K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
helgonet
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av helgonet »

:evil:

Nu åker jag upp till norrland, vi ses i eftermiddag!
AussieJaz

Inlägg av AussieJaz »

Nu kör vi grabbar. Måstematch i Coop Arena.
Alltid, Oavsett - Förevigt Djurgården!!
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av -daniel- »

Det finns inget annat än vinst idag. Hoppas alla kramar ut det allra sista ur kroppen för att knipa en seger, det är liksom sista chansen nu.

Kom igen nu DIF, visa att ni kan knäcka Luleå och deras Berlinmursförsvar. Riv & krossa muren! Sätt press på backarna. Kör över Nilsson. Gör vad som krävs.

Snälla?
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev:Nu är man påväg till luleå!

Hälsar att ölen smakar gott.
15 timmar upp - Match - 15 timmar ner.
Undrar om ölen smakar lika gott på vägen hem. :-)

Känns som att det kommer vara ett fräscht gäng som stiger av bussen.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så, Sista chansen denna lördag.
Som match 1& 2 sett ut så måste vi ta denna match för ett 0-3 underläge kommer bli en alltför tuff uppgift för ett DIF som känns hyfsat ur form för tillfället.
Visst kan vi rent kosmetiskt snygga till det på måndag men matchserien kommer vara stängd vid en förlust ikväll.
Tror & hoppas att alla i DIF inser det & gör en sista kraftmobilisering, ett ledningsmål är nog ett måste.

Som nån annan var inne på tidigare i en annan tråd så har DIF historiskt sett bara vunnit/gått vidare/tagit guld när man varit mycket bättre än sina motståndare.
Finns givetvis ett & annat undantag som alltid men för det mesta, om det blir en jämn och tät batalj spelmässigt då går DIF aldrig vidare.
Vi har genom åren alltid haft svårt att omsätta spelövertag i gjorda mål & motståndarna framstår oftast som jävligt retsamt effektiva, per 2 senast var en typisk DIF-slutspelsperiod.

Har redan påbörjat sorgearbetet lite i förväg & det känns mest tomt.

MEEEEEEEEEEEEEn DIF visade redan tidigt denna säsong att detta lagbygge inte är i närheten av att vara komplett.
Om vi sedan adderar skador på nyckelspelare, att de övriga ledande spelare i laget är helt ur form och att Cehlin, Brodin, O.Eklund & i viss mån Krüger inte alls tagit det steg i utvecklingen som iaf jag hoppats på, ja då känns ett uttåg i en kvartsfinal i valstakt (1-2, 1-2, 1-2, 1-2) bara naturlig.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Äh, nu sparar vi negget till efter matchen. Vi har fortfarande en chans att vända det här... vi kanske kan ha lite flyt och istället för att retligt torska med 1-2 få in en (det handlar om EN jävla puck) mer än Luleå?

Inget tyder förvisso på det men jag hoppas verkligen samtliga inser att tåget håller på att gå nu. KRIGA nu för helvete DIF. Gör som ni när ni vände derbytrenden!

EDIT: haha "spara negget till efter matchen". Snacka om räkna med förlust innerst inne. :?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

-daniel- skrev:Äh, nu sparar vi negget till efter matchen. Vi har fortfarande en chans att vända det här... vi kanske kan ha lite flyt och istället för att retligt torska med 1-2 få in en (det handlar om EN jävla puck) mer än Luleå?

Inget tyder förvisso på det men jag hoppas verkligen samtliga inser att tåget håller på att gå nu. KRIGA nu för helvete DIF. Gör som ni när ni vände derbytrenden!

EDIT: haha "spara negget till efter matchen". Snacka om räkna med förlust innerst inne. :?

Haha...
Avslöjad

Äh, det där var ett sista desperat "skrockinlägg" från min sida.
Det brukar väldigt ofta gå bra för DIF då, man gör ju liksom vad man kan... :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Äh, nu sparar vi negget till efter matchen. Vi har fortfarande en chans att vända det här... vi kanske kan ha lite flyt och istället för att retligt torska med 1-2 få in en (det handlar om EN jävla puck) mer än Luleå?

Haha...
Avslöjad

Äh, det där var ett sista desperat "skrockinlägg" från min sida.
Det brukar väldigt ofta gå bra för DIF då, man gör ju liksom vad man kan... :wink:
Hehe jo....

Efter torsdagens match var jag helt urlakad och tom. Nu har det återigen byggts upp något slags hopp om att vi kan vända det här.

Börjar bli rejält nojig för stunden, jag får för mig massa "måsten" om att leta rätt på gamla kläder man hade när DIF vann någon viktig match, sitta på ett speciellt sätt i TV-fotöljen osv. Ja det har ju verkligen betydelse för matchens utgång! Verkligen. Känns som man får en rejäl psykisk störning när DIF spelar viktiga matcher. Fy fan vilket jävla psykfall jag låter som. :mrgreen:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

-daniel- skrev:
Hehe jo....

Efter torsdagens match var jag helt urlakad och tom. Nu har det återigen byggts upp något slags hopp om att vi kan vända det här.

Börjar bli rejält nojig för stunden, jag får för mig massa "måsten" om att leta rätt på gamla kläder man hade när DIF vann någon viktig match, sitta på ett speciellt sätt i TV-fotöljen osv. Ja det har ju verkligen betydelse för matchens utgång! Verkligen. Känns som man får en rejäl psykisk störning när DIF spelar viktiga matcher. Fy fan vilket jävla psykfall jag låter som. :mrgreen:

Haha.. :lol:
Skönt att se at man inte är ensamt psykfall iaf.

Jag brukar leta fram ett par gamla fula Nike träningsoverallbyxor, som dessutom måste sitta på ett speciellt ganska obekvämt sätt, då kan det faktsikt bli vinst.
:)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:
Hehe jo....

Haha.. :lol:
Skönt att se at man inte är ensamt psykfall iaf.

Jag brukar leta fram ett par gamla fula Nike träningsoverallbyxor, som dessutom måste sitta på ett speciellt ganska obekvämt sätt, då kan det faktsikt bli vinst.
:)
:lol:
Hahaha....det finns alltså fler som är lika sjuka? Herregud.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Skönt att man inte kan se matchen. Vågar inte tippa den heller. Vinn bara DIF.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

lajjnus skrev:Skönt att man inte kan se matchen. Vågar inte tippa den heller. Vinn bara DIF.
Tippade 20 spänn 6-0 till djurgårn! haha :D
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Sonen snart 7 år har hockey-cup idag.. idiotarrangörerna måste va sorkar...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Magnutz skrev:Sonen snart 7 år har hockey-cup idag.. idiotarrangörerna måste va sorkar...
Har du en smartphone kan du iallafall titta liverapporteringen medans han spelar!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Vinna eller försvinna, det är det här ishockey handlar om.

Djurgården har minst sagt blandat och gett i år, vi har haft en högstanivå som stundtals (om än sällan) liknat fjolårets, sedan har vi haft dippar som mest påminde om svarta november.

Idag går tåget till semifinalen, Luleå har redan köpt biljett i första klass men vi kan få åka med i godsvagnen om vi vinner idag. Vi har kniven på strupen och ikväll kommer vi att få se vad årets DIF verkligen går för.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar