Håller med.DIF_Soldier skrev:DETTA BÖR ANAMMAS!Peter skrev:Personligen tycker jag att en t-shirt känns mer som en minnesruna för fansen än en gåva till Nisse. Personligen skulle jag hellre se att han fick något unikt. Något han inte kan köpa sig fastän han är rik som ett troll.
Ett exempel vore en stilig bild på klacken när den är som bäst med texten #3 Ekman över och En Djurgårdare är aldrig ensam under utskriven på kanvas i tavelstorlek. Den skulle sedan kunna signeras av alla som vill visa sitt stöd (t.ex. på storsatsningen). Det vore något att titta på när det känns tungt med rehab.
Jag håller fullständigt med dig.
Nissegåvan - Tavlan är hemma.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Nissegåvan
Ang. oljemålningen:
Oljemålningen är 40x40cm Galleriduk (sån som inte behöver en ram) och bakgrunden är svart. Centrerad på duken ska detta målas:

Konceptet ser ut så här, men sen hur det blir när jag är klar det får vi se.
För er som inte kan latin betyder det under stående "I detta tecken skall vi segra" vilket är passande.
Oljemålningen är 40x40cm Galleriduk (sån som inte behöver en ram) och bakgrunden är svart. Centrerad på duken ska detta målas:

För er som inte kan latin betyder det under stående "I detta tecken skall vi segra" vilket är passande.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Bra initativ men en jävla dödssynd och nackskott på att ändra i skölden.Magnutz skrev:Ang. oljemålningen:
Där ser man. Får ta något annat då om jag riskerar arkebusering. Nån som har något förslag? Hade snöat in på att använda skölden här..erik_dif skrev:Bra initativ men en jävla dödssynd och nackskott på att ändra i skölden.Magnutz skrev:Ang. oljemålningen:
Kan byta ut skölden mot ett hjärta. I gultröttblått.
Lutar nu mer åt ett hjärta som går i gult-rött-blått - alla tre färgerna i bredd som formar ett hjärta och på något sätt få in Kämpa eller något annat i textväg. Hade tänkt skriva in ~1891 ~ #3 Nils Ekman ~ 1891 ~ eller liknande längs sidorna.. men som skapande "geni" får jag invänta rätt ingivelse. 

Bara det inte är latin så är jag nöjd.Magnutz skrev:Lutar nu mer åt ett hjärta som går i gult-rött-blått - alla tre färgerna i bredd som formar ett hjärta och på något sätt få in Kämpa eller något annat i textväg. Hade tänkt skriva in ~1891 ~ #3 Nils Ekman ~ 1891 ~ eller liknande längs sidorna.. men som skapande "geni" får jag invänta rätt ingivelse.
Det blir det inte. Det blir Svedala-mål. "Vi é med dig överallt" och "~1891 #Nils Ekman 1891~" men jag har inte kommit dit än. Väntar nu på att andra lagret ska torka.Paerka skrev:Bara det inte är latin så är jag nöjd.Magnutz skrev:Lutar nu mer åt ett hjärta som går i gult-rött-blått - alla tre färgerna i bredd som formar ett hjärta och på något sätt få in Kämpa eller något annat i textväg. Hade tänkt skriva in ~1891 ~ #3 Nils Ekman ~ 1891 ~ eller liknande längs sidorna.. men som skapande "geni" får jag invänta rätt ingivelse.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Hur många är det som satt in en peng på kontot? Dags för samtliga att skänka en slant, behöver bara vara en liten symbolisk summa.
Så gör du:
- Sätt in valfritt belopp på Plusgirokonto 631 36 48-5
- Märk betalningen med "Nisse"
- Sista datum för insamlingen är 28/2
http://jarnkaminerna.se/artikel/jk/2011 ... nsamlingen
Så gör du:
Tack för att du påminde mig.Bäst-i-stan skrev:Hur många är det som satt in en peng på kontot? Dags för samtliga att skänka en slant, behöver bara vara en liten symbolisk summa.
Så gör du:

- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
Undrar också hur mycket pengar som har kommit in. När kommer hyllningen av Nisse ske, vet man det?!?!
-
Inget som sagts vad jag vet. Verkar vara många tröttmössor här inne som inte givit en slant än. Tycker det är en skyldighet att ge en liten summa iaf.Tessan skrev:Undrar också hur mycket pengar som har kommit in. När kommer hyllningen av Nisse ske, vet man det?!?!
-
- Daniel942
Som vanligt känns det som att det bara är snack och liten verkstad, kommer inte bli nåt.
DIF!
Ligger lite back på duken. Blev inte som jag ville så jag torkade bort en del. Fick måla om. Hoppas vara klar med tavlan inom 1 månad... Tischan.. tja jag har en mall så jag kan trycka upp ETT ex och packa den tillsammans med duken.Daniel942 skrev:Som vanligt känns det som att det bara är snack och liten verkstad, kommer inte bli nåt.
hur kommer man få tag på tröjjan ? JK SHOPEN?
förövrigt ett grymt snyggt projekt!

– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.