Djurgårdens IF - Modo 3/3 2012
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Modo 3/3 2012
OJ känns bra nervöst redan.Brukar ha nån känsla före match men detta kan sluta hur som helst. Blir med tunga steg man går till hovet idag. Men det är inte över innan the fat lady sings:)
-
Hoppas vi kan få in mer än en puck idag. Det är klart att det inte ger några pinnar när vi endast gör 1 (ett!) per match under 60 min. Kasst!
- antti-pekka
- Medlem: Ja, ständig medlem
Helt sjukt att hoppas att detta blir den sista hemmamatchen för säsongen. Klarar vi oss undan kvalspel känns det som att vi vunnit något trots att hela säsongen ändå är ett stort misslyckande.
Om nervositet och lite annat på länk: http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/20 ... ervositet/
Om nervositet och lite annat på länk: http://nyheter24.se/blogg/djurgarden/20 ... ervositet/
- -daniel-
Ja...realistisk var ordet.Struten skrev:Måste nog vara det. Blev väldigt överraskad över den optimismen som infann sig vid den första meningen. Dina inlägg har ju på senaste tiden varit lite väl...-daniel- skrev:På något sjukt sätt tror jag det här ordnar sig till slut.
Vet inte om det är alkoholen som talar nu men ändå...
Vad ska man säga? Realistiska![]()
Just say'in.
Tror fortfarande vi har en relativt god möjlighet att vinna dagens match, men räcker det? Tveksamt.
Snälla ge oss 3p idag.
Kämpa och slit och ge aldrig upp under de 60 min, alltså för en gång skull under denna säsong så visa Djurgårdsandan.
Och är det inte för mycket begärt hockeygudarna så sänk lhc och Växjö så även Växjö blir indraget i kvalstriden inför sista omgången.
Amen!
Kämpa och slit och ge aldrig upp under de 60 min, alltså för en gång skull under denna säsong så visa Djurgårdsandan.
Och är det inte för mycket begärt hockeygudarna så sänk lhc och Växjö så även Växjö blir indraget i kvalstriden inför sista omgången.
Amen!
There is no I in TEAM!!!!
Håller med...laget är i dag som ungdomar i ett slumgetto. : Inget hopp om framtiden,ingen tro på samhället (i detta fall sportchefen och föreningen), utdömda av alla ,det enda som finns kvar är att beväpna sig och råna för att överleva.Bigge skrev:Snälla ge oss 3p idag.
Amen!
Idag MÅSTE hjärtat fram!!! Det handlar om att överleva.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Fyfan va jag mår piss. Skitmatch. ÅNGEST
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Grundförutsättning för att "HJÄRTAT ska fram idag."
* Det måste finnas ett HJÄRTA
* Det måste finnas en basal, grundläggande inställning att Laget går före Jaget.
* Det måste finnas hårdhet, obeveklighet och en kall ursinnighet. Sådant som ÄR elit.
Drönare kommer undan med mindre. DIF Hockey gör det inte.
Förutsättningar inför dagens match (utan ett mirakel i form av ovastående ingredienser, en Matte Carlsson i målform samt en Tjärna Jr framför kassen i varje jävla tillfälle): Inget vidare va?!
Tippar att vi släpper in fler än tre (gissade 8 i början av tråden) och att vi inte gör mål framåt. Vi förlorar detta, så är min ärliga känsla. Min tro, mitt hopp ser annorlunda ut men det är absolut meningslöst att vädra dessa utopier nu. Om mina dolda förhoppningar/önskningar besannas kommer jag att skratta och vara lycklig. Detta sparar jag till senare.
Tippar: DIF 0 - 3 (eller upp till
MODO
* Det måste finnas ett HJÄRTA
* Det måste finnas en basal, grundläggande inställning att Laget går före Jaget.
* Det måste finnas hårdhet, obeveklighet och en kall ursinnighet. Sådant som ÄR elit.
Drönare kommer undan med mindre. DIF Hockey gör det inte.
Förutsättningar inför dagens match (utan ett mirakel i form av ovastående ingredienser, en Matte Carlsson i målform samt en Tjärna Jr framför kassen i varje jävla tillfälle): Inget vidare va?!
Tippar att vi släpper in fler än tre (gissade 8 i början av tråden) och att vi inte gör mål framåt. Vi förlorar detta, så är min ärliga känsla. Min tro, mitt hopp ser annorlunda ut men det är absolut meningslöst att vädra dessa utopier nu. Om mina dolda förhoppningar/önskningar besannas kommer jag att skratta och vara lycklig. Detta sparar jag till senare.
Tippar: DIF 0 - 3 (eller upp till

