Flytt till Globen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av sthlm_dif »

Paulsgrove Crew skrev:Dessutom utgår ekonomiska kalkylen från dig och DIF hockey att det blir helt slutsålt i Globen, förmodligen, men vi vet ju inte? Dessutom den sportsliga aspekten som jag anser är viktigast. Vi har några procents större chans att vinna på Hovet än i Globen, den lilla procentskillnaden kanske avgör huruvida vi får extramatcher på hemmaplan överhuvudtaget så frågan är verkligen inte så lätt som du vill framställa den...
Min ekonomiska kalkyl utgår ifrån att det blir över 12 000 åskådare ungefär, vilket det garanterat kommer att bli om vi spelar en semifinal.

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att vi har en större chans att vinna på Hovet.
Jag personligen hade hellre spelat inför ett fullsatt Globen (med en klack innehållande ca 2500/match) än i ett fullsatt Hovet (med en klack innehållande ca 2000/match).
Stämningen är bättre på Hovet, det är vi alla överens om. Men Globen har en speciell känsla som inte riktigt går att förklara. Jag känner mig oerhört trygg i ett fullsatt Globen tillsammans med 14 000 Djurgårdare.
Det ska även tilläggas att de Djurgårdarna som var med i början av 2000-talet nog hellre spelar avgörande matcher inför ett fullsatt Globen. Att döma av vad Niklas Falk sade i sin senaste intervju med DIFTV, så fick jag intrycket att hans bästa publikminnen är från matcher i Globen inför fulla läktare.
Jag tror att en del spelare hellre stannar på Hovet, men det finns nog även en stor del som hellre spelar ett slutspel i Globen.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

"Vi får 2700 plåtar i Globen, det är klart nu." -Pinocchio. Detta är klacken då.
Läktare A: Från trappa A11 till trappa A21
Läktare B: Från trappa B12 till trappa B20

Bild

Tycker det är för lite, eftersom att Globen är stort. Men jag antar att detta är OM det blir en match i Globen. Inget som säger att vi ens kommer till en 7e. ;)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Om informationen stämmer av Snazzi så blir det följande sektioner med klack i Globen vilket jag tycker kan anses som klart godkänt:
Bild
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Paulsgrove Crew

Inlägg av Paulsgrove Crew »

sthlm_dif skrev:
Paulsgrove Crew skrev:Dessutom utgår ekonomiska kalkylen från dig och DIF hockey att det blir helt slutsålt i Globen, förmodligen, men vi vet ju inte? Dessutom den sportsliga aspekten som jag anser är viktigast. Vi har några procents större chans att vinna på Hovet än i Globen, den lilla procentskillnaden kanske avgör huruvida vi får extramatcher på hemmaplan överhuvudtaget så frågan är verkligen inte så lätt som du vill framställa den...
Min ekonomiska kalkyl utgår ifrån att det blir över 12 000 åskådare ungefär, vilket det garanterat kommer att bli om vi spelar en semifinal.

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att vi har en större chans att vinna på Hovet.
Jag personligen hade hellre spelat inför ett fullsatt Globen (med en klack innehållande ca 2500/match) än i ett fullsatt Hovet (med en klack innehållande ca 2000/match).
Stämningen är bättre på Hovet, det är vi alla överens om. Men Globen har en speciell känsla som inte riktigt går att förklara. Jag känner mig oerhört trygg i ett fullsatt Globen tillsammans med 14 000 Djurgårdare.
Det ska även tilläggas att de Djurgårdarna som var med i början av 2000-talet nog hellre spelar avgörande matcher inför ett fullsatt Globen. Att döma av vad Niklas Falk sade i sin senaste intervju med DIFTV, så fick jag intrycket att hans bästa publikminnen är från matcher i Globen inför fulla läktare.
Jag tror att en del spelare hellre stannar på Hovet, men det finns nog även en stor del som hellre spelar ett slutspel i Globen.
Onekligen en speciell känsla, nämligen dålig! Det är därför vi också lämnade Globen för det höll på att ta död på DIF hockey sportsligt, publikt och ekonomiskt och över hockeykänslan totalt sett i Globen. Lite, lite framgång, genast gapar man efter mer och nu glorifieras Globen igen och du surrar redan 5 stora publikmatcher i Grundserien där nästa år. Vad blir nästa steg? Flytta ännu fler matcher till Globen Alla slutspelsmatcher i Globen nästa säsong? Tänk vad lätt man glömmer att vi får två-tre säsonger sedan knappt hade klack på matcherna. Hybris är ordet jag är rädda att vi kan drabbas av.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Paulsgrove Crew skrev:Lite, lite framgång, genast gapar man efter mer och nu glorifieras Globen igen och du surrar redan 5 stora publikmatcher i Grundserien där nästa år.
Vad fan snackar du om? Jag har aldrig sagt att vi ska spela grundseriematcher i Globen, så lägg ned tramset och sluta hitta på saker.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Paulsgrove Crew skrev: Onekligen en speciell känsla, nämligen dålig! Det är därför vi också lämnade Globen för det höll på att ta död på DIF hockey sportsligt, publikt och ekonomiskt och över hockeykänslan totalt sett i Globen. Lite, lite framgång, genast gapar man efter mer och nu glorifieras Globen igen och du surrar redan 5 stora publikmatcher i Grundserien där nästa år. Vad blir nästa steg? Flytta ännu fler matcher till Globen Alla slutspelsmatcher i Globen nästa säsong? Tänk vad lätt man glömmer att vi får två-tre säsonger sedan knappt hade klack på matcherna. Hybris är ordet jag är rädda att vi kan drabbas av.
TACK! Det är tamigfan gnagetvarning på vissa härinne...
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.

