Rögle BK - Djurgårdens IF, 24/10 2009
Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 24/10 2009
DIF är klart mycket bättre än Rögle i dom 2 första perioderna, 1-3 är i underkant! Men det har vi tappat förr där nere... Sedan så kan jag inte sluta le åt Printz fantastiska tacklingar & backspel, hans utvisning kan tyckas onödig men det borde fan inte vart någon 2:a där.
Håll i det här nu DIF.
Håll i det här nu DIF.
Trevlig lördagsunderhållning så här långt! Tycker alla är bra idag. Ragge känns piggare än på länge. Ett härligt aggressivt men ändå avslappnat spel av DIF, vi är bättre på allt!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Det ser riktigt bra ut, hoppas bara att man slipper se att vi drar oss tillbaks. Fortsätt spela på samma sätt.
ssk överaskar, verkar köra över fhc leder visserligen bara med 2-1 men skotten med 28-15
modo ser ut att ha bokat sista platsen 0-2 mot saik, bra det.
ssk överaskar, verkar köra över fhc leder visserligen bara med 2-1 men skotten med 28-15
modo ser ut att ha bokat sista platsen 0-2 mot saik, bra det.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Måste säga att A. Holmqvists försvarsspel är ruggigt mycket bättre än någonsin! Ligger tätt på motståndarna, spelar sig ur svåra situationer, tvekar inte att säkerhetsspela, men framförallt är han fysisk! Har nån någonsin sett Honken tackla så mycket som nu?
Säg den glädje som varar
Han har höjt sig något oerhört och är vår bästa back hittills denna säsong. Inte bara offensivt.DIF_Soldier skrev:Måste säga att A. Holmqvists försvarsspel är ruggigt mycket bättre än någonsin! Ligger tätt på motståndarna, spelar sig ur svåra situationer, tvekar inte att säkerhetsspela, men framförallt är han fysisk! Har nån någonsin sett Honken tackla så mycket som nu?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Som Jimmie Ölvestad har spelat i inledningen av den här säsongen skulle han gå rakt in i vilket NHL-lag som helst. Helt sjukt va bra han är. Och det är så underbart att se.
Andreas Holmqvist har precis som någon sa också oerhört bra. Dessutom har han ju lärt sig spela försvarsspel. Bra där.
Förlorar vi denna matchen är det helt otroligt. Sjukt överlägsna är vi hittills. Men 20 kvar tyvärr som Mackan lite konstigt uttryckte det.
Andreas Holmqvist har precis som någon sa också oerhört bra. Dessutom har han ju lärt sig spela försvarsspel. Bra där.
Förlorar vi denna matchen är det helt otroligt. Sjukt överlägsna är vi hittills. Men 20 kvar tyvärr som Mackan lite konstigt uttryckte det.
Det är helt galet hur pajasen Johansson hittar utvisningar på DIF-spelare ur ingenstans. Han gör verkligen sitt bästa för att få in Rögle i matchen.
Vidrigt..
Vidrigt..
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Åhhhhhhhh en sådan HÄRLIG dag, gamla fina DJURGÅR'n VANN
Jäkligt skön seger detta..
Fan vad härligt! 
2 Djurgårdsvinster och lördagen är fullbordad.
Men VARFÖR ska vi ha så förbannat svårt att spela bra i tre perioder på hemmaplan?

2 Djurgårdsvinster och lördagen är fullbordad.
Men VARFÖR ska vi ha så förbannat svårt att spela bra i tre perioder på hemmaplan?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ååååhhhh en sådan härlig dag!
DIF vann i hockeyn och i fotbollen!
Svårt att göra en dag bättre än detta!
För övrigt så är Jimmie överlägsen på isen. Han är grym!
Wesslau gör sin räddningsprocent lite finare idag.
Samtliga backar och forwards gör en bra match! Underbart att se!
Härliga Djurgårn!
DIF vann i hockeyn och i fotbollen!
Svårt att göra en dag bättre än detta!
För övrigt så är Jimmie överlägsen på isen. Han är grym!
Wesslau gör sin räddningsprocent lite finare idag.
Samtliga backar och forwards gör en bra match! Underbart att se!
Härliga Djurgårn!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Jimmie överlägsen i DIF. Printz, Ragge och Mackan var också bra. En fantastiskt skön seger!
Wesslau var väl ok till slut ändå, men jag vidhåller att han är alldeles för dålig. Sprider inget som helst lugn i försvaret.
Wesslau var väl ok till slut ändå, men jag vidhåller att han är alldeles för dålig. Sprider inget som helst lugn i försvaret.
Viktig seger för att slippa bli nerdragen i träsket, även om det finns mmånga poäng kvar att spela om.
När Ölvestad fick nytt kontakt så var jag tveksam med tanke på förra säsongen. Med hans spel nu så skulle ett flerårskontrakt känts bra.
När Ölvestad fick nytt kontakt så var jag tveksam med tanke på förra säsongen. Med hans spel nu så skulle ett flerårskontrakt känts bra.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har en fråga....
Sov man över i Ängelholm eller kom man dit tidigt i morse?
För som Mackan spelade idag måste den enkla förklaringen för dåligt spel tidigare vara "sömnproblem på grund av bebis". Mackan var riktigt bra idag, likaså Holmqvist och... behöver jag nämna Ölvestad?
Riktigt bra, gediget spel från samtliga! Skål!
Sov man över i Ängelholm eller kom man dit tidigt i morse?
För som Mackan spelade idag måste den enkla förklaringen för dåligt spel tidigare vara "sömnproblem på grund av bebis". Mackan var riktigt bra idag, likaså Holmqvist och... behöver jag nämna Ölvestad?
Riktigt bra, gediget spel från samtliga! Skål!
Säg den glädje som varar