. Han tog det FÖR SERIÖST och anslöt sig till ett kompisgäng med samma klubbtillhörighet. Tillsammans började de kanalisera sin ilska mot de rivaliserande ynglingarna och tillhörande idrottsförening för att klara av tonåren.

Vi ska släppa in hans motståndare strax, men först, SirDIF, ska vi låta dig förklara varför DU är mest Djurgårdare. Varsågod."

Sitter du på stream till detta program? Skulle gärna vilja se det.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Djurgårdare mer lagda åt hockey bryr sig inte nämnvärt om aik. Rivaliteten är helt enkelt inte lika påtaglig som i fotboll. Personligen önskar jag dock luleå all lycka i kvartsfinalen. En jag inte tål är j. lundqvist. Usch vilken vidrig spelare. Hur kan man flytta till götet och gilla stan? Sätter aldrig min fot i götet igen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:"Hej och välkomna till ännu ett avsnitt av "Vem är mest Djurgårdare?", där Djurgårdsfans som utstått sociala påfrestningar av personer med sympatier för aik drabbas samman i en hetsk debatt med djurgårdare som försöker förmedla att aktioner är det som definerar en person, och inte klubbtillhörighet.

Fast nu har väl ändå ingen påstått att man är mer Djurgårdare än någon annan i det här fallet? Diskussionen handlade om vad man känner för våra ärkefiender från Solna.
Användarvisningsbild
minalman

Slutspelet 11/12

Inlägg av minalman »

Så länge vi klår gnaget är det kul att de finns. När de under någon period råkat få ihop sin grejor och komma före oss i serien låtsas jag som om de inte finns. Men de ska fan inte stjäla någon energi av mig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:

Fast nu har väl ändå ingen påstått att man är mer Djurgårdare än någon annan i det här fallet? Diskussionen handlade om vad man känner för våra ärkefiender från Solna.
Du vet lika väl som jag att det angränsar till det.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Önskar många Aik-spelare lycka till. Många är duktiga spelare, med en jävla inställning för skölden. Något jag önskat att vi haft i vårat lag. Ser man även till ett program som 08 Hockey så ser man dessutom en ödmjukhet som är svår att se i en fotbollsspelare ifrån Solna. Supportrarna å andra sidan är i stort sett lika äckliga. Undantaget Robin Fomin i 08 som är förjävla intressant att lyssna på. Tror även i hockey att de är en av norra europas största föreningar och att varenda jävla kotte vill tillhöra dem. Skämmes, usch!

Det jag vill ha sagt är att alla har rätt till sina egna åsikter men måste säga att Aik-spelarna är förjävla bra och går inte att inte imponeras över dem. Svårt att känna hat mot någon av dem faktiskt, undantaget Gynge, men det är mest för att han är så störande skicklig på det han gör. Men förstår verkligen vad Salas menar. Abbott är en av Elitseriens äckligaste människa. Önskar honom en karriärsavslutande skada, absolut. Har också fått ett enormt hat för Kenta Johansson i Frölunda för hans extrema enögdhet och gnällande. Det var då fan vad det var synd om Frölunda hela tiden den här säsongen, men när Tolsa försökte döda DIFare då var det "överdrivet". Jävla tomte kom aldrig tillbaka till DIF!
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar