Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010
Hoppas verkligen att publiken på Hovet kan skärpa sig och ge fan i att bidra negativt under delar av matcherna. Satt idag med en polare och tänkte vafan sysslar folk med? Nu kommer jag få skit av många härinne men det ger jag blanka fan i.
Vi har PPspel 4-3 i slutet av förlängningen. När vi väl lyckats ställa upp så börjar folk bua och skrika på skott så fort någon röd spelare står rättvänd med pucken. Vakna upp för helvete! Står det en Frölunda-spelare mitt i skottlinjen så går det oftast inte att skjuta. När målvakten ser pucken hela vägen är det också väldigt sällan det resulterar. Har man en minut på sig så gäller det att välja sina lägen och göra det bra. Varför då inte låta spelarna som faktiskt ser bättre i just dessa situationer avgöra när det är dags. När målvakten är skymd och det finns en skaplig lucka. Jag tror faktiskt att de har hyfsat koll på tiden utan folk som stressar på som påtända ADHD-fall. Klart som fan att spelarna blir just stressade och slänger iväg slarviga skott när 7000 pers buar och vrålar "SKJUT" så fort vi kommit över blå linje. Det är sorgligt att säga det men det är bara att konstatera att hockeykunskapen på våra läktare sträcker sig lika långt som nivån på Boorkens analyser. Det vill säga nada! Fotbollssupportrar kanske? Vad vet jag, men pinsamt är det.
Vi har PPspel 4-3 i slutet av förlängningen. När vi väl lyckats ställa upp så börjar folk bua och skrika på skott så fort någon röd spelare står rättvänd med pucken. Vakna upp för helvete! Står det en Frölunda-spelare mitt i skottlinjen så går det oftast inte att skjuta. När målvakten ser pucken hela vägen är det också väldigt sällan det resulterar. Har man en minut på sig så gäller det att välja sina lägen och göra det bra. Varför då inte låta spelarna som faktiskt ser bättre i just dessa situationer avgöra när det är dags. När målvakten är skymd och det finns en skaplig lucka. Jag tror faktiskt att de har hyfsat koll på tiden utan folk som stressar på som påtända ADHD-fall. Klart som fan att spelarna blir just stressade och slänger iväg slarviga skott när 7000 pers buar och vrålar "SKJUT" så fort vi kommit över blå linje. Det är sorgligt att säga det men det är bara att konstatera att hockeykunskapen på våra läktare sträcker sig lika långt som nivån på Boorkens analyser. Det vill säga nada! Fotbollssupportrar kanske? Vad vet jag, men pinsamt är det.
100% DJURGÅRDSJ***L
Wikegård, som annars brukar hålla DIF om ryggen:
''DIF är sönderlästa, sönderlästa, sönderlästa, sönderlästa. Det måste hända nåt, Hardy måste göra någonting, annars kan DIF missa slutspel.''
Fortsätt gärna försvara laget, grabbar. Kul när vi står där som tiondeplacerade efter säsongen.
''DIF är sönderlästa, sönderlästa, sönderlästa, sönderlästa. Det måste hända nåt, Hardy måste göra någonting, annars kan DIF missa slutspel.''
Fortsätt gärna försvara laget, grabbar. Kul när vi står där som tiondeplacerade efter säsongen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Håller med fullständigt. Folk agerar som att de vet bättre än spelarna och blir fullständigt rosenrasande på spelare som skjuter ett skott utanför när de själva stått i flera minuter och skrikit "Skjut då! SKJUT!!!"Jockmaniac skrev:Hoppas verkligen att publiken på Hovet kan skärpa sig och ge fan i att bidra negativt under delar av matcherna. Satt idag med en polare och tänkte vafan sysslar folk med? Nu kommer jag få skit av många härinne men det ger jag blanka fan i.
Vi har PPspel 4-3 i slutet av förlängningen. När vi väl lyckats ställa upp så börjar folk bua och skrika på skott så fort någon röd spelare står rättvänd med pucken. Vakna upp för helvete! Står det en Frölunda-spelare mitt i skottlinjen så går det oftast inte att skjuta. När målvakten ser pucken hela vägen är det också väldigt sällan det resulterar. Har man en minut på sig så gäller det att välja sina lägen och göra det bra. Varför då inte låta spelarna som faktiskt ser bättre i just dessa situationer avgöra när det är dags. När målvakten är skymd och det finns en skaplig lucka. Jag tror faktiskt att de har hyfsat koll på tiden utan folk som stressar på som påtända ADHD-fall. Klart som fan att spelarna blir just stressade och slänger iväg slarviga skott när 7000 pers buar och vrålar "SKJUT" så fort vi kommit över blå linje. Det är sorgligt att säga det men det är bara att konstatera att hockeykunskapen på våra läktare sträcker sig lika långt som nivån på Boorkens analyser. Det vill säga nada!
Se till att få tryck på läktaren bara som det var när efter vi hade gjort 3-2 reduceringen. Då var det jävligt bra.