Jag mår dåligt av Globen. Slipsnissar söker sig genast till Globen efter en vända med sekreteraren, och sedan sitter de där, hatar sin familj och trycker i sig snacks, putar med magen och knäpper upp ytterligare en knapp på skjortan, andas vitlök i nacken på personen framför och efterlämnar en stank som inte ens flourvätesyra kan neutralisera.

...för att inte tala om det extra tillskott barnfamiljer som inte tillför ett skit förutom irritation när ungjäveln frågar varför folk svär på matcherna. Gå och duscha för fan.

Men visst, utför HRL på det parasitjippo vi precis slagit ihjäl.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

DIF_Soldier skrev:TACK! Det är tamigfan gnagetvarning på vissa härinne...
Väldigt moget och klokt skrivet.

Det finns inget som säger att just din åsikt är den rätta. Om det vore så jävla uppenbart så hade DIFs publikansvariga inte undersökt möjligheterna att spela matcher i Globen.
Tänk dig lite för innan du skriver.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Globen är hybris och att folk talar om någon slags känsla med Globen gör mig fullständigt LIVRÄDD. Hur mycket DIF lever man då?

Globen är popcorn.
Hovet är öl.

Hovet är en geniun arena som verkligen luktar Hockey och med en verklig historia där betongen skakar när 2700 man hoppar. Globen är en evanemangsarena för tjocka plånböcker och tjocka människor.

Hoppas vi i alla fall lirar någon match på Hovet så alla Globen-runkare fattar vad det handlar om och byter åsikt.

Hovet är hjärta.
Globen är pengar.

Valet för en Djurgårdare är enkelt 1000 dagar i veckan.
Paulsgrove Crew

sthlm_dif skrev:
Paulsgrove Crew skrev:Lite, lite framgång, genast gapar man efter mer och nu glorifieras Globen igen och du surrar redan 5 stora publikmatcher i Grundserien där nästa år.
Vad fan snackar du om? Jag har aldrig sagt att vi ska spela grundseriematcher i Globen, så lägg ned tramset och sluta hitta på saker.
Du skrev följande i ett ovan inlägg. "En långsiktig lösning är att spela på Globen i de matcherna som drar mer än 12 000 åskådare, eftersom det resulterar i ett väldigt stort tillskott som kan användas till att öka lönebudgeten och på så sätt etablera sig i toppen av Elitserien, och när man ligger i toppen kommer alla medgångare, och då ökas publiksnittet på alla serielunk matcher.
När vi är ett lag för toppen så kommer även fler säsongskort att säljas, vilket ökar pressen på lösbiljetterna"

Jag tolkade det som ev. publikmatcher i grundserien. Problematiken lär dyka upp om igen, om vi blir bättre, då vill fler se DIF och då suktar de giriga efter Globen igen. Stämningen och känslan dör på nytt etfter ett par år trista Globenår och man hamnar tillbaka på ruta ett och då är det frågan om vi kan få den känsla som finns nu.

