erik_dif skrev:Globen är popcorn.
Hovet är öl.
Hovet är en geniun arena som verkligen luktar Hockey och med en verklig historia där betongen skakar när 2700 man hoppar. Globen är en evanemangsarena för tjocka plånböcker och tjocka människor.
Hoppas vi i alla fall lirar någon match på Hovet så alla Globen-runkare fattar vad det handlar om och byter åsikt.
Hovet är hjärta.
Globen är pengar.
Håller med dig för det mesta här, förutom i den första och sista meningen (som jag f.ö. klippte bort i citatet).
Hovet har en bättre känsla, Hovet har en lång historia som inte Globen på långa vägar kan mäta sig med.
Men dagens samhälle är beroende av pengar, likaså är alla idrottsföreningar. För drygt ett år sedan så haglade det "konkursartiklar" angående DIF Hockey på olika kvällstidningar, och den plågan som vi alla gick igenom och tillsammans tog oss ur är inget som någon av oss vill uppleva än en gång.
Därför ser jag hellre att vi tjänar stora slantar nu när vi har chansen att bättra på vår ekonomi med miljonbelopp som kan komma till stor användning i framtiden. De pengarna i fråga som vi tjänar är stora summor som vilken förening som helst inte skulle ha tackat nej till, trots att man förlorar lite stämning i arenan.
Bara för att ekonomin är under kontroll idag så betyder det inte att den är det om några år. DIF behöver vara noga i planeringen så att man kan tjäna så mycket pengar som möjligt för att förstärka truppen, för att det är vad allt handlar om. Ju bättre lag, ju fler framgångar, och om det är något som vi alla är eniga om så är det just detta, vi alla vill ha framgångar.
Idrotten är inte som den var på 80-talet när alla lirade gratis, inse det.
Vi lever i en värld där pengarna alltid prioriteras högst, för att det är så det fungerar. Utan pengar så slutar man som Hammarby Hockey.
Sanningen är trist, och visst var det mesta bättre förr. Men faktum är att det inte går att blunda för sanningen om man vill leva vidare, och det är just vad DIF slutade göra för två-tre säsonger sedan.
Paulsgrove Crew skrev:Du skrev följande i ett ovan inlägg. "En långsiktig lösning är att spela på Globen i de matcherna som drar mer än 12 000 åskådare, eftersom det resulterar i ett väldigt stort tillskott som kan användas till att öka lönebudgeten och på så sätt etablera sig i toppen av Elitserien, och när man ligger i toppen kommer alla medgångare, och då ökas publiksnittet på alla serielunk matcher.
När vi är ett lag för toppen så kommer även fler säsongskort att säljas, vilket ökar pressen på lösbiljetterna"
Jag tolkade det som ev. publikmatcher i grundserien. Problematiken lär dyka upp om igen, om vi blir bättre, då vill fler se DIF och då suktar de giriga efter Globen igen. Stämningen och känslan dör på nytt etfter ett par år trista Globenår och man hamnar tillbaka på ruta ett och då är det frågan om vi kan få den känsla som finns nu.
Ok, då förstår jag.
Jag kunde kanske ha varit mer tydlig. Jag vill absolut
inte att DIF lägger grundseriematcher i Globen.
Globen tycker jag att vi ska spela i under avgörande slutspelsmatcher, men inte annars.
Men hur som helst, nu lägger vi ned den här diskussionen. Den leder ändå ingenstans då våra åsikter är så pass olika.