Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av sensei »

Henkos skrev:Jävla snack om Wikegard I var o varannan tråd. Gillar han som person men vad har han lyckats med som tränare? Inte ett skit.

Ne, han passar bra som expert i studion.

Sent from my HTC Legend using Tapatalk
Tagit väsby upp till elitserien
Vart sekunder från att vinna ES

..och säkert mer som jag inte har koll på.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
diffarn1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diffarn1 »

Men han är så sjukt bra på tv så jag ser honom hellre där ändå. I stort sett den enda bra expert kommentatorn i Sverige.
Användarvisningsbild
Tibbe
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Tibbe »

Wikegård skulle vara mer än välkommen! Sen är ju bara frågan om vi skulle ha råd med det...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Re: Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Ren jävla idioti. Den som tycker vår backbesättning är stark är riktigt okunnig. Den är långt ifrån bra.
Fast på förhand (och på det berömda pappret) var vår backbesättning ruskigt stark, en av de bättre vi haft enligt mig. Kan ju bara säga att förväntningarna inte riktigt infriats, och nöja mig med det.
#78 var nog flisan i ögat vad gäller backsidan. Har visat sig befogad oro.

Daniel: Tycker inte vi hade en bra backbesättning före start. Och nu efterhand har den bara visat sig vara sämre än förväntat.
Boumedienne visade förra året vad han går för, såg inte honom som något plus före seriepremiären.
Kyle: Var bättre förra vistelsen men jag har inte stämt in i tidigare hyllningar. Vek närkampsspelare både förr och nu.
Claesson: Har inte imponerat på mig på något sätt, vare sig ifjol eller i år.

Då återstår Tjärna, Printz och Honken. Men 3 bra backar räcker inte.

Men visst, kanske den bästa backbesättningen vi haft på några år (på papperet). Men det säger å andra sidan ingenting. Vi saknar minst 2 stabila tvåvägsbackar innan vi kan vara nöjda.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
swallat

Re: Re: Vår coachsituation / Hardy i synnerhet

Inlägg av swallat »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Ren jävla idioti. Den som tycker vår backbesättning är stark är riktigt okunnig. Den är långt ifrån bra.
Fast på förhand (och på det berömda pappret) var vår backbesättning ruskigt stark, en av de bättre vi haft enligt mig. Kan ju bara säga att förväntningarna inte riktigt infriats, och nöja mig med det.
#78 var nog flisan i ögat vad gäller backsidan. Har visat sig befogad oro.

Daniel: Tycker inte vi hade en bra backbesättning före start. Och nu efterhand har den bara visat sig vara sämre än förväntat.
Boumedienne visade förra året vad han går för, såg inte honom som något plus före seriepremiären.
Kyle: Var bättre förra vistelsen men jag har inte stämt in i tidigare hyllningar. Vek närkampsspelare både förr och nu.
Claesson: Har inte imponerat på mig på något sätt, vare sig ifjol eller i år.

Då återstår Tjärna, Printz och Honken. Men 3 bra backar räcker inte.

Men visst, kanske den bästa backbesättningen vi haft på några år (på papperet). Men det säger å andra sidan ingenting. Vi saknar minst 2 stabila tvåvägsbackar innan vi kan vara nöjda.
det som gör mig förbannad är att man BORDE kunna lägga till DumBom som en bra back för när han är bra(för sällan) är han riktigt jävla bra men sen att förmodligen är seriens sämsta back när han har en dålig dag (för ofta) är jävligt synd, han har potensial men det fungerar bara inte
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Hardy till president! :)
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Stocky skrev:Hardy till president! :)

Ja, en förnedrande förlust mot råttorna var kanske det bästa som kunde hända, all negativ fokus från fans och media ger laget och tränare en väckarklocka. Avvaktar med hans president nominering några omgångar till dock.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Häxjakt FTW!

Finns inte bara EN orsak till att det går så sketet som det går just nu, att skylla allting på endast en människa är bara rent jävla korkat.

Finns det någon som har några gyllene exempel på tränarbyten mitt under pågående säsong? Ge mig gärna namn på lag på elitnivå som vunnit guld eller kommit till slutspel tack vare tränarbyte mitt under brinnande säsong.

Tror inte direkt det blir ett överflöd av exempel.

Tycker också att Hardy varit väldigt passiv, och kan hålla med i kritiken av hans plan. Finns lixom ingen "Plan B" med honom som det känns. Dock så tror jag inte att byta ut honom skulle direkt ändra på något. Ny tränare skulle innebära nytt spelsystem, och nya rutiner, sånt tar tid att nöta in också.

Nästa säsong är ju en annan femma.

Varför måste vi nödvändigtvis ha inhemska alternativ? Kunde vara intressant kanske med transatlantiska alternativ - om man nu kan få tag på någon som skulle vara intresserad.
Alltid Oavsett.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Borde inte den här tråden låsts och raderats vid det här laget?
Avgå Jocke.
Gneblon

Inlägg av Gneblon »

18DIF91 skrev:Häxjakt FTW!

Finns inte bara EN orsak till att det går så sketet som det går just nu, att skylla allting på endast en människa är bara rent jävla korkat.

