Kvalserien
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien
På tal om ingenting så finns det faktiskt en risk om Leksand går upp i ES att Montén får glädjefnatt och i säsongens första match mot dalmasarna kastar sig ut på isen på en skinande nyinskaffad dalahäst och simmande i eufori galloperar över till motståndarbåset för att förena sig med sina likasinnade.
Vore trist då Montén faktiskt gör ett bra jobb.
Vore trist då Montén faktiskt gör ett bra jobb.
Att slå Gnaget vore undebart... Att torska vore ett helvete. Jag vill inte ta risken att få stå där i Globen efter en derbytorsk samtidigt som Gnagarna ljublar över segern. För mig är det mycket skönare att ha dem därnere och kunna säga att de är för dåliga för att spela Elitserien, att deras supportrar uppför sig som skit. Jag har redan fått se aik ta ett SM-guld i fotboll, fy fan för att få se dem komma upp i Elitserien.-daniel- skrev:Låter som du är mer rädd för att förlora än ser chansen att vinna och förnedra dina värsta fiender. Tänk om, tänk rätt!lilleman skrev:
Sedan förstår jag inte på vilket sett det gynnar DIF förutom publikintäker? Att vi faktiskt riskerar att förlora mot aik, åka på ett brakfiasko och få lida för det under en hel säsong?
Kan väl ändra mig och säga att jag tycker det vore roligare att få se SSK och Leksand i Elitserien.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Gillar i och för sig båda sporterna men håller med att hockeyn förtjänar mer MEN jag tror den kan lyckas bra utan aik, ingen kommer någonsin kunna övertyga mig om att det är bra att aik kommer upp i elitserien.-daniel- skrev:Finns oerhört mycket att vinna på att hockeyn lyfts upp på tapeten än mer. Ja, det har varit riktigt bra i år men saker kan alltid bli bättre. Hockeyn förtjänar så inihelvete mycket mer utrymme och uppmärksamhet än vad det där svenska tafatta "leråker"-försöket till den internationella sporten som kallas fotboll får.sthlm1891 skrev: Det har ju gått fantastiskt bra denna säsong både publikt och spelmässigt utan aik vad skulle bli bättre av att dem kommer in, visst vi kan få derbyn som skulle fylla globen men å andra sidan är jag säker på att en match mot leksand skulle göra samma sak.
Ska vi sitta och hänga upp statusen på om aik går upp eller inte så är vi illa ute, måste satsa på att höja statusen utan att aik eller något annat lag ska vara lösningen.
- -daniel-
Vad är det för jäkla fegismentalitet? Inte våga möta dem...? Fånigt.sthlm1891 skrev:
fast flera av dem matcherna kommer gå under aiks regi och ge dem pengar, det plus risken att få stryk av aik är skäl nog att inte vilja ha upp dem, tycker inte att det positiva uppväger det negativa, jag tror vi kan klara oss bra själva utan att ha aik i elitserien.
Tycker ni( Daniel, LHO) på fullaste allvar att vi måste ha aik i Elitserien för att bli bättre på läktarna? Frågan är om vi någonsin kommer gå framåt ( mer än vad vi redan gjort) då...-daniel- skrev:Vad är det för jäkla fegismentalitet? Inte våga möta dem...? Fånigt.sthlm1891 skrev:
fast flera av dem matcherna kommer gå under aiks regi och ge dem pengar, det plus risken att få stryk av aik är skäl nog att inte vilja ha upp dem, tycker inte att det positiva uppväger det negativa, jag tror vi kan klara oss bra själva utan att ha aik i elitserien.
Vet att ajk snittade runt 4k senaste säsongen dom låg i ES. Då är det också flertalet 10k+ matcher mot Djurgårn också.Snazzi skrev: För ajk har ju grymma publiksiffror. Vad låg snittet på, 2000?
SSK och Leksand, tack.
Publik idag: 3 847
Undra om publikintäkterna täcker böterna som kommer.
KONKURS!

ja det är en av många anledningar jag har till att inte vilja ha upp aik i elitserien jag mår sjukt dåligt efter att ha förlorat mot dem och vill inte ta den risken, men det finns fler anledningar.-daniel- skrev:Vad är det för jäkla fegismentalitet? Inte våga möta dem...? Fånigt.sthlm1891 skrev:
Wow, Impressive aik!Enbom skrev:Vet att ajk snittade runt 4k senaste säsongen dom låg i ES. Då är det också flertalet 10k+ matcher mot Djurgårn också.Snazzi skrev: För ajk har ju grymma publiksiffror. Vad låg snittet på, 2000?
SSK och Leksand, tack.
Publik idag: 3 847
Undra om publikintäkterna täcker böterna som kommer.
KONKURS!
- -daniel-
Bättre på läktaren? Det är inte det primära.lilleman skrev:Tycker ni( Daniel, LHO) på fullaste allvar att vi måste ha aik i Elitserien för att bli bättre på läktarna? Frågan är om vi någonsin kommer gå framåt ( mer än vad vi redan gjort) då...-daniel- skrev:Vad är det för jäkla fegismentalitet? Inte våga möta dem...? Fånigt.sthlm1891 skrev:
Säger inte heller att det enbart hänger på att Ajk skulle gå upp, men det skulle vara en enormt pådrivande faktor till att hockeyn kommer tillbaks till gamla goda dagar igen rent uppmärksamhetsmässigt.
