Du har rätt när du säger att jag brinner för DIF. Det var därför jag startade det där iniativet för någon sommar sedan.
Vad bra att du kan säga att jag är ett speciallfall Men vad händer med de Djurgårdare som bor uppe i Norrland?
Jag tycker nog att de ska få donera också...?
Jag tycker Johans förslag var skitbra! Det kan fler lyssna på!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Du har rätt när du säger att jag brinner för DIF. Det var därför jag startade det där iniativet för någon sommar sedan.
Vad bra att du kan säga att jag är ett speciallfall Men vad händer med de Djurgårdare som bor uppe i Norrland?
Jag tycker nog att de ska få donera också...?
Jag tycker Johans förslag var skitbra! Det kan fler lyssna på!
Har inte tänkt igenom det här noga, men kastar in idén så får vi se vad ni säger.
Ett konto som betalar en "fansens spelare"
Man kan sätta in valfritt belopp månadsvis eller när man känner för det.
Även möjlighet att sätta in pengar på kontot där en liten del av räntan går till fonden, som ett vanligt sparkonto men där en liten del stannar på kontot.
Utan förhandling kan man idag få över 6% i ränta från första kronan.
Djurgårdens hockey presenterar några spelare som man får rösta på, röstandel är beroende av insatt kapital.
Det kommer dock ta några år innan beloppet genererar tillräckligt med pengar för att betala en spelare, men många bäckar små.
Om man kan få 10 000 personer att sätta in 50:- i snitt per månad så blir avkastningen följande med 7% i ränta.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fin Tanke Honken, även om jag fortfarande inte gillar donationer.
Men jag gillar det inte av en annan anledning. Skulle vi ha en "Fansens spelare" så blir det en spelare som blir "lite mer än de andra spelarna". Alltså, alla spelare i laget ska känna sig lika mycket värda för oss fans (även om man har åsikter om vissa spelare så är de fortfarande en i Djurgårdsfamiljen). Det skulle med andra ord kännas fel.
Jag tycker sportchefen och tränarna ska sätta ihop ett lag, fansen ska inte göra deras jobb så att säga.
Men annars, fin tanke som sagt.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Kojak skrev:Fin Tanke Honken, även om jag fortfarande inte gillar donationer.
Men jag gillar det inte av en annan anledning. Skulle vi ha en "Fansens spelare" så blir det en spelare som blir "lite mer än de andra spelarna". Alltså, alla spelare i laget ska känna sig lika mycket värda för oss fans (även om man har åsikter om vissa spelare så är de fortfarande en i Djurgårdsfamiljen). Det skulle med andra ord kännas fel.
Jag tycker sportchefen och tränarna ska sätta ihop ett lag, fansen ska inte göra deras jobb så att säga.
För första gången måste jag hålla med. Inga donationer. Det finns anställda på DIF som ska dra inte pengar till klubben. Låt dem göra sitt jobb eller byt ut dem om det inte fungerar.
Marknadschef/sportchef ska fixa detta. Fansen ska komma till matcherna
För första gången måste jag hålla med. Inga donationer. Det finns anställda på DIF som ska dra inte pengar till klubben. Låt dem göra sitt jobb eller byt ut dem om det inte fungerar.
Eftersom jag har hört Kojaks åsikt i frågan som kommer så vill jag även höra din.
Vad händer om man bor utomlands som jag gör? Eller högt uppe i Norrland och inte kan komma på matcherna? Ska man köpa souvenirer som ingen bryr sig om här? Är inte donation ett bra alternativ för oss?
Eftersom jag har hört Kojaks åsikt i frågan som kommer så vill jag även höra din.
Vad händer om man bor utomlands som jag gör? Eller högt uppe i Norrland och inte kan komma på matcherna? Ska man köpa souvenirer som ingen bryr sig om här? Är inte donation ett bra alternativ för oss?
Jag tror Calpe bara menar på att vi inte ska ha en "Fansens spelare" och skänka pengar för den sakens skull. Vi fans ska inte göra tränarnas och sportchefens jobb! Vi ska inte välja spelare, det ska dom göra.