Vi ska en arena som vi ser som vår, i alla matcher, vår borg vårt hem. Det kommer aldrig kunna bli Globen igen. Det vet vi med erfarenhet. Vår framtid som hem, publikt, själ sportsligt och ekonomiskt är ett upprustad Hovet.
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Snazzi skrev:"Vi får 2700 plåtar i Globen, det är klart nu." -Pinocchio.
Yrar du i nattmössan eller? Han har aldrig sagt det.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

dif rules skrev:
Snazzi skrev:"Vi får 2700 plåtar i Globen, det är klart nu." -Pinocchio.
Yrar du i nattmössan eller? Han har aldrig sagt det.
Han skrev det på 114. Jag är nykter, jag lovar.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

erik_dif skrev:Globen är popcorn.
Hovet är öl.

Hovet är en geniun arena som verkligen luktar Hockey och med en verklig historia där betongen skakar när 2700 man hoppar. Globen är en evanemangsarena för tjocka plånböcker och tjocka människor.

Hoppas vi i alla fall lirar någon match på Hovet så alla Globen-runkare fattar vad det handlar om och byter åsikt.

Hovet är hjärta.
Globen är pengar.
Håller med dig för det mesta här, förutom i den första och sista meningen (som jag f.ö. klippte bort i citatet).
Hovet har en bättre känsla, Hovet har en lång historia som inte Globen på långa vägar kan mäta sig med.
Men dagens samhälle är beroende av pengar, likaså är alla idrottsföreningar. För drygt ett år sedan så haglade det "konkursartiklar" angående DIF Hockey på olika kvällstidningar, och den plågan som vi alla gick igenom och tillsammans tog oss ur är inget som någon av oss vill uppleva än en gång.
Därför ser jag hellre att vi tjänar stora slantar nu när vi har chansen att bättra på vår ekonomi med miljonbelopp som kan komma till stor användning i framtiden. De pengarna i fråga som vi tjänar är stora summor som vilken förening som helst inte skulle ha tackat nej till, trots att man förlorar lite stämning i arenan.
Bara för att ekonomin är under kontroll idag så betyder det inte att den är det om några år. DIF behöver vara noga i planeringen så att man kan tjäna så mycket pengar som möjligt för att förstärka truppen, för att det är vad allt handlar om. Ju bättre lag, ju fler framgångar, och om det är något som vi alla är eniga om så är det just detta, vi alla vill ha framgångar.

Idrotten är inte som den var på 80-talet när alla lirade gratis, inse det.
Vi lever i en värld där pengarna alltid prioriteras högst, för att det är så det fungerar. Utan pengar så slutar man som Hammarby Hockey.
Sanningen är trist, och visst var det mesta bättre förr. Men faktum är att det inte går att blunda för sanningen om man vill leva vidare, och det är just vad DIF slutade göra för två-tre säsonger sedan.
Paulsgrove Crew skrev:Du skrev följande i ett ovan inlägg. "En långsiktig lösning är att spela på Globen i de matcherna som drar mer än 12 000 åskådare, eftersom det resulterar i ett väldigt stort tillskott som kan användas till att öka lönebudgeten och på så sätt etablera sig i toppen av Elitserien, och när man ligger i toppen kommer alla medgångare, och då ökas publiksnittet på alla serielunk matcher.
När vi är ett lag för toppen så kommer även fler säsongskort att säljas, vilket ökar pressen på lösbiljetterna"

Jag tolkade det som ev. publikmatcher i grundserien. Problematiken lär dyka upp om igen, om vi blir bättre, då vill fler se DIF och då suktar de giriga efter Globen igen. Stämningen och känslan dör på nytt etfter ett par år trista Globenår och man hamnar tillbaka på ruta ett och då är det frågan om vi kan få den känsla som finns nu.
Ok, då förstår jag.
Jag kunde kanske ha varit mer tydlig. Jag vill absolut inte att DIF lägger grundseriematcher i Globen.
Globen tycker jag att vi ska spela i under avgörande slutspelsmatcher, men inte annars.

Men hur som helst, nu lägger vi ned den här diskussionen. Den leder ändå ingenstans då våra åsikter är så pass olika.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Paulsgrove Crew

sthlm_dif skrev:
erik_dif skrev:Globen är popcorn.
Hovet är öl.