Finns det någon som har några gyllene exempel på tränarbyten mitt under pågående säsong? Ge mig gärna namn på lag på elitnivå som vunnit guld eller kommit till slutspel tack vare tränarbyte mitt under brinnande säsong.

Tror inte direkt det blir ett överflöd av exempel.

Tycker också att Hardy varit väldigt passiv, och kan hålla med i kritiken av hans plan. Finns lixom ingen "Plan B" med honom som det känns. Dock så tror jag inte att byta ut honom skulle direkt ändra på något. Ny tränare skulle innebära nytt spelsystem, och nya rutiner, sånt tar tid att nöta in också.

Nästa säsong är ju en annan femma.

Varför måste vi nödvändigtvis ha inhemska alternativ? Kunde vara intressant kanske med transatlantiska alternativ - om man nu kan få tag på någon som skulle vara intresserad.
Dan Bylsma - Pengeuins -09 gick det ganska bra för... Bara ett snabbt exempel...
men jag tror som jag sa i en annan tråd att det här kan ha varit väckarklockan... För det här var precis så man vill se laget uppträda. Hade t.o.m kunna ta en förlust bara dom hade kämpat såhär som idag.
Mash

Inlägg av Mash »

Bara ge er. Visst, Hardy har skruvat till det ordentligt men vad jag anser så är Hardy kapabel att reda ut det också. Hur förbannad jag än må ha varit efter derbyt i måndags så var inte allt Hardys fel, visst spelarna tycker uppenbarligen inte om hans coachning men vad gör ni saken bättre att sitta och gnälla om den på ett forum?

Hardy kommer förbli sittande, oavsett om ni giller det eller ej. Så är det, och det är bara att gilla läget.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mash skrev:Bara ge er. Visst, Hardy har skruvat till det ordentligt men vad jag anser så är Hardy kapabel att reda ut det också. Hur förbannad jag än må ha varit efter derbyt i måndags så var inte allt Hardys fel, visst spelarna tycker uppenbarligen inte om hans coachning men vad gör ni saken bättre att sitta och gnälla om den på ett forum?

Hardy kommer förbli sittande, oavsett om ni giller det eller ej. Så är det, och det är bara att gilla läget.
Du får nog gilla läget själv, det finns människor som tröttnat på den respektlösa och nonchalanta stilen mot oss supportrar. Tillsammans med 1,5 år av underprestation och 3 fullständigt makabra derbyförluster så vore det naivt att tro att alla ska vara nöjda och glada.

Ord som revansch efter kvällens match gör mig bara mer förbannad, det här var ingen jävla revansch. Måndagen är långt ifrån glömd.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AMMC skrev:
Mash skrev:Bara ge er. Visst, Hardy har skruvat till det ordentligt men vad jag anser så är Hardy kapabel att reda ut det också. Hur förbannad jag än må ha varit efter derbyt i måndags så var inte allt Hardys fel, visst spelarna tycker uppenbarligen inte om hans coachning men vad gör ni saken bättre att sitta och gnälla om den på ett forum?

Du får nog gilla läget själv, det finns människor som tröttnat på den respektlösa och nonchalanta stilen mot oss supportrar. Tillsammans med 1,5 år av underprestation och 3 fullständigt makabra derbyförluster så vore det naivt att tro att alla ska vara nöjda och glada.

Ord som revansch efter kvällens match gör mig bara mer förbannad, det här var ingen jävla revansch. Måndagen är långt ifrån glömd.
Väl talat. Men det är nog många som efter denna seger tycker att allt är frid och fröjd. Visst, vi vann och spelade bra mot ett rejält skadedrabbat FBK. Men det är första 3 poängaren på 9 matcher så jag är då långt ifrån frälst. Fortfarande är vi så här långt ett stort fiasko.

0-5 mot gnaget är inget man bara glömmer.......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:0-5 mot gnaget är inget man bara glömmer.......
Jodå, det är inte så svårt. Jag har lagt den skitmatchen bakom mig sedan ett dygn tillbaka, för att det var en så pissig match på alla sätt och vis så att den inte förtjänar att få någon tid i mina tankar.
"Shit happends", som Mark Owuya sa. Det är bara att glömma och gå vidare, och sedan vinna de tre resterande derbyna som är kvar att spela.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag tycker det är äckligt att alla är så jävla glada och uppåt efter en jävla vinst. Vi har spelat fittuselt så gott som hela säsongen (bara en match mot Linköping och Färjestadsmatchen idag som varit bra), och bara för att vi vinner EN jävla match så är allt frid och fröjd?

På fredag (VEM FAN HAR BESTÄMT ATT VI SKA LIRA FREDAGSMATCHER? avgå) så kommer vi att spela lika jävla dåligt som vanligt. Hardy kommer mest bara att spela hänga gubbe med sig själv i sitt anteckningsblock. Vi vann idag för att Jimmie, Otto och Mackan var så jävla förbannade efter derbytorsken, inte för att Hardy hade dragit upp något mästerknep ur ärmen.

Fan, visa hjärta Hardy. Testa göra en sur min när moståndarlaget gör mål.
Skriv svar