För övrigt fet känga till den som drar igång "sittplats ställ er upp" efter 1 min i första perioden och försöker om och om igen. Har dödat den ramsan fullständigt.
Expert.
- SirDIFalot
Problemet är nog att Hardy är jävligt stolt i den spelidén som lett honom till slutspel varje år i hela hans tränarkarriär. Han tror nog för starkt på den för att vilja ändra. Men man behöver ju inte ändra hela jävla spelidén. Kan ju räcka med en någon enkel liten ändring för att få lite variation. Jag är nog lite för dåligt taktiskt skolad för att uttrycka någon ändring jag vill se. Men hoppas man gör någonting i alla fall.Mäklaren skrev:Wikegård, som annars brukar hålla DIF om ryggen:
Expert.
För övrigt tycker inte jag allt var nattsvart ändå. 39 skott efter 3 perioder var VG! Jag orkar inte vara arg över spelarnas insatts (backarna) dom är nog tyvärr inte bättre... Första perioden var inte bra någonstans. Men sen hade vi mycket folk på mål och många skott. Så helt missnöjd är jag inte. Men det var märkligt minst sagt att Falken fick slå en straff.
Nej, nya tag på Lördag! Tror iof på torsk med 4-1.
Nej, nya tag på Lördag! Tror iof på torsk med 4-1.

- SirDIFalot
Hoppas man tar med sig att man gör en riktigt bra match i andra, tredje och förlängningen. Fortsätt med Ekman som forward, inte som center. Sära på Tjärnqvist och Ölve. Tårta på tårta att ha dom ihop.
Ekman - Otto - Nilson
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Kempe-Norman-Cehlin
Brodin-Eklund-(Här sätter vi Strömberg, Söder, Mitman, Sörensen eller någon som förtjänat det och imponerat på träningarna med A-laget)
Ner med Falk som back och sätt Lassen som extra.
Ekman - Otto - Nilson
Widing-Krüger-Tjärnqvist
Kempe-Norman-Cehlin
Brodin-Eklund-(Här sätter vi Strömberg, Söder, Mitman, Sörensen eller någon som förtjänat det och imponerat på träningarna med A-laget)
Ner med Falk som back och sätt Lassen som extra.
Expert.
Det finns flertalet rötägg som skriker ut så mycket skit så att man bara vill slå till dom.Jockmaniac skrev:Det är sorgligt att säga det men det är bara att konstatera att hockeykunskapen på våra läktare sträcker sig lika långt som nivån på Boorkens analyser. Det vill säga nada! Fotbollssupportrar kanske? Vad vet jag, men pinsamt är det.
Idag hade jag en kille bakom mig i kanske 22-23 års åldern. Han skrek oavbrutet om negativa saker, och när han skrek som en dåre efter en utvisning på en Frölundaspelare när Oscar Eklund fick pucken i ansiktet så fick jag nog och vände mig och sa till honom att det självklart inte är en utvisning. Hans svar var ett kort mummel innan han sedan fortsatte att sura över att vi inte fick ett PP. Sen blev det ett jävla liv när han såg att det var blod på isen, men det är en annan femma det...

Sedan så hade det varit kul om jag hade räknat hur många gånger som han svor åt Widing eller skrek att han skulle ta sitt ansvar och dra. Han hade uppenbarligen ingen koll på vem Widing var av alla i laget, eftersom han fick ur sig "Jävla Widing" när Andreas Holmqvist inte gick upp och satte press.
Sedan så fick man utstå ytterligare ett rötägg på t-banan som satt och tyckte att det vore vettigt att Widing och övriga storspelare i DIF tar sitt ansvar och sänker sin lön till 20k i månaden för att vi ska kunna värva fler spelare. Hade inte tåget just kommit till Slussen sekunderna efteråt så hade jag utan tvekan nämnt begreppet "efterfrågan styr utbudet av varor och tjänster". Men jag var inte på humör för att ta en diskussion, aningen besviken som man var på vägen hem från Hovet.
Han gav mig dock ett skratt när han sågade Prince Ipke Ekong och sa att han tjänade massa pengar och skickade iväg allt till en "jävla" by. Jag förstår inte hur man kan få det till något negativt, men roligt lät det.
Men de största rötäggen av dem alla är de som står i mitten av klacken och startar igång "sittplats ställ er upp" en gång var femte minut. Att dom inte lär sig att sittplats inte ställer sig upp i ett 3-0 underläge för att sedan sätta sig en sekund senare.
Jockmaniac skrev:Hoppas verkligen att publiken på Hovet kan skärpa sig och ge fan i att bidra negativt under delar av matcherna. Satt idag med en polare och tänkte vafan sysslar folk med? Nu kommer jag få skit av många härinne men det ger jag blanka fan i.
Märkte detta jag med. Det var ofta man hörde "Skjut" från publiken, men jag förstår dom. Oftast är det för lite "Skjuta" men ganska mycket passa vidare.
Men som du säger, det går inte att skjuta i alla lägen. Det var många gånger som skotten blockades av sillar ikväll. Det gäller att skjuta när man har läge.
