Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
lajjnus

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 21/2 2011

Inlägg av lajjnus »

Mäklaren skrev:
Stulle skrev:Jag hoppas att Cehlin får hänga en kasse idag så han får lite mer självförtroende, ett steg i rätt riktning kan vara att skjuta innanför ramen istället för utanför ;)
Jag hoppas Cehlin sitter på bänken.
Håller nog med dig där. Cehlin har inte alls levt upp till mina förväntningar. Kanske kan en väckarklocka á la Nilson göra gott.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jockmaniac skrev:Värdelös med Hannula borta! Känns som han har varit på gång nu ett bra tag. Skönt att han är sjuk och inte skadad i alla fall om man ska försöka se det positivt.

Angående det Metal Machine skriver så känns det dumt att sära på backparen nu när det äntligen känns som vi fått lite stabilitet i laget. Vi har inte fyra nya femmor arje kväll och det tycker jag enbart är bra. Kör vidare med backparen, och det vore rent korkat att sära på Honken och Falk som just nu är en av Elitseriens bästa backpar. Fullständigt klockrena rätt igenom, bara hoppas att de fortsätter så.

Den enda möjliga förändringen jag kan tänka mig är att sätta Kronwall med Oscar Eklund och spela Boumedienne med Printz. Kan funka men känns för osäkert så jag väjer att låta bli :P

VINN
Jag håller med om att det är lite sent att börja röra i femmorna vid det här laget, men jag tycker att backparen (och i viss mån kedjorna) är felkonstruerade från början. Underbetyg till ledarna som inte har lyckats hitta rätt än. Holmqvist/Falk tycks emellertid fungera bra för tillfället, så det kan man ju behålla som det är. Kronwall/Eklund och Boumedienne/Printz skulle däremot vara väldigt intressant att testa. Fast det lär aldrig hända.
Caveman skrev:Oscar Eklund har ingen aning om vad blålinjen befinner sig. Tycker inte att han är direkt smidig, rörlig eller puckskicklig, bl.a så måste han vara en av dom lättaste att tackla. Tycker han är duktigt överskattad.
Det förvånar mig att du är av den uppfattningen. Jag tycker inte att Eklund ägnas särskilt mycket uppmärksamhet, så han är väl snarare underskattad om något. Jag tycker så åtminstone. Han borde få ett större förtroende. Det skulle göra honom gott.
janne08

Inlägg av janne08 »

Metal Machine skrev:Mycket viktig match detta. I kväll kan vi som nämnts säkra slutspelsplatsen i praktiken. Det känns bra att ha lite marginal ner till bottenträsket, även om jag tycker att vi egentligen bör blicka uppåt. Jag har sagt det förr: med det här laget ska Dif sluta topp 4. Tre poäng mot FHC och det är högst rimligt att nå dit. Så kör nu Dif - och vinn!

Om det stämmer att det kommer att bli mycket folk i kväll hoppas jag att det verkligen hörs genom Tv-rutan också. Själv ska jag göra mitt bästa för att bidra till det. Klackens insats har varit precis som lagets såhär långt den här säsongen: helt okej, men långt ifrån godkänd sett till den potential som finns. Så kom igen nu klacken!

Är det förresten någon mer än jag som tycker att det är fullständigt idiotiskt att envisas med att lira Kronwall och Printz tillsammans? Inte för att jag tycker att de har gjort bort sig, men om jag fick välja skulle Kronwall lira med någon mer offensivt skicklig back, någon som kompleterar honom bättre. Typ Holmqvist eller Boumedienne. Sedan förstår jag inte varför Oscar Eklund inte får lira PP. I mina ögon är han den mest puckskicklige backen i laget, och det är inte helt fel att ha på blålinjen i ett PP. Liten, smidig, rörlig, puckskicklig. Perfekt i PP. Men det kanske bara är jag?

För övrigt måste jag instämma med er övriga om att Mitman absolut inte har motsvarat ens de förhållandevis låga förväntningar som ställdes på honom före hans A-lagsdebut. Sörensen har inte heller varit sådär bra som jag hade hoppats att han skulle vara. Nej, jag tycker att det är dags att testa något nytt. Vad sägs om stekhete Pontus Åberg? Eller Gerard Hanson? Kanske Fredric Weigel? Det vore verkligen kul att se vad dessa tre skulle kunna göra på A-lagsnivå!

Om du inte tycker att dom har gjort bort sig, vad är det då som är idiotiskt ???