Mer uppmärksamhet > genererar mer pengar på ett hyggligt sätt (som inte är "RANDOM NONAMEOLIGARK" går in och fräser in stålar i en förening för sitt eget intresse och laget börjar spendera storkovan på stjärnor). Mer pengar > bättre lag. Bättre lag > större framgång. Vilket slutar i en positiv spiral som de allra flesta skulle tjäna på. Dagens idrott handlar oerhört mycket om pengar, vare sig du vill eller inte.
Daniel:
Men hur kommer det sig då att vi gått framåt så mycket de senaste åren och vad säger dig att denna positiva trend inte kommer fortsätta utan aik?
Och bättre lag? Du menar att ett lag som lirat Allsvenskan i en jävla massa år är ett bättre lag än lag som faktiskt har kapaciteten att stanna kvar i Elitserien?
Men hur kommer det sig då att vi gått framåt så mycket de senaste åren och vad säger dig att denna positiva trend inte kommer fortsätta utan aik?
Och bättre lag? Du menar att ett lag som lirat Allsvenskan i en jävla massa år är ett bättre lag än lag som faktiskt har kapaciteten att stanna kvar i Elitserien?
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10

Snodd bild från 114.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- -daniel-
Har aldrig påstått att Ajk skulle vara den enda faktorn till ett positivt uppsving i hockeyn, men jag strävar alltid efter ännu mer framgång och än bättre resultat. Det är väl det som driver oss Djurgårdare? Vi är väl inte nöjda förrens vi har tagit över bucklan. Helst 2 säsonger i rad för att riktigt visa vilka som dominerar. För att dominera under en längre tid krävs det bättre ekonomi (helst i form av ägande av egen hall) och det kommer aldrig att ske så som situationen ser ut nu. Möjligheterna skulle öka om råttorna gick upp.lilleman skrev:Daniel:
Förstår inte vad du menar med meningen om "bättre lag". Utveckla.
Senast redigerad av -daniel- den 2010-03-25 23:02:52, redigerad totalt 1 gånger.
-daniel- skrev:Bättre på läktaren? Det är inte det primära.lilleman skrev:Tycker ni( Daniel, LHO) på fullaste allvar att vi måste ha aik i Elitserien för att bli bättre på läktarna? Frågan är om vi någonsin kommer gå framåt ( mer än vad vi redan gjort) då...-daniel- skrev:
Vad är det för jäkla fegismentalitet? Inte våga möta dem...? Fånigt.
Säger inte heller att det enbart hänger på att Ajk skulle gå upp, men det skulle vara en enormt pådrivande faktor till att hockeyn kommer tillbaks till gamla goda dagar igen rent uppmärksamhetsmässigt.
Mer uppmärksamhet > genererar mer pengar på ett hyggligt sätt (som inte är "RANDOM NONAMEOLIGARK" går in och fräser in stålar i en förening för sitt eget intresse och laget börjar spendera storkovan på stjärnor). Mer pengar > bättre lag. Bättre lag > större framgång. Vilket slutar i en positiv spiral som de allra flesta skulle tjäna på. Dagens idrott handlar oerhört mycket om pengar, vare sig du vill eller inte.
Jag köper det ändå inte tror att det kommer bli den jätte uppmärksamheten som alla hoppas på, visst kanske första matchen men sen tror jag inte det blir någon störa uppmärksamhet, möjligtvis att folk börjar gnälla om hur mycket polisen osv kostar att ha stationerat där under match.
Mer pengar ger inte ett bättre lag, se frölunda,linköping,färjestad och modo hur bra går det för dem trots deras pengar och "bättre lag"?
- Lee Harvey Oswald
lilleman skrev:Tycker ni( Daniel, LHO) på fullaste allvar att vi måste ha aik i Elitserien för att bli bättre på läktarna? Frågan är om vi någonsin kommer gå framåt ( mer än vad vi redan gjort) då...-daniel- skrev:Vad är det för jäkla fegismentalitet? Inte våga möta dem...? Fånigt.sthlm1891 skrev:
Neej, jag bara sa så, vet inte varför...
Menar tvärt om egentligen.
DÖDA ALLA AJIKÅARE & ALLA DERAS MORSOR, FARSOR, BRORSOR, GRANNAR, HUSDJUR, RUBBET!
BRÄNN BRÄNN BRÄNN!!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Men det är ju dit jag vill komma; de lag du räknar upp har inte fått in stålar på ett schysst sätt utan externa finansiärer, utförsäljning av arenor fan & hans moster. Kan vi dra nytta rent ekonomiskt av att råttorna skulle gå upp i ES så finns ju allt att vinna. Vi har behållit vår "själ" och tjänat pengar på våra värsta "fiender".sthlm1891 skrev:
Jag köper det ändå inte tror att det kommer bli den jätte uppmärksamheten som alla hoppas på, visst kanske första matchen men sen tror jag inte det blir någon störa uppmärksamhet, möjligtvis att folk börjar gnälla om hur mycket polisen osv kostar att ha stationerat där under match.
Mer pengar ger inte ett bättre lag, se frölunda,linköping,färjestad och modo hur bra går det för dem trots deras pengar och "bättre lag"?
Tror förresten att det skulle bli ganska mycket mer skriverier (och uppmärksamhet) om hockeyn i Stockholm om de skulle ta steget upp. Hockeyn var ganska mycket hetare för X antal år sedan. Ja i år har det verkligen gått framåt men tar vi bara 3-4 år tillbaka var det ju så jävla dött att det kändes som det var balett man var intresserad av...