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Vet någon här om kioskerna på Hovet säljer Losec eller någon annan magsårsmedicin? Om inte så borde de nog göra det idag. Storsäljare!
Senast redigerad av PNY den 2012-03-03 11:53:46, redigerad totalt 1 gånger.
-
Måste säga att Bob Dylan håller fruktansvärt hög klass på MTV-Unplugged konserten. Både röstmässigt, spelmässigt och låtmässigt.
(Innan inlägget tas bort kan jag meddela att det är såhär jag hanterar den här säsongen. Järlan taktiken, huvudet i sanden, det jag inte ser, existerar inte)
Tyvärr måste jag se skiten på plats då jag måste hämta en polare i Sthlm och han insisterat på att dra med mig
(Innan inlägget tas bort kan jag meddela att det är såhär jag hanterar den här säsongen. Järlan taktiken, huvudet i sanden, det jag inte ser, existerar inte)
Tyvärr måste jag se skiten på plats då jag måste hämta en polare i Sthlm och han insisterat på att dra med mig

100% DJURGÅRDSJ***L
Inlägget tas inte bort. Det är helt OK. Inga regelbrott vad jag kan se. JJ-tactics applied.Jockmaniac skrev:Måste säga att Bob Dylan håller fruktansvärt hög klass på MTV-Unplugged konserten. Både röstmässigt, spelmässigt och låtmässigt.
DIF-Modo 1-3
Skott: 14-59
Publik: 8094
Samtidigt som LHC tar tre säkra poäng på hemmaplan, kammar vi noll. Janne Järlefelt vägrar dock inse fakta och tror fortfarande att skeppet skall vända.
- Det är ju fyra poäng upp till LHC på säker mark, med en match kvar att spela, men det skall inte stoppa oss. Vi har en bra känsla i gruppen och nuvarande lag är alldeles för bra för att spela Kvalserien. Därför är jag övertygad om att vi ligger på en stabil tiondeplats när serien summeras på tisdag, säger Jan innan han rusar vidare till det smörgåsbord som står dukat i matsalen på Hägerstens Bingokollektiv.
Skott: 14-59
Publik: 8094
Samtidigt som LHC tar tre säkra poäng på hemmaplan, kammar vi noll. Janne Järlefelt vägrar dock inse fakta och tror fortfarande att skeppet skall vända.
- Det är ju fyra poäng upp till LHC på säker mark, med en match kvar att spela, men det skall inte stoppa oss. Vi har en bra känsla i gruppen och nuvarande lag är alldeles för bra för att spela Kvalserien. Därför är jag övertygad om att vi ligger på en stabil tiondeplats när serien summeras på tisdag, säger Jan innan han rusar vidare till det smörgåsbord som står dukat i matsalen på Hägerstens Bingokollektiv.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Nummer19
Är rädd för att vi kommer torska i eftermiddag. Modo har en spets som vi inte ens är i närheten av. Vi får hoppas på att Linköping torskar mot hv helt enkelt...
1-4
1-4
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Jag tycker det är stor vår-humor-speziale att vissa tror vi kommer göra mål!
Ska vi gissa målskytt?
Jag speziale-gissar på:
Almtorp, styrning med knät.

Ska vi gissa målskytt?
Jag speziale-gissar på:
Almtorp, styrning med knät.
Otaggad som fan, nu vinner vi!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.