Tja grabbar/tjejer, jag tycker också att det är dif förening som ska se till att pengar rullar in, gärna mer än vad som rullas ut så att säga. Men jag skulle bli så innerligt glad om fler spelare stannar i djurgården och att vi har råd med lite mer "bättre" förstå mig rätt. Jag kan hålla med på en sak att det ska ju inte behövas att donera till en förening, men hellre det än kval, allsvenskan. Iof det är ju en annan femma, men jag tror att vi skulle behöva en sponsor som går in med lite så att glory days kommer tillbaks, eller vad tror ni?
Johan Karlsson skrev: Men jag skulle bli så innerligt glad om fler spelare stannar i djurgården och att vi har råd med lite mer "bättre" förstå mig rätt.
Så sjukt trött på alla som tror att det är en jävla välgörenhet spelarna i DIF gör. Klart som fan att de vill ha marknadsmässiga löner. Vi är trots allt ett Stockholmslag; vi skall fan heller ge våra stjärnspelare en lägre lön än vad de kan tjäna ute i någon bondhålla söder om Stockholm, eller något jävla raggarnäste norr om sta'n.
Kan inte hjälpa att fundera på vad vi har haft för några ekonomiskt analfabetiska imbeciller i vår styrelse / förening som lyckats förstöra den ekonomiska drömsitsen vi hade i början på 2000-talet... Ett lag från landets huvudstad borde kunna (och MÅSTE egentligen) konkurrera med alla andra klubbar för att kunna hävda sig. Lönerna borde ligga i paritet med pröjset i "vanliga" arbetslivet; dvs en "Stockholms-lön" borde vara högre än en genomsnittslön från någon annan håla i landet.
Visst, att vi inte "äger" vår egen arena är självfallet en stor del i det hela men gör något åt saken. Vi borde ha ett varumärke som har stor potential - se förihelvete till att utnyttja det innan det är för sent.
Stadion skrev:Ja det är ju jäkligt lätt att skriva på ett forum att göra något åt saken, vad ska dem göra då eftersom du verkar sitta på svaren?
Ja, man kunde ju kanske börjat att i ett tidigare skede förvaltat det utmärkta varunamnet DIF Hockey och försökt knyta till såg någon riktigt stor samarbetspartner (exempelvis borde ju Herr Svanberg insett potentialen och försökt få till ett samarbete med Ericsson). Kanske jobbat hårdare för att få till en egen arena. Tycker möjligheterna borde vara gigantiska i en storstad.
Just NU är det dock knivigt, med det ekonomiska läget som råder i landet men jag syftar mest på hur i hela fridens namn vårt enormt starka varumärke DIF Hockey kunde devalveras så kapitalt under de första 10 åren av 2000-talet.
Stadion skrev:Ja det är ju jäkligt lätt att skriva på ett forum att göra något åt saken, vad ska dem göra då eftersom du verkar sitta på svaren?
Ja, man kunde ju kanske börjat att i ett tidigare skede förvaltat det utmärkta varunamnet DIF Hockey och försökt knyta till såg någon riktigt stor samarbetspartner (exempelvis borde ju Herr Svanberg insett potentialen och försökt få till ett samarbete med Ericsson). Kanske jobbat hårdare för att få till en egen arena. Tycker möjligheterna borde vara gigantiska i en storstad.
Just NU är det dock knivigt, med det ekonomiska läget som råder i landet men jag syftar mest på hur i hela fridens namn vårt enormt starka varumärke DIF Hockey kunde devalveras så kapitalt under de första 10 åren av 2000-talet.
Det finns alltid saker man kunde ha gjort bättre, håller med. Men vad säger att DIF inte varit på kommunen och andra intressenter för att ordna med både samarbetspartner och arenafrågan?
Det krävs två för att dansa pardans, och Stockholm stad måste ge ett gensvar när det gäller DIF Hockey. DIF Hockey har varit på staden väldigt mycket och väldigt länge.
För övrigt är jag äckligt besviken över andra saker just nu..
Som du kanske märkt så är det inte lätt att få till en arena i Sthlm se bara på fotbollen som kämpat och kämpat med det hur länge som helst. Sen kan jag hålla med om att det finns en hel saker som har kunnat gjorts bra mycket bättre, sen löser inte en egen arena alla problem det hoppas jag alla inser utan den måste kunna gå runt också förmodligen med andra saker förutom ishockey t.ex. konserter och dylikt och med alla nya arenor med nya Stockholmsarenan och Swedbank i Solna så blir det en huggsexa om alla evenemang.