Hovet är hjärta.
Globen är pengar.
Håller med dig för det mesta här, förutom i den första och sista meningen (som jag f.ö. klippte bort i citatet).
Hovet har en bättre känsla, Hovet har en lång historia som inte Globen på långa vägar kan mäta sig med.
Men dagens samhälle är beroende av pengar, likaså är alla idrottsföreningar. För drygt ett år sedan så haglade det "konkursartiklar" angående DIF Hockey på olika kvällstidningar, och den plågan som vi alla gick igenom och tillsammans tog oss ur är inget som någon av oss vill uppleva än en gång.
Därför ser jag hellre att vi tjänar stora slantar nu när vi har chansen att bättra på vår ekonomi med miljonbelopp som kan komma till stor användning i framtiden. De pengarna i fråga som vi tjänar är stora summor som vilken förening som helst inte skulle ha tackat nej till, trots att man förlorar lite stämning i arenan.
Bara för att ekonomin är under kontroll idag så betyder det inte att den är det om några år. DIF behöver vara noga i planeringen så att man kan tjäna så mycket pengar som möjligt för att förstärka truppen, för att det är vad allt handlar om. Ju bättre lag, ju fler framgångar, och om det är något som vi alla är eniga om så är det just detta, vi alla vill ha framgångar.

Idrotten är inte som den var på 80-talet när alla lirade gratis, inse det.
Vi lever i en värld där pengarna alltid prioriteras högst, för att det är så det fungerar. Utan pengar så slutar man som Hammarby Hockey.
Sanningen är trist, och visst var det mesta bättre förr. Men faktum är att det inte går att blunda för sanningen om man vill leva vidare, och det är just vad DIF slutade göra för två-tre säsonger sedan.
Paulsgrove Crew skrev:Du skrev följande i ett ovan inlägg. "En långsiktig lösning är att spela på Globen i de matcherna som drar mer än 12 000 åskådare, eftersom det resulterar i ett väldigt stort tillskott som kan användas till att öka lönebudgeten och på så sätt etablera sig i toppen av Elitserien, och när man ligger i toppen kommer alla medgångare, och då ökas publiksnittet på alla serielunk matcher.

Ok, då förstår jag.
Jag kunde kanske ha varit mer tydlig. Jag vill absolut inte att DIF lägger grundseriematcher i Globen.
Globen tycker jag att vi ska spela i under avgörande slutspelsmatcher, men inte annars.

Men hur som helst, nu lägger vi ned den här diskussionen. Den leder ändå ingenstans då våra åsikter är så pass olika.
Återigen, enstaka undantag, en-två matcher i hela slutspelet, det kan jag acceptera för jag är inte blind för kortsiktiga ekonomisk situationen, Samt, med det upplägg som presenteras med 2700 klacktickets i två etage kommer blir grymt med Globen mått mätt och krossa allt som tidigare upplevts i stämningsväg i Globen.

Däremot inte alla matcher från sjunde kvart och därefter (semi och ev. final), det skulle förstöra en del av känslan i vårt ursprung, och förhoppningsvis framtida hem. Det skall kännas som vi lirar i Hovet i slutspelet, inte på Globen!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev: TACK! Det är tamigfan gnagetvarning på vissa härinne...
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.

Jag mår dåligt av Globen. Slipsnissar söker sig genast till Globen efter en vända med sekreteraren, och sedan sitter de där, hatar sin familj och trycker i sig snacks, putar med magen och knäpper upp ytterligare en knapp på skjortan, andas vitlök i nacken på personen framför och efterlämnar en stank som inte ens flourvätesyra kan neutralisera.

...för att inte tala om det extra tillskott barnfamiljer som inte tillför ett skit förutom irritation när ungjäveln frågar varför folk svär på matcherna. Gå och duscha för fan.

Men visst, utför HRL på det parasitjippo vi precis slagit ihjäl.
Haha :lol:

Generaliseringar, någon? Folk har bara dåliga minnen från Globen från alla jävla serielunksmatcher med 6000 åskådare, cheerleaders & popcorn.

Detta handlar, återigen, inte om att permanent bosätta DIF Hockey inom Globens väggar. Försök åtminstone att förstå det.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Paulsgrove Crew skrev: Vi ska en arena som vi ser som vår, i alla matcher, vår borg vårt hem. Det kommer aldrig kunna bli Globen igen. Det vet vi med erfarenhet. Vår framtid som hem, publikt, själ sportsligt och ekonomiskt är ett upprustad Hovet.
Det där skriver jag också under på alla dar i veckan. Men innan vi är där (med ett upprustat Hovet) så kommer den här lösningen bli galant. Tror inte det är många, ens någon, som förespråkar en pemanent flytt till Globen...
Skriv svar