Att dela på Kronwall och Printz ser jag ingen anledning till, att Kronwall och Printz finns ihop ger Kronwall möjligheten att vara mer offensiv. Dessutom behöver vi minst ett backpar som är tunga och tuffa nog att hålla rent framför mål.

Det problem som uppstått är att det gått lite trögt för Kronwall senaste 5-6 matcherna och
vi känner inte riktigt igen honom från tidigare matcher. Men det är inget konstigt att man hamnar i en tillfällig svacka. Det kanske till och med är så att han har spelas för hårt.
Åh andra sidan så har ju Printz blixtrat till vid några tillfällen, som vid övertidsspelet mot AIK senast, man höll nästan på att ramla ur pinnstolen.

När Kronwall och Printz spelar som de ska tillhör de några av elitseriens bästa backpar.
De flesta lag i elitserien har stora problem med defensiva backar, det är en bristvara
ett ständigt ämne som tränarna klaga på i tv-intervjuer.
Om vi nu har en av ES:s defensivaste backar och en offensiv back med bra defensiv varför skall man ändra på det ????.
Det räcker bra med att Bom Bom förstör Oscars + - statistik. Vi behöver inte ett backpar till.

Nä låt backparen vara,
Möjligen skulle man bänka Bom Bom som enligt mig just för tillfället är DIF sämsta back :wink:
janne08

Inlägg av janne08 »

Nä nu är det dax att dra till Hovet :D
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Janne: Fast att "inte göra bort sig" kan ju betyda alltifrån "knappt godkänt" till "riktigt bra", åtminstone i min bok, och i det här fallet lutar det väl snarare åt det förstnämnda. Jag tycker att man ska använda våra två defensiva klippor till att balansera ut backparen istället. Bomedienne och Eklund är ju, som du säger, emellanåt riktigt risiga (i synnerhet Boumedienne), och att spela dem ihop med en varsin defensiv back skulle nog knappast skada. Annars håller jag med dig om att Boumedienne är lagets klart sämste back. Att han inte sparkades för länge sen övergår mitt förstånd. Han gjorde det bra under några matcher i mitten på säsongen, men annars har han mest varit en belastning för laget.
Användarvisningsbild
PNY
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av PNY »

30 Mark Owuya (GK)
39 Stefan Ridderwall (GK)

1:a
55 David Printz (LD)
24 Staffan Kronwall (RD)
34 Daniel Brodin (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)

2:a
78 Josef Boumedienne (LD)
15 Oscar Eklund (RD)
17 Mathias Tjärnqvist (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
41 Daniel Widing (RW)

3:e
16 Nichlas Falk (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
37 John Norman (LW)
33 Mika Zibanejad (CE)
29 Patrick Cehlin (RW)

4:e
14 Fredrik Claesson (RD)
21 Stefan Lassen (LW)
20 Christian Eklund (CE)
70 Mario Kempe (RW)
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Typiskt att vår bästa spelare ska vara sjuk. Hannula kommer betyda mycket för oss i slutspelet. Förövrigt dags för Widing att börja komma tillbaka till stimmet han var i för en månad sen. På sistone har han varit bland våra sämsta spelare.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Domare:
Patrik Sjöberg
Thomas Andersson
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

kotten skrev:Typiskt att vår bästa spelare ska vara sjuk. Hannula kommer betyda mycket för oss i slutspelet. Förövrigt dags för Widing att börja komma tillbaka till stimmet han var i för en månad sen. På sistone har han varit bland våra sämsta spelare.
Han krigar alltid, den gode Widing, men utdelning får han inte så ofta som han borde få. Det är dags att de enkla slinker in. Att stolpe ut byts mot stolpe in. Kom igen nu DIF. Fiskrenset har beställt en stor portion förödmjukelse med en side-order of Whoooops-ass. låt inte servltören vänta.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Lassen som forward i fjärde? Varför inte en juniorforward?
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

android skrev:Lassen som forward i fjärde? Varför inte en juniorforward?
För att Blocket har talat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

PNY skrev:Domare:
Patrik Sjöberg
Thomas Andersson
Tja, kunde varit värre.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Glory

Inlägg av Glory »

android skrev:Lassen som forward i fjärde? Varför inte en juniorforward?
Äh vafan. Se det från den ljusa sidan, man kanske får sig ett gott skratt!
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

Jag är väldigt positiv idag. En klar seger är magkänslan
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Nu kommer bottennappet.

DIF-Frölunda 2-3
0-1 Koivisto
0-2 Koivisto
1-2 Tjärnqvist
1-3 Bäckman
2-3 Kempe

Publik: 7822
Skott: 31-26
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Skriv svar