Men skjut en gång för mycket än en gång för lite!
Magnutz skrev:vad hände med "Gilla olika"?Hellre ett seriöst bra forum med lägra aktivitet än ett där matchtrådarna bara är fulla med skit.
på 114 finns det ju en "frustrationstråd" där folk är inne och skriver "FAAAAAAAN, HOOOOORA, AVGÅÅÅÅÅ". Tror inte det konceptet skulle funka här dock, tror folk skulle lacka lika mycket överallt.
"Gilla olika" ? Jag gillar inte OLIKA! Jag gillar Djurgårdare!
-daniel- skrev:Fan vad jag önskar vi hade några vettiga backar som alternativ så Honken + BomBom kunde få nöta bänk sisådär 30 omgångar (+ kvalserien) framöver. Så jävla mycket felbeslut av väletablerade backar så det inte är sant....
Matchen på lördag blir rolig. Fan vad jag längtar. Det är så fantastiskt upplyftande att se DIF spela hockey den här säsongen!
Ska vi tippa på en klassisk femetta till hemmalaget?
Kvalserien? Nä där kommer vi inte vara.
Femetta? Gillar du speedway? Bara undrade eftersom jag själv kör =)
- Lee Harvey Oswald
Bang on Target pal!Jockmaniac skrev:
bara att konstatera att hockeykunskapen på våra läktare sträcker sig lika långt som nivån på Boorkens analyser. Det vill säga nada! Fotbollssupportrar kanske? Vad vet jag, men pinsamt är det.
Absolut fotbollssupportar,
Okunskapen har ökat lavinartat bara det senaste 2-3 åren.
Den enda arenan med fler PPM (puckon per match) är Scandinavium, där man applåderar Checking from behind/Checking to the head & buar för 5 meters offside.
------------------------------------------------------------------------------------
För slippa få hela lördagskvällen raserad/sprängd i småsmulor funderar jag starkt på att skita i Bif-DIF.
Risken är ju uppenbar att Brynäs-kidsen latjar brallorna av det trögtänkta mindre begåvade DIF-försvaret.
Dessutom har Bif tagit nästan alla sina 29p på hemmais, man är grymt starka i tablettasken.
Tips:
BIF-DIF 6-2
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Må uppförsbackens IF vinna mot BIF så jag kan gå till jobbet på måndag utan att behöva klä ut mig!
Jag är inte arg, och inte besviken.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En liten fågel har viskat i mitt öra att Honken & Boumedienne inom kort byter sport och ställer upp i den här disciplinen inom vår kära förening istället:
http://www.difkonstakning.se/isprinsessan.html
Nu missar det iofs tävlingen men kanske blir någon ny framåt årsskiftet?
http://www.difkonstakning.se/isprinsessan.html
Nu missar det iofs tävlingen men kanske blir någon ny framåt årsskiftet?
Holmqvist har för risig skridskoåkning för konståkning. Tyvärr.
Brynäs är ett mupplag. Kanske är skönt för våra proffs att spela i en tyst hall..
Widing gör i alla fall hattrick imorgon. Ekman gör två !!
Brynäs är ett mupplag. Kanske är skönt för våra proffs att spela i en tyst hall..
Widing gör i alla fall hattrick imorgon. Ekman gör två !!
Född till sportchef.
Blir Järnkaminer på läktaren (förhoppningsvis) så då räknar jag med att laget visar hjärta. Det är alltid lika svårt med Brynäs, leder dom inte med 3-0 efter första så står det 0-0 och vi har haft 2 skott.
Kedjorna
1:a
Kronwall - Printz
Nilson - Otto - Eriksson
2:a
Holmqvist - O.Eklund
Kempe - Tjärnan - Ölvestad
3:a
Lennhammer - Falk
Ekman/Widing - Krüger - Cehlin
4:a
Deilert - ?
C.Eklund - Norman - Brodin
Jag har nu bänkat Boumedienne, tål inte den människan. Usel är bara förnamnet. Fjärde femman har jag lämnat backposition öppen då jag inte vet vem jag ska sätta där, Lassen är för dålig och likaså Boumedienne. Kanske Kronwall köra i två kedjor?
Ska bli intressant denna match, jag hoppar innerligt att Greiss står och ''vaktar'' buren, då kan vi ha en chans!
Kedjorna
1:a
Kronwall - Printz
Nilson - Otto - Eriksson
2:a
Holmqvist - O.Eklund
Kempe - Tjärnan - Ölvestad
3:a
Lennhammer - Falk
Ekman/Widing - Krüger - Cehlin
4:a
Deilert - ?
C.Eklund - Norman - Brodin
Jag har nu bänkat Boumedienne, tål inte den människan. Usel är bara förnamnet. Fjärde femman har jag lämnat backposition öppen då jag inte vet vem jag ska sätta där, Lassen är för dålig och likaså Boumedienne. Kanske Kronwall köra i två kedjor?
Ska bli intressant denna match, jag hoppar innerligt att Greiss står och ''vaktar'' buren, då kan vi